Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni harkitsee vakavissaan muuttoa ulkomaille?

Vierailija
19.03.2016 |

Ja mikä on päällimmäinen syy?

Oma vastaukseni: töitä löytyy todella vähän insinöörialalta ja harvoihin avoimiin töihin on paljon (lue liikaa) hyviä hakijoita. Myös sää ottaa päähän.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsen.opiskelen nyt amk:ssa ekaa vuotta ja varmaan käyn koulun loppuun mutta sitten viimeistään pois ja vaihtoon ehkä aikasemmin.oon nyt 19.en kyllä tiedä miten saisin ulkomailta töitä mutta pystyn kyl kaikkeen..espanjan fugen ympäristöä oon miettinyt,siitä sit ehkä marbellaan kun vähän rahaa kertyy.se on hyvä paikka,paljon ulkomaalaisia.

Vierailija
2/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäinen syy on yksinäisyys ja saamattomuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

harkitsen.opiskelen nyt amk:ssa ekaa vuotta ja varmaan käyn koulun loppuun mutta sitten viimeistään pois ja vaihtoon ehkä aikasemmin.oon nyt 19.en kyllä tiedä miten saisin ulkomailta töitä mutta pystyn kyl kaikkeen..espanjan fugen ympäristöä oon miettinyt,siitä sit ehkä marbellaan kun vähän rahaa kertyy.se on hyvä paikka,paljon ulkomaalaisia.

niin ja mun syy on se, että mä oon aina halunnut kokeilla elämää ulkomailla ja suomen sää on mulle niin haastava.en näe mitään syytä asua täällä.myös verotus ja hyysääminen on syitä.mun on niin helppo lähteä kun tänne ei jää mitään  paitsi muutama rakas ihminen.

Vierailija
4/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei paikanvaihdos aina auta... voi pahentaakin...

Vierailija
5/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet aikaisemmin pari vuotta ja kun uusi tilaisuus tulee, lähdemme. Lapset ovat kaikki jo opiskelemassa, joten lähtö on helppo kun ei tarvitse kouluasioita funtsia.

Vierailija
6/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muuttanut 18 vuotta sitten, enkä palaa takaisin.

Vierailija
7/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi eläkeikään ja sitten lähden (jos ei Yt-arpa osu kohdalle aikaisemmin). Lämpö ja halvempi elämä houkuttaa, ja muutos. Nykyinen hallitus työntää. En kestä sitä typeryyden määrää.

Vierailija
8/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ilmastopakolainen. Muutin jo aikoja sitten aurinkoisempaan ja läpimämpään ympäristöön. Opettelin kielen. Olen ollut myyntityössä n. 7 vuotta. Suosittelen kokeilemaan.

Kaikille tämä ei sovi. Pitää olla luonteeltaan oma-aloitteinen, positiivinen ja sopeutuvainen (joustava). Ei pidä antaa vastoinkäymisten lannistaa. Oikealla asenteella ja ahkeruudella pärjää pitkälle.

Vierailija
9/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne muutit?

Vierailija
10/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten lähdin, eikä takaisin tee niin kovasti mieli, vaikka montaa asiaa Suomesta kaipaakin.

Vierailija
11/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne muutit?

Ensin Belgiaan, sitten Ranskaan.

Vierailija
12/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen vakavasti muuttoa takaisin suomeen

Vierailija
13/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei paikanvaihdos aina auta... voi pahentaakin...

Ajattelin jotain au pairin hommaa, missä on koko ajan töissä, niin aktivoituisin siinä. Kun on vastuussa muillekin kuin itselleen, on helpompi elää.

Vierailija
14/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on päällimmäinen syy?

Oma vastaukseni: töitä löytyy todella vähän insinöörialalta ja harvoihin avoimiin töihin on paljon (lue liikaa) hyviä hakijoita. Myös sää ottaa päähän.

Sama juttu, paitsi sää.

Vierailija
15/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään viimeistään silloin kun lapset ovat isoja.

Jossain lämpimässä ollaan talvet ja kesät sitten Suomessa.

Verotus ratkaisee missä vietämme yli puolet vuodesta, veikkaan että tuskin Suomessa ainakaan.

Espanja vahvin ehdokas, sitten Portugali ja Kypros.

Toisaalta Karibian alue kiinnostaa myös, sinne suuntauu yhä useampi lomareissukin.

Eikä USA:kaan poissuljettu ole, jos vaan Investor Visa hoituu.

Syynä ennen kaikkea Suomen surkeat säät, korkea verotus ja hyvin ankea ilmapiiri: holhousta piisaa joka elämänalalla ja varakkuuttaan pitäisi häpeillä ja piilottaa.

Vierailija
16/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muutin viitisen vuotta sitten ulkomaille (Norjaan). Alussa ajattelin sen olevan väliaikaista, mutta nykyään on tunne etten enää takaisin Suomeen halua...

Vierailija
17/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, Saksaan.

Saadakseni takaisin oman elämäni ja päätösvallan elämästäni. Ja toki parempi liksa ,joskin sinkkuna Saksassa maksaa selvästi enemmän veroa. Halvemmat elinkustannukset yms, lyhyt matka kaikkeen mielenkiintoiseen yms.

Elokuu, enää neljä kuukautta.

Vierailija
18/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Suomi on hyvin rakas, mutta en voisi kuvitella asuvani täällä elämäni loppuun asti. Aika näyttää minne päädyn.

Vierailija
19/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie Lappiin ku siellä on miun sukua. Ei se mikään ulkomaakaan oo mut niin paljo eroaa eteläsuomesta ja lunta piisaa.

Vierailija
20/40 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks jotkut taas alapeukuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi