NoNih! Luottotiedot menee...mites nyt?
Tuli kirje käräjäoikeudelta. Pitää palauttaa joku lappu tiedoksisaaneena.
Miten tämä homma nyt etenee? Kasvaako tuo 2500 e korkoa lopun elämäni niin, etten saa sitä koskaan enää pois elämästäni, eli vaikka lyhentäisin tyyliin 200 e kuukaudessa ei siitä käytännössä ole mitään hyötyä kun korot on helvetilliset.
Pitääkö mun nyt toimia jotenkin vai vain olla ja odottaa noita lisälaskuja postilaatikkoon? Varaa maksaa kerralla ei ole.
Kommentit (7)
Velkasumma on siis 2500? 2500 ei ole summa eikä mikään. Työssä ollessa tuon maksaisi aika äkkiä takaisin. Lisäksi laillinen vuosikorko ei tuota kasvata mitenkään mahdotonta nopeutta. Suurin lisäys tulee alussa kun pikkusummaan lasketaan satasia erilaisia perintäkuluja sun muita käräjämaksuija.
Jos taas tarkoitit että korko on 2500 vuodessa niin otan osaa, voit joutua odottamaan joko velan vanhenemista tai sitä että pääset velkajärjestelyyn.
Ainakin itse sain velan pois n. vuodessa, summa oli vähän isompi ja palkastani lähti aina suoraan ulos ottoon 400 euroa. Toki se tiesi sitä huonossa tilanteessani, että uusia maksurästejä syntyi ja meni lisää ulosottoon, kun tilanne oli jo revennyt käsistä.
Mutta kaikki velat on nyt hoidettu, olleet jo pitkän aikaa. Luottotiedot palaavat vuoden päästä, viisi vuotta tässä on oltu ilman.
Nyt myyt ne iipparit, ihanat laukut ja taulutelkkarit, mitä vipatuilla rahoilla ostelit. Sitten jätät tyttöjen kanssa nautitut latet vähemmälle kevään ajan ja et ehkä menekään syksyllä Thaimaahan, niin homma on sillä selvä.
Jos velka on 2500 niin ei sen maksaminen sentään loppuelämää vie. Kuten edellä joku vastasi, niin siihen tulee päälle muutama satanen kuluja ja korko alkaa juosta, mutta jos sinulla on tuloja, joista ulosmitata, niin vuodessa-parissa olet kuivilla. Uo ottaa kolmasosan nettotuloistasi. Tarjoudu maksamaan se itse, niin ei tarvitse työnantajan tietää mitään. Lyhennä heti alkuun niin paljon kuin voit, eli maksa enemmän kuin kolmasosa.
Mulla ei oo ulosottoa ollut, mutta velkaa kyllä. 2 k kuukausituloista maksaa aika nopeasti. Suunnittele lähiajoiksi maksupolitiikka kohtuulliseksi niin velka on pian kuitattu. Eikös luottotietojen palauttamiseen mene pari vuotta? Jos sulla ei tule tarvetta vaihtaa esim. Asuntoa tuona aikana selviydy kyllä.
Ota toki opiksesi. Tilanteesi ei edes ole yhtä paha kuin eräällä yrittäjäystävälläni, jolla 15 k uo:ssa. Häneltä on mennyt vuosia maksaa...ja on sanonut, että monille nuorille uo voi olla jopa onnenpotku jos se ehkäisee ylimitoitettujen asuntolainojen ottamisen huonossa taloustilanteessa. Tsemppiä! Kyllä sinä selviät ja pidät jatkossa tarkemman varin fyrkistasi vai mitä ;-)
Ei mitään hajua, ei ole ikinä käynyt noin. Tsemiä...