Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teen kylmän kastikkeen kalalle?

Vierailija
19.03.2016 |

Siikafileitä paistan. Netissä on ohjeita kyllä, mutta mikä on mielestäsi paras?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmasta päästä ainakin kermaviilipohjaiset. Voi lisätä

- tilliä ja sitruunamehua

- kurkkusalaattia

- sinappikurkkusalaattia

Kyllä noilla ihan hyvän soosin tekee.

Vierailija
2/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kermaviilikastikkeesta: kermaviiliä, vähän sitruunanmehua, ripaus suolaa ja paljon tuoretta tillisilppua. Halutessaan voi laittaa ihan pieniksi paloiksi kuutioidun suolakurkunkin joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsatsiki johon reilusti tuoretta tilliä.

Vierailija
4/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään kermaviilikastikkeesta: kermaviiliä, vähän sitruunanmehua, ripaus suolaa ja paljon tuoretta tillisilppua. Halutessaan voi laittaa ihan pieniksi paloiksi kuutioidun suolakurkunkin joukkoon.

Tähän vielä ihan pieni ripaus sokeria ja isompi ripaus mustapippuria. 

Vierailija
5/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä ihan pieni ripaus sokeria ja isompi ripaus mustapippuria. 

Joo, aivan totta, unohtui.

Vierailija
6/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviiliä ja valmista pestoa noin 1,5 tl joukkoon. Olen käyttänyt Pirkan valmista pestoa, kun en ole viitsinyt reilun lusikallisen takia ruveta itse tekemään, mutta toki voisi tehdä itsekin... Kalan kanssa en ole kokeillut, kun en kalaa voi syödä, mutta toimii ainakin lihan ja kanan kanssa loistavasti.

Vierailija
7/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmasta päästä ainakin kermaviilipohjaiset. Voi lisätä

- tilliä ja sitruunamehua

- kurkkusalaattia

- sinappikurkkusalaattia

Kyllä noilla ihan hyvän soosin tekee.

Jos vielä haluaa enemmän sattumia sekaan niin esim. pieneksi kuutioitua sipulia ja/tai raejuustoa. Minä teen aina uuniperunalle kermaviilikastikkeen johon tulee katkarapuja, raejuustoa ja sipulia. NAM <3

N31

Vierailija
8/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kermaviiliä tai creme fraicheä, ei mitään kevytversioita. Voit myös käyttää turkkilaista jugurttia. Sitten:

raastettua sitruunankuorta, dijonsinappia ja reilusti silputtua tilliä. Voit tuunata makua muutamalla tipalla sitruunamehua ja hyvää oliiviöljyä. Suolaa (sitä on myös sinapissa) ja mustapippuria. Jos on vain makeaa sinappia, älä laita sinappia ollenkaan

perinteinen, oikea tartar-kastike on myös hyvä (googlaa ohje)

tee kunnon pesto persiljasta, basilikasta/ babypinaatista, tillistä, hillitse valkosipulia (liiallisena se tappaa siian), laita enemmän sitruunaa, kourallinen pinjansiemeniä, jätä parmesaani pois, ole säästeliäs öljyn kanssa. Älä missään nimessä osta valmispestoa, se on suola-rasvalitkua! 

salsa verde (googlaa). Yksinkertaisin versio ainakin meillä on tämä: kippoon hyvää oliiviöljyä, murskattua mustapippuria, murskattua merisuolaa ja sitruunaa (kuori ja/ tai mehu) ja reippaasti tuoreita, vihreitä yrttejä pienenä silppuna. Murskaa yrttejä vähän, että lehtien rakenteet menevät rikki ja maku oikein vapautuu. Muista tilli! Anna tekeytyä huoneenlämmössä ainakin tunti. Sekoita ja tarkista maku. Tätä kastiketta vain tipotellaan, kuten pestoakin kalan päälle

Jos kastikkkeen ei ole pakko olla kylmäö, ota pakastimesta viimeiset sienet tai kaupasta tuoreita herkusieniä ja tee ihan perinteinen sienikastike sipulin (ehkä shalotteja?) ja kerman kanssa. Älä turhaan suurusta, anna kastikkeen vain kiehua vähän kasaan

Vierailija
9/9 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikokkiin hakusanaksi currykermaviilikastike kalalle