Mikä koirarotu olisi pentuna melko helppo?
Harkinnassa on koira lapsiperheeseen. Lapsi on 1,5v. Mies haluaisi terrierirodun, mutta kun soitin yhdelle kasvattajalle, hän kertoi, että terrierit ovat ensimmäisen vuoden ajan varsinaisia riiviöitä. Purevat, repivät lapselta vaipat yms. Joten mikä koira olisi helpommasta päästä pentuvaiheessa ja sopisi lapsiperheeseen?
Itse olen opettanut kaksi koiraa pennusta, joten kykyä kouluttaa koiraa kyllä löytyy. Minulla on ollut metsästyskoiria, mutta sellaiset rodut eivät tule nyt kyseeseen. Koiralle ei ole muita vaatimuksia kuin että olisi keskikokoinen tai pieni ja ei tarvitsisi monen tunnin lenkitystä. (Esim 15min aamulla, 1h päivällä ja 30min illalla olisi ok). Tulisi omakotitaloon.
Kommentit (6)
Welsh Corgi on helppo ja hyvin kiltti, fiksu ja lempeä rotu. Herkkähaukkuinen tosin, mut sekin on koulutuksella kitkettävissä.
Joku miellyttämishaluinen, pieni seurakoira esim. villakoirat, bichonit. Kannattaa selailla netistä tai koirakirjasta sitä seurakoiraryhmää (FCI 9)
Hamley's välittäjältä löytyy varmasti sopiva.
Provo. Ei ole sellaista. Koiratkin on yksilöitä etkä voi ikinä tietää vaikka sattuisit saamaan kauhean tuholaisen