"Ystävälliset" tiskiaineet, toimiiko niistä mikään?? Ecover, LV, Neutral ,Lumme...
Mulla on ollut käytössä tuo Ecover- pullo, siis käsitiskiainetta. Ihan paska! Ei pese yhtään, astiat on ihan yhtä rasvaisia kuin ennekin. No vähän liiottelin, mut kumminkin...
Onko se nyt palattava takaisin siihen Fairyyn, koska se ainakin pesi kunnolla?
Haluaisin vähentää kemikaalikuormaa itseni ja luonnonkin puolesta, mut ei se kyllä ainakaan tuon Ecoverin pesutulosten perusteella kyllä onnistu.
Mielipiteitä, kokemuksia? Mikä ympäristö/ihoystävällinen merkki toimii vai toimiiko mikään?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
lidlin luontoystävällinen shampoo on hyvää. oiskohan siinä samassa sarjassa tiskiainetta?
Lidlin ekoystävälliseksi mainittu käsitiskiaine on toimiva, mutta kalmanhajuinen. "Laventeli".
Mäkin tiskaan käsin, (olen hajusteyliherkkä ja siksi hajustamattomat).
Nyt on Pirkka, mutta olen kokeillut myös LV:tä ja miniriskiä ja olen tyytyväinen näihin kolmeen.
Kyllä minulla on Ecover toiminut ihan moitteetta. Minkä lämpöistä vettä käytät? Itse lasken altaaseen kuumaa vettä ja ruikkaan perään tiskiainetta, reilumman määrän kyllä kuin Fairya. Ei ole jäänyt mikään rasvaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tiskaan käsin, (olen hajusteyliherkkä ja siksi hajustamattomat).
Nyt on Pirkka, mutta olen kokeillut myös LV:tä ja miniriskiä ja olen tyytyväinen näihin kolmeen.
Unohdin Neutralin, sekin hyvä.
Koskaan ei oo kiittäneet! Mököttävät pöydällä eivätkö mitään tee jos ei ite tee alotetta. :(
Assert clean, kallis mutta perfect
Methodin kurkun tuoksuinen tiskiaine on ainakin tehokas. En tosin tiedä miten "ystävällinen" se on, mutta varmaan Fairya hellävaraisempi.
Meil oli töissä kerran tota Lv:tä ja ei tuu enää ikinä. Se kun ei vaahdonnut yhtään niin sitä tuli holautettua aina kerralla sellanen puol desiä kun fairyä tartti vaan sen yhen tipan. En tiedä että oliko Lv muuten sit hyvää. Kyl se pesi. Mut ärsytti ku ei vaahdonnu.
Suomalainen 'ole hyvä' meillä käytössä, toimii todella hyvin. Kanssa metod toiminut ok, ecoverilla ihan ok konetiskitabut ja pyykinpesuhommat, mutta sitä käsitiskiainetta pitäisi lorottaa ihan tolkuttomasti verrattuna edellä mainitsemiin tai perusfairyyn.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen 'ole hyvä' meillä käytössä, toimii todella hyvin. Kanssa metod toiminut ok, ecoverilla ihan ok konetiskitabut ja pyykinpesuhommat, mutta sitä käsitiskiainetta pitäisi lorottaa ihan tolkuttomasti verrattuna edellä mainitsemiin tai perusfairyyn.
Niin joo, jos tykkää äklömakeista tuoksuista, niin lushin pulloton tikkutiskiaine toimi kanssa.
Fairy on meidän huushollissa ollut vallan ystävällinen ja pessyt tiskit puhtoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Assert clean, kallis mutta perfect
Missä sitä myydään? Ei se nyt voi monta euroo maksaa, nuo muut on €2 - 3 / pullo...
Jaa, kyllä minä ainakin olen saanut Ecoverin käsitiskiaineella myös ne rasvaiset astiat puhtaaksi. Esim. rasvaisia lautasia pestessä laitan astialle tiskiainetta ja valutan päälle lämmintä vettä. Sitten annan lautasen olla joku 15-20 minuuttia ja sitten pesen sen. Olen aina tehnyt niin, tiskiaineesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä minä ainakin olen saanut Ecoverin käsitiskiaineella myös ne rasvaiset astiat puhtaaksi. Esim. rasvaisia lautasia pestessä laitan astialle tiskiainetta ja valutan päälle lämmintä vettä. Sitten annan lautasen olla joku 15-20 minuuttia ja sitten pesen sen. Olen aina tehnyt niin, tiskiaineesta riippumatta.
Varmaan toi voi toimia, mut itse en haluaisi liotella astioita turhaan pitkän aikaa. Mitä nopeammin astiat on tiskattu ruoan tekemisen jälkeen, sitä parempi.
Siis lautaset ja aterimet ja juomalasit menee pesukoneeseen, mut kattilat, padat, paistinpannut, puukahvalliset veitset yms. pitää käsin tiskata. En haluasi kuluttaa niiden kanssa aikaa, joten heti samantien toimiva käsitiskiaine pitäisi siis löytää....
ap
No käytä sitä fairya. Sitä riittää tippa joka on paljon ekologisempaa kuin puoli desiä ns. ekologista pesuainetta.
Ole Hyvä oli huonoa, Method hyvää.
lidlin luontoystävällinen shampoo on hyvää. oiskohan siinä samassa sarjassa tiskiainetta?