Lainaneuvontaa
Tilanne se, että ikää on 45 vuotta ja lapset ovat nyt molemmat muuttaneet omilleen. Jäin erossa kymmenen vuotta sitten aika lailla puille paljaille, osin omaa tyhmyyttänikin. Olin aikuisopiskelija silloin ja tulot olivat tosi pienet. Sain kyllä vakipaikan pian valmistumisen jälkeen, mutta sitten sairastuin syöpään ja olin vuoden sairauslomalla.
Tässä siis syitä, miksei säästöjä ole kertynyt. Nyt kuitenkin maksan vuokraa 650 e/kk ja olen miettinyt jos olisi mahdollisuus vihdoin hankkia omistusasunto hintaluokasta 70-90 000.
Takaajia itsellä ei ole ( vanhemmilla ei luottotietoja, ystävät eivät ole mielestäni tätä varten) eikä mitään kiinteää omaisuutta. Tulot vuodessa n 42 000.
Onko mitään saumaa kiertää sitä omarahoitusosuutta pankin kanssa, vai onko pakko muuttaa muutamaksi vuodeksi johonkin pikkuyksiöön vuokralle ja säästää se kymppitonni? Valaiskaas vähän finanssinerot. Luottotiedot on ihan puhtaat, opintolainaa on jäljellä viitisen tonnia.
Ja tiedän kyllä että asia selviää kun vaan marssii pankkiin, mutta jotenkin tuntuu niin nololta olla näin nollapisteessä tässä iässä.
Ap