Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TOUKOTOIVEET SU ->**

19.02.2006 |

Ajattelin aloittaa uuden pinon ku on jo aikas paljon tekstii tuossa toisessa... Tänään oltu pojan kanssa pihalla ja viikonloppu mennyt juhliessa poitsun 2v synttäreitä vieraita käynyt ihan tuhottomasti ja saanut itse heilua ja siivota yhtenään. Tänään tulossa loput vieraista ja sitten saa huokaista!!! Mä ajattelin viikolla pakata sairaalakassia valmiiksi. Miksikö... Pojan kanssa riehuttu ja tää älytön pyöriminen ja synttäreiden pitäminen on saanut supistamaan ihan kivasti ja aamulla jopa niin paljon että piti käydä mahaa tyhjentää!!! Joten ei vara venettä kaada!!! (Itse uskon että nenee yli ajan mutta mies alkaa panikoida!!!) Nyt imuroimaan jotta seuraava lasti vieraita saa saapua...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin raahauduin vielä koneelle, kun sain tytön äsken nukkumaan. Tää päivä on ollut taas yhtä rumbaa, kun ei mukula nukkunut ollenkaan päikkäreitä. Piti sit lähteä illaksi mummolaan, jotta sai pidettyä väsyneen neidin hyvällä päällä!

Viime yö oli jotain ihan karmeeta. Sain vasta aamuyöstä unta ja oikea pohje oli ihan sairaan kipeenä. Välillä veti suonta ja välillä oli muuten vaan hirveä särky jalassa. Tänään olenkin kävellyt koko päivän tukisukissa, mutta silti samainen koipi tuntuu taas levottomalta:(

Vessassakin ravasin ainakin miljoona kertaa kun vauveli potki suoraan rakkoon..

Huomenna ois sit lääkäri ja neuvola. Vähän jännittää, kun pelottaa, että paikat on pehminneet.

Voimia sairaille! Ottaa oikeesti koville sairastaa raskaana. Mulla ainakin ihan tavallinen flunssa tuntui suorastaan tappavalta. No, täytynee pitää sormet ristissä, että saisi loppuraskauden olla terveenä..

Sairaalakassin ajattelin minäkin tällä kertaa pakata hyvissä ajoin. Viimeksi pakkasin edellisenä iltana, kun meni käynnistykseen. Jostain syystä nyt on vaan sellanen tunne, että syntyisi tämä vauva nopeemmin.

Kassiin laitan ainakin imetysliivit, liivinsuojia ja rintapumpun. Viimeksi ei mukana ollut noista ku liivit ja paita märkänä sain koko ajan olla! Sit taidan tarvia mukaan myös jonkun kirjan (vaikka tuskin kylläkään jaksan lukemiseen tälläkään kertaa keskittyä:), laturin, sukkia (sairaalan sukat on jotain ihan karmeeta:), kamera, harja ja muut hygienia tarvikkeet. Nyt ei ajatus riitä pidemmälle, mutta aika vähällä tavaralla siellä sairaalassa pärjää. Viimeksi oli kassi täynnä kaikkea turhaa tavaraa:)

Täytyy mennä syömään ku masu kurnii.

pricilla 24+5

Vierailija
22/45 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo paljon jaksanu kirjotella. Kaikki energia menee keskimmäisen lääkärijuttujen kanssa. Eli noi astma ja kasvututkimukset. Lääkäri soitti viimeviikolla ja tuumas, että hän on sillä kannalla, että tota hidasta pituuskasvua on nyt syytä tutkia (oli siis tippunu omilta kasvukäyriltään) oletuspituus aikuisena on vaan noin 150cm...

Huonoja öitä on täälläkin. Mun ihottuma on menny aivan kaameeks!!! Nyt on jo kaula, posket ja nenäkin ihottuman peitossa :( Ja jalat. Pitkään oli vaan käsivarsissa ja otsassa. Kutina on ihan hirveetä. Kutisee koko kroppa kyllä. Sieltäkin missä ei oo ihottumaa. Nukkumaan käydessä menee vähintään vartti rapsuttamiseen ja yöllä herään siihen kun raavin ja sattuu niin pirusti! Aamulla lakana veressä, kun iho menee rikki. Ei auta rasvat eikä kortisonit. Vinkkejä otetaan auliisti vastaan! Ikinä ennen ei oo ollu ihottumaa, ei edes odotusaikana. Täytyy huomena valittaa lääkärissä oikein urakalla ;)

Vauva roikkuu taas todella alhaalla. Samalla tapaa oli kolmonen ja on aika tukalaa olla jo nyt. Vaikka eipä potki kylkiluihin... Ja aika hiljanen kaveri on tämä edellisiin verrattuna. Supistuksiakin on nyt alkanu ilmaantumaan ikävän paljon. Melkein pelottaa, että missä jamassa on alakerta, kun siis jo viikolla 20 oli pehmenny ja lyhentyny.

Kaveri toi pieniä vaatteita just viimeviikolla, mutta ne odottaa vielä pussissa, kun en tiedä mihin laittaisin vauvan tavarat. Yhtään lipastoa eikä kaappia oo jouten. Kelaan en oo vielä ehtiny papereita edes viemään... Eli ei oo pakkauskaan tullu :D Villatakin neuloin vauvalle ja jos vielä tekis myssyn ja töppöset samaa sarjaa, niin oon tyytyväinen.

Sairaalakassin pakkaan varmaan joskus viikolla 35+ (eli luultavasti 39+...) Ja laitan sinne ainakin kutimet. Osastolla ehtii vielä viimeset villasukat vääntämään. Ja tietysti ne liivinsuojat ja imetysliivit. Jotain roskalehtiä (en jaksa keskittyä romaaniin sairaalassa) Ja suklaata! Hammasharja ja pesuvehkeet ja tietysti kamera ja varapatterit. Huulirasva on ollu korvaamaton mulle jo synnytyksessä ja osastolla samaten. Liekkö se koneellinen ilmastointi kun laittaa huuletkin ihan ruvelle.

*jatkaa lätkän tuijottamista ja jäisten mansikoiden popsimista*

Voikaahan hyvin!

Nalluri ja ötö 27+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin aikaiseen sellaiseen... tällä menolla saan tosiaan pakkailla vauhdilla sen sairaalakassin jos tuo rakas ukkokulta järjestää lisää yhtä mukavia öitä. Oli poikien kanssa viihteellä ja tuli viideltä kotiin. Lähdin vessassa käymään silloin ja totesin, että onpa tainnut tuo nestemäinen puoli päästä vähän yllättämään kun mies on laihdutuskuurilla... paineli suoraan sohvalle nukkumaan. Hetken päästä sieltä sitten kompuroi vessaan oksentamaan ja sillä reissulla huomasin, että on saanut turpaansa. Silmä mustana =/ minäpä siinä sitten kiikuttamaan yrkkä-ämpäriä sohvan viereen ja " pääsinpä" sen jo kertaalleen tyhjentämäänkin. Ja nyt onkin sitten aamun ollu masu kipeä. Tekis mieli mennä mätkiin toi yks sohvatyynyillä tai jollain... prkl! No, onneks ei tollasia usein harrasta... eka kerta meidän yhdessäolon aikana kun on tapellu.

ärrrrgeleen kiukkuisena...

pikku-milli & paco 30+3

Vierailija
24/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja yö sulla (miehet...) pikku-milli, mutta HIANO masu! Pitäs iteki taas päivittää vähän noita gallerian kuvia.

Mä taas oon paaaaljon paremmalla päällä ku pariin viikkoon. Sain viikonloppuna kerrankin nukuttua kunnolla (jopa aamukahdeksaan, yhdellä pissareissulla), niin energiaa on taas kummasti. Ja ensi viikolla on loma ja ukkokin tulee useammaksi päiväksi ja lupasi raahata mamman ulos syömään :)

Hyvä kun listaatte noita sairaalakassi kamoja, ite en varmaan ois muistanu jotain huulirasvaa laittaa, vaikka muistan kuinka sisko valitti silloin kuivuneista huulista. Ei saanut sektion takia juoda niin oli kätilöltä pyytänyt ehkes kosteaa paperia jolla ois saanu huuliaan kostuttaa. Jos sitä kassia nyt rupeis pikkuhiljaa pakkailemaan. Liivinsuojukset mulla kulkee jo nyt mukana joka paikassa ;) Ja niin itseasias oon kulkenutkin imetysliiveissä, ostin jo syksyllä alesta yhdet ja ne on ollu raskausaikana ihan lempparit, täytyy ostaa useemmat samanlaiset.

Iloista viikonalkua!

stellis&voitto 28+6

Vierailija
25/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan huonosti nukkuviin. Kyllä se on nyt tunnustettava. Yö menee heräillessä, pitää vaihtaa asentoa kokoajan. Vessareissut vielä meni pari kertaa yössä, mutta nyt herää vähänväliä kun maha painaa, tai selkään käy tai jotain. Tuntuu että mieskin kuorsaa nykyään normaalia enemmän, kun heräilen yöllä ja tietysti sitä sitten kuuntelen.

Anselmiinan olo kuulosti just samalta kuin itsellä. On maha kipeä, selkä kipeä, vaikea olla, ja mikään ei ole hyvin. Miten tässä vielä jaksaa monta viikko töissä. Blaah!

Pikku-Milli, voi surkeus mikä yö! Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin kännistä miestä " hoivata" keskellä yötä. Toivottavasti ei ollut käynyt pahemmin kuin musta silmä. Jaksamista sinulle ja pidähän miehelle kunnon puhuttelu kun selviää. ;)

Eilen illalla oli mieletön selkäsärky. En ole koko odotus aikana ottanut särkylääkettä, vaan sinnitellyt ilman vaikka on ollut mahakipua, pääkipua jne. Eilen oli pakko ottaa Panadolia että pystyy olemaan. Onneksi särky sillä helpotti eikä nyt aamulla ainakaan vielä tunnu.

Piti vielä kertoa vaikka ja mitä mutta tässä kait ne tärkeimmät näin aluksi. :)

Red_Cat & Möykky 26+2

Vierailija
26/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-milli; olipas villi reissu. mun mies alkaa aina pullistelee kun on baarissa joten ei olis mulle ylläri jos tulis kotiin hakattuna. pari viikkoa sitten se oli hakannu jonkun, harmi ettei poliisit oli tullu paikalle, olis tehny hyvää miehelle vähän ojennusta. pyörii muutenkin liian paljon baareissa ja vetää liian usein perseet. söpö masu sulla. =)

viikonloppu meni taas ohi kuin lentäen. ei tullu paljon tehdyks, no, ainakin sai levätä oikein kunnolla. =)

nyt syömään aamupalaa jos vaikka menis ulos sen jälkeen. voikaa hyvin ja hyvää alkanutta viikkoa!

my_selene ja neiti rv 26+0!

Vierailija
27/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa toukokuiset !

minä sain sitten perjantaina lopullisen tuomion eli sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka. kohdukaula oli lyhentynyt, mutta kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni. uskon, että vauva pysyy mahassa jonnkin huhtikuun loppupuolelle, mutta ei varmasti loppuun saakka. esikoisen kanssa alkoi tapahtumaan samanlaisia muutoksia samaan aikaan ja poika syntyi 38+3. neuvolalääkäri ultrasi vauva (esikoista odottaessa ultraa ei ollut terveysasemalla), teki painoarvion ja arvasi sukupuoleksi tyttöä 80-90 % toden.näk. en kyllä ole vielä rynnännyt ostamaan vaalenapunaisia vaatteita, mutta ihan mukava fiilis tuli tuosta asiasta. vauva jotenkin henkilöityi ja konkretisoitui mulle paremmin. vaatteita olen ostanut nyt jonkun verran lindexiltä: bodeja, sukkia, myssyn, housut, peiton. esikoiselle en uskaltanut ostaa mitään ennekuin oli maailmassa, olin loppuun saakka siinä jännityksessä, että miten käy. valitin täällä mielialan vaihteluista. nyt kun olen mrissut asiasta ystävilleni olen saanut tsemppiä. monen mielestä ne ovat aivan normaaleja fiiliksiä ja kuuluvat raskauteen. mulla oli esikoisen kanssa paljon tasapainoisempi olo, joten olen siksi ollut niin ihmeissäni. varasin kuitenkin viime viikolla ajan neuvolapsykologille. ei siitä haittaakaan voi olla. voinhan käydä hänen kanssaan läpi surut ja ilot. olen itse koulutukseltani sosiaalipsykologi, joten ei mulla ole kynnystä mennä ammattiauttajalle. huomenna mulla on sokerirasituskoe ja mies oli niin kultainen, että lupasi tulla mukaan.

vointeja kaikille ja aurinkoista mieltä:)

satu rv 28

Vierailija
28/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mulla nyt sitten vihdoin alkaisi se " energinen keskiraskaus" :-) Oon jaksanut pitkästä aikaa tehdä ruokaa ja mietin että jos vaikka tänään kävisi keittiön tiskivuoren kimppuun... Mies lähti viikoksi työn puitteissa lappiin ja jätti rontti imuroimatta ja tiskaamatta ennen lähtöä. Nyt oikein huomaa kuinka paljon se on viime aikoina tehnyt kotona hommia (= kaiken)...

Kuntokin on laskenut ja viikonloppuna aloittelin vähän kotijumppaa. Pitäisi varmaan ulkoilla enemmän ja käydä vaikka uimassa (jos masu mahtuu uimapukuun). Tiukka neuvolalääkäri onnistui tosiaan säikäyttämään mut viime viikolla...

Hurjalta kuulostaa että pakkailette jo sairaalakasseja. Tosin onhan teillä noita viikkojakin jokunen enemmän. Tuntuu että aika kuluu ihan liian nopeasti!

Me varattiin kuitenkin sitten aika 4 D ultraan. Viikkoja tosin on jo silloin 28. Kun nuo paastosokerit oli vähän koholla ja tuntuu ettei neuvolalääkäriltä tosiaankaan saa aikaa tai neuvoja, niin senkin takia tuntuu hyvältä nähdä mitä vauvalle kuuluu. Ja sitäpaitsi mä oon ollut niin varma koko aika että kaveri on tyttö että ihan hyvä jos sukupuolen sattuisi näkemään - jos vaikka onkin poika niin ehtii totutella ajatukseen.

Tänään on aika työlääkärille ja katsellaan varmaan sairasloman jatkoa. En oikein tiedä pitäisikö jo asennoitua töihin menoon kun olo on reippaampi vai suosiolla haluta sairaslomaa lisää...

26+5

Vierailija
29/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menihän taas vkl nopeesti!

Karsee selkäkipu iski lauantaina, lähti ihan jalat alta =( Onneks nyt on taas parempi kun eilisen lepäilin.

Nalluri: Kerroit että sullakin vauva ihan alhaalla... Onko jo ihan laskeutunut? Kun mä pystyn nimittäin itsekin tuntemaan (sisäkautta) että vaavan pieni pyöreä pää on ihan niin alhaalla kuin vain voi...

Ja pahasti painaa!! Ja aiheuttaa suppareita kanssa... Saa nähän jaksanko vielä 5 viikkoa olla töissä.

Mutta nytpä lähen lounaalle kun nälkä kurnii masussa!

Iisamaari + tytsy 29+2 (!)

Vierailija
30/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millillä on hieno masu. Itselläni suurin piirtein samaa kokoluokkaa, ainakin noin silmämääräisesti arvioituna.

Nalluri, oletko käynyt ihotautilääkärillä? Valohoitoahan voi ottaa raskausaikanakin. Itse olen käyttänyt hydrokortisonvoiteita. Sisäisesti en uskalla mitään ottaa.

Aamos, hyvä että varasit ajan psykologille. Ei liene puhumisesta haittaa. Onkohan niin, että tuo sairaslomalle kirjoittaminen riippuu myös lääkäristä. Itselläni on kontrolliaika neuvolalääkärille ensi viikolla, jolloin arvioi tilanteen ja sairasloman tarpeen. Saa nähdä miten käy. Mulla siis kohdun ulkosuu sormelle auki, mutta kuulemma normaalitilanne uudelleensynnyttäjällä. Välillä tuntuu, että ei selkäkivun, huonosti nukuttujen öiden, suppareiden yms. takia mitenkään jaksais olla töissä, välillä taas tuntuu kivalta tehdä töitä. Aika ainakin kuluu nopeammin.

Mä en ilmeisesti kuulu niihin, jotka seesteinen hymy kasvoillaan hehkuttaa odotuksen onnea. Toki odotus on onnellistakin aikaa, mutta ainakin tässä toisessa raskaudessa toivoisin, että toukokuu tulisi pian. Eka raskaus oli jotenkin helpompi. Nyt pahoinvointikin oli paljon voimakkaampaa ja kesti pidempään. Se keskiraskauden helppous tuntui jäävän niin lyhyeksi. Nyt sitten masu painaa jo keuhkoja ja mahalaukkua, selkää särkee, kumartelu tuntuu kurjalta, eteenpäin pitäisi mennä kilpikonnan vauhtia. No, siitä huolimatta tietysti toivon hartaasti, että asukas viihtyisi kohdussa sinne toukokuun alkuun.

Voimia kaikille.

Vierailija
31/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän paremmalla mielellä kun sain aamusta kolmisen tuntia nukuttua. Nyt lähinnä naurattaa tuo miehen ördääminen... parempi nyt kun sitten kun vauva on syntynyt. Eikä tullut valotusta siihen kuka sitä on lyönyt kun ei se itekään muista... totesi vaan olleensa varmaan ärsyttävä =D Voin hyvin kuvitella...

Kiva vaan kun meille tulee huomenna meidän molempien vanhemmat ja miehen mummu miehen synttärikahveille ja toinen on silmä mustana...

aamos, hyvä että menet käymään siellä neuvolapsykalla. Eipä siitä ainakaan mitään haittaa ole. :)

Vauva vetää oikein kunnon potkunyrkkeilyä. Edelleenkään mulla ei oo mitään havaintoo miten päin se tuolla masussa on. Nyt on muuten muutamana viimeisenä yönä alkanut toi masu ahdistaa ihan todenteolla... voin vaan kuvitella minkälainen olotila on kahden kuukauden päästä =D Ja nyt ei enää pysty selällään olemaan oikeastaan ollenkaan kun alkaa huimata.

[color=red]pikku-milli & paco 30+3[/color]

Vierailija
32/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Milli: Onpa sulla jo iso maha:)! (viikkojakin tietty kuukauden verran enemmän kun mulla;).) Kivoja kuvia oli!

Sairaalakassista on ollut juttua. Mulla oli kans viimeks reppu täynnä kaikkea turhaa. Luettavaakin olin varannut varmaan kolmen lehden verran eikä kertaakaan tehnyt mieli lukea mitään! Ostin silloin siihen kassiin trippejä ja karkkia ja ne oli kyllä kiva lisä! Nam;9. Mä en ole vielä kyllä ajatellutkaan koko kassin pakkaamista. Varmaan joskus kuukautta ennen sitten pakkaan, ehkä....

Mulla on taas ruvennut supistelemaan enemmän. Parin viikon päästä on lääkärineuvola, joten saa nähdä onko mitään muutoksia kohdunsuulla nyt tapahtunut. Viimeks tässä vaiheessa oli jo kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt.

Vauva on kans kova jumppaamaan. Tosi paljon potkii ja huomaa että sillä on vielä hyvin tilaa liikkua, kun asento vaihtuu usein. Mulla on kyllä maha ruvennu oleen aika paljon tiellä. Huonosti saa enää kenkiä jalkaan ja muutenkin huonommin kulkee hengitys. No, ei enää montaa kuukautta...

äiskä-04 rv 26+1

Vierailija
33/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pikku-millillä ihana masu ;) ;)

Mulla se ei ole noin kauniin pyöreä, kun on noita ylimääräisiä kiloja vyötäröllä......

Hui kun te olette aikaisin pakanneet sairaalakassin =) Mä ajattelin odottaa ehkä tonne rv 36 paikkeille, riippuu nyt omasta olosta. Mullakin on alkanut enemmän suppareita tulemaan, mut ei ne kipeitä vielä ole, epämiellyttäviä korkeintaan..

Kaveri kävi tossa viikonloppuna pariviikkoisen tyttövauvan kanssa. Hänellä oli ollut tosi huono kokemus tuo synnytys ( toinen hänelläkin). Ei ollut saanut haluamiansa puudutuksia, kätilöllä oli ollut joitain omia syitä miksei voinut esim.spinlaalia laittaa. Hän sai vain kohdunkaulanpuudutuksen joka ei ollut auttanut yhtään ja koko synnytys oli ollut äärettömän kivulias =/

Todella omituista käytöstä tältä kätilöltä, jopa synnytyslääkäri oli ihmetellyt hänen toimintaansa. Tämä siis OYS:ssa....

Kristiina rv 27+5 ( ei enää kauaa niin 30 viikkoa on täynnä, APUA!!)

Vierailija
34/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun on taas aikaa kulunut viimesestä kirjotuksesta. Jotenkin vaan tuntuu et aika menee niin hetkessä ettei ehdi kovin kauaa hereillä olla:)

Meillä oli vähän ikävä viikonloppu, eli vaavi lopetti liikkumisen käytännössä kokonaan. Sunnuntaihin asti odotin ja sitte käytiin synnärillä. Sydänkäyrää otettiin puolen tunnin ajan ja lääkäri katsoi vielä ultralla, liikkuihan se siellä mutta en mä mitään ole tuntenut! Kaikki kuitenkin kunnossa, käyrä oli hyvä ja istukka toimii kuten pitääkin. Tänään taas masussa tuntunut pieniä liikkeitä joten onneksi kaikki olikin hyvin. Miehen kanssa jo maalailtiin piruja seinille et se on kuollut tietty heti ku viimein lauantaina saatiin hoitopöytä sisälle...

Ihana on ollut laittaa paikkoja kuntoon, siirtää kaikki pestyt vaatteet tonne hoitopöydän laatikoihin:) Äityspakkauksen lakanat on vielä pesemättä mutta muuten alkaa olla tekstiilipuoli valmiina. Mitään ihmeellitä ostettavaa ei enää ole. Vaikka tietty kaikenlaista pitää ostaa heti kun beibi syntyy ja tiedetään sukupuoli! Jotenkin tuntuu vaan hullulta kun ois ihana laittaa tohon hoitopöydälle jo esille kaikki jutut, keittää tutit jne. No ehkä hillitsen itseni vielä jonkun aikaa:) Tänään tuli me and mamalta paketti kestovaippajuttuja ja nyt pyykkikone taas pyörii.

Pikku-Millillä on ihanan iso masu! Itellä ei edelleenkään mitään muutosta jota kukaan huomais! No onhan siinä puolensakin, ainakaan kukaan ei osaa päivitellä asiaa olenkaan...;)

Tuskanen olo sen kun jatkuu ja pahenee, tänään oli kauppareisuu täyttä helvettiä kun kävely on tosi vaikeaa. Alavatsaan sattuu jatkuvasti, onko kellään samaa ongelmaa? Ei neuvolassa oikeen oo koskaan sanottu mitään...

Torstaina taas pääsee neuvolaan, kiva tietää minkälaisissa mitoissa sf mitta tällä hetkellä menee, yläkäyrällä kun koko ajan on oltu. Lääkäri siitä viimeksi jo oli hiukan huolissaan..

Ihanaa kohta alkaa viikko 30! oon odottanut siä kovasti ku sit jo jotenkin tuntuu et kyllä tästä loppuun asti mennään. Muutenkin tuntuu et hiukan on masennus alkanut helpottaa, kohta alkaa äitiysloma(tosin huomattavaa eroahan mihinkään ei tule kun oon jo 12 viikkoa ollut sairaslomalla...) ja vauva potkii kuitenkin (toivottavastiainakin jatkossa) päivittäin. Nyt kun neuvolaankin pääsee kahden viikon välein(tarvittaessa useamminkin sanoi terkkari viimeksi) niin näkee sitte aina noi pissan proteiinit ja verenpaineen. Ehkä sitte kuitenkin, vaikka en sitä voinut uskoa, on tarkotus että tää vauva meille syntyy ja musta tulee äiti:)

Sänkyä tarttis mennä ostamaan, saatiin eilen anopilta rahat, se kun haluaa sen välttämättä maksaa. Löydettiin tossa yks aika edullinen(tai täällä ainakin edullisin) ja se ajateltiin hakea. Lisäksi tarvitaan kissaverkko ja se onkin sitte jo vähän kalliimpi...Mutta pakko sellainen on ostaa kun kotoota tuo pieni musta villipetokin löytyy.... Mitään riskiä ei uskalla ottaa vaikka tuo meidän Ritva aika kiltti tyyppi onkin:)

Eipä kummempia tänne, johan tässä tuli tarinoitua taas. Jatketaan eteenpäin ja jaksamista ja tsemppiä meille kaikille! Kohta meillä on kotona sellaset pienet punaset nyytit jotka ei anna hetkenkään rauhaa...;)

Br1t ja Mercedes 29+5

Vierailija
35/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sit keskiraskauden lääkäri+neuvola.

Lääkärin mukaan kaikki paikat oli ihan napakasti kiinni, eikä kohdunkaulakaan ollut lyhentynyt yhtään. Viimeksi oli näillä viikoilla vähän lyhentynyt ja kohdunsuu pehmennyt, joten alan taas uskoa, että tääkään vauva ei ilman käynnistystä synny:(

Syke oli vauvalla 145

Rr 122/74

Paino +1kg viikossa +250g ja yhteensä +2,6kg

Hemppaa ei taaskaan mitannut! Seuraavalla kerralla kyllä pyydän mittaamaan, kun ainoostaan ekassa neuvolassa mitattiin..

Viime yönä sain hyvin unta, mutta esikoinen herätti jo seittemältä! Voi luoja aina vaan aikasemmin herää, eikä edes nuku päikkäreitä:(

Nalluri, tosi inhottavaa tommonen ihottuma! Valitettavasti en osaa auttaa, kun mulla tepsii kortisonit.

Milli, kylläpä sulla oli kurja yö! Meillä mies saa viettää muualla yönsä, jos on ihan kännissä. Mä en jaksa siivoilla kenenkään yrjöjä (varsinkaan sellaisen, joka ei ehdi vessaan saakka!). Mutta eipä mun mies kyllä juokaan itteään känniin, kun ei kestä muutenkaan oikein alkoholia:)

Mut nyt taidan siirtyä keittiöön laittamaan jotain ruokaa illaksi..

pricilla 24+6

Vierailija
36/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitte mätkiä, jos menee nimimerkit väärin...

Iisamaari: Mulla vauva on todella alhaalla. Mahakin on semmonen hassu roikko :D Tänään lääkäri sanoi just, että selvästi tuntuu sisäkauttakin, mutta pieniä osia, eli käsi tai jalka on vastassa. Ei siis ole varsinaisesti laskeutunut, eikä ole edes raivotarjonnassa. Ahdistavaa vaan kun on tuolla syvällä lantiossa.

Liinanen: Tänään sain juuri lähetteen yksityiselle ihotautilääkärille. Oli neuvolalääkäri ihmeissään tän ihottuman kanssa. Ja samaten reseptin kahteen eri kortisonirasvaan. Toivottavasti on apua.

Tänään kävin siis neuvolassa ja samalla oli se keskiraskauden lääkäri. Th kielsi kaikki yleisallergisoivat ruuat! Eli ne mansikat, tomaatit, kiwit, palkokasvit jne... Ja suklaan ja irtokarkit *byääääääh* paha paikka. Vaikka hyvää tekee tietysti olla mussuttamatta namia, mutta silti! Kun se on niiiiiiiin hyvää!!! Sen kunniaks tehtiin tyttöjen kanssa mansikkapirtelöä heti, kun päästiin kotiin!

Verenpaine oli 90/58

Painoa oli tullu taas tähtitieellisen paljon, osa ainakin on turvotusta *seliseli*

sf mitta oli pieni. Ei ollut kasvanut ku sentin kuukaudessa, nyt menee jo alakäyrällä. 22cm.

Supistuksia on ollu ja käveleminen on tuskaa! Kilometriä käveltiin tänään tunti!!!! Oikeeta lonkkaa pistää niin, että tuskanhiki vaan valuu. Ja supistaa.Kohdunkaula ei onneks ollu lisää lyhentyny, mutta uus tarkistus on reilun kuukauden päästä.

Viikko sitten kerroin muutamalle ihmiselle odotuksesta ja kaikki oli tosi yllättyneitä, että näin pitkällä jo mennään, eikä olleet mitään huomannu :D Pari tyyppiä on tullu kysymään, että onko vauva tulossa, kun oon lihonnu niin paljon...

Täytyy mennä rakentamaan legoista dinoille aitausta... Tuli luvattua :)

Nalluri ja ötö 27+2

Vierailija
37/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla susta br1t. olenkin sua ja muutamaa muuta täälä pariin kertaan huudellu kun ei ole mitään kuulunu. :)

mull tänää vaihteeks huono päivä. vituttaa!

kaikki muuten hyvin mut toi pääkoppa taas renaa.

ei ajatus kulje.

milli, hyvä ettei pahemmin käyny ukolles ja toivottavasti pyysi anteeks. meikäläisen ukkeli on kyl onneks niin kiltti ja juo vähän et rähinän saan ainoastaan minä aikaseks. eikä se käy ilman mua missään baaaris ym. ei kuulemma vaan halua. vaik oon sanonu sille et käy nyt, ennen vauvaa. en kyl usko et sittenkään käy.

olin tänää aamul siskon pojan yksi-vuotis kuvauksissa. piti poikaa naurattaa. kyl ne kuvat tulee olemaan aivan upeita. se muksu on niin uskomattoman söpön näkönen ja kaunis, jos ny pojasta saa sillee sanoo :)

nyt sohvalle möhistyyn...

ei tu ees mitään kivaa torinosta.

tylsää...

meppe81 ja ruoto29rv

Vierailija
38/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Br1t, onpas vauva säikäyttänyt teidät. Onneksi kaikki oli hyvin. Ja hyvä, että mieli alkaa olla jo parempi. :)

Pitää taas kirjoittaa moneen kertaan kun ei muista kaikkee kerralla... eli tähänkin pinoon nyt pompsautan tämän.

TAMPERE-miitistä... eli jotka nyt vielä eivät ole nähneet niin nyt on puhuttu josko tapaaminen olisi viikolla 11. Ja siitä on ehdotettu sopiviksi päiviksi ma 13.3., ke 15.3. tai pe 17.3. Mulle käy mikä vaan noista päivistä.

Kertokaapas kokeneemmat... pitääkö alkaa soittelemaan neuvolaan huomenna vai voiko olla huoleti. Mulla on nyt parin päivän ajan ollut ihan samanlainen olo alavatsassa kun silloin aina kun menkat alkaa??? Ei varsinaisesti kipua, mutta sellanen menkkaolo kumminkin.

Ja selvisipä tuossa nyt äsken kun mies oli kaverinsa kanssa soitellut, että onpa se mieskin jotakuta lyönyt eilen. Ja ajokortti on treen poliisilla tallessa joten rikosilmoitus on ilmeisesti tehty. Voi kerpele sanon minä... Ilmeisesti nyt kuitenkaan mitään pahempaa ei oo sattunut kun ei tuota ukkoo oo putkaan viety yöllä, onneks! No, onneksi ei tosiaan tollai normaalisti ota, että menee ihan överiks.

[color=red]pikku-milli & paco 30+3[/color]

Vierailija
39/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jaa-a, Pikku-Milli voishan se olla järkevää neuvolaan soitaa ja kysyä(sitä vartenhan ne olemassa...) mutta täytyy kyllä todeta että mulla ainakin on ollut samantyylisiä kipuja kanssa ihan koko raskauden ajan...Tosin jos ne nyt vasta ovat alkaneet niin..Noh mene ja tiedä sitten, ikäviä kaikki tollaset jutut jotka tekee olon niin huolestuneeksi!

Että semmosia eikä sen kummempia. Hei muuten, ei me toukotoiveet olla missääm vaiheessa Turun suunnalla tapaamassa...? En muista oliko täällä ees muita turkulaisia....? Olis kauhean mukavaa jos olis vaikka vaunuilu seuraa sitten kesällä....:D

Täytyy varmaan taas vähän kohentua ja alkaa useammin kirjoittelemaan ettei kukaan pääse huolestumaan...;) Mä vaan olen niin kovin laiska kirjoittelemaan....:/

Br1t ja Mercedes 29+5

Vierailija
40/45 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Br1t, hienoa että selvisitte pelkällä säikähdyksellä. Kylläpä nuo maha-asukit osaavat säikäyttää.

Pikku-millillä on kiva maha. Itselläni vauva on ollut koko ajan alhaalla joten tuollaista selkeää vauvamahaa ei ole vielä tullut. Katsotaan tuleeko ollenkaan. Ja viikko on näköjään lähtenyt siellä " kunnolla" alkuun...Toivotaan ettei kukaan ole saanut pahempaa osumaa.

Minä kävin tänä aamuna sokerirasituskokeessa. Olin paljon lukenut muiden kommentteja etukäteen, mutta tunsin sen olevan aikas rutiinijuttu. Litku meni kaikessa makeudessaan helposti alas ja mukaan ottamani kirja piti huolen etten tylsisty. Pahaa oloa eikä heikotusta tullut ja viimeisen verikokeen jälkeen hyppäsin junaan ja menin töihin. No nyt odotellaan sitten tuloksia ja toivotaan parasta.

Eilisen päivän kolusin kaverin kanssa kirpputoreja ja jotain pientä tarttuikin mukaan. Hirvittää vaan kuinka pieniä vaatteet ovatkaan. Miten uskallan niin pientä hoitaa, pukea ja riisua??? Jännitän vauvan maailmaantuloa ja hoitamista päivä päivältä enemmän. Kokemusta kun noista pikkuisista ei ole!

No mä palailen ruudun ääreen katsomaan täydellisä naisia. Meni suomen pojilta kulta ohi, mutta ollaan tyytyväisiä hopeaan! Hyvä mäkimiehet!!!

Dolosa ja sintti 26+3