**TOUKOTOIVEET SU ->**
Ajattelin aloittaa uuden pinon ku on jo aikas paljon tekstii tuossa toisessa... Tänään oltu pojan kanssa pihalla ja viikonloppu mennyt juhliessa poitsun 2v synttäreitä vieraita käynyt ihan tuhottomasti ja saanut itse heilua ja siivota yhtenään. Tänään tulossa loput vieraista ja sitten saa huokaista!!! Mä ajattelin viikolla pakata sairaalakassia valmiiksi. Miksikö... Pojan kanssa riehuttu ja tää älytön pyöriminen ja synttäreiden pitäminen on saanut supistamaan ihan kivasti ja aamulla jopa niin paljon että piti käydä mahaa tyhjentää!!! Joten ei vara venettä kaada!!! (Itse uskon että nenee yli ajan mutta mies alkaa panikoida!!!) Nyt imuroimaan jotta seuraava lasti vieraita saa saapua...
Kommentit (45)
Ahava -> Kyllä tapaaminen esimerkiksi Helsingin keskustassa kiinnostaisi. Olemmeko kaikki suurin piirtein huhtikuussa äippälomalla? Musta tuntuu tällä hetkellä, että töissä käyminen kerta kaikkiaan kuluttaa kaiken energiani. Kaikenlainen roudautuminen muualle kun töihin on jäänyt vähälle. Jos tapaamiseen päädytään huhtikuun alusta eteenpäin, niin olen ehdottomasti mukana. Jos muut haluavat tavata jo aikaisemmin, niin täytyy mun sitten katsoa tilanteen, jaksamisen ja supisteluiden mukaan.
Vaunuista kyseltiin -> Isovanhemmat ostivat kolme vuotta takaperin esikoiselle Emmaljungan Classic-mallin vaunut. Ajateltiin, että menevät sitten seuraavallakin. Katseltiin aikoinaan myös käytettyjä, mutta mun mielestä olivat meidän silmiin osuneet kalliita käytetyiksi. Eräs työtoveri olisi esimerkiksi myynyt neljä vuotta vanhat Emmaljungat hintaan 350 euroa. Mummo ja ukki maksoivat uusista 500 euroa. Ja uusilla on sitten se jälleenmyyntiarvo. No, kukin ratkaisee tarpeen ja tilanteen mukaan. Meille hyvät vaunut ovat tärkeät, koska meillä ei ole autoa. Kaikki matkat tehdään kävellen tai julkisilla (ainakin on tähän asti tehty, nyt autokuumetta miehellä ilmassa). Esikoisen vaunut ovat kyllä aika kuluneet. Miten yhden lapsen jälkeen vaunut voivatkin olla niin kuluneet? Huvittaisi ostaa uudet, mutta toisaalta vaunut ovat kalliita ja niiden käyttöikä on melko lyhyt.
Vointeja kaikille!
Täällä on heräilty aurinkoiseen aamuun. Miehen synttärit tänään ja molempien vanhemmat tulee kahville. APUVA, tapaavat toisensa ensimmäistä kertaa!!!!
Soitin sitten sinne neuvolaan niistä menkkatuntemuksista ja tuli passitus labraan ja lääkärille... labrassa kävin jo pissanäytteellä ja valkovuotonäytteellä ja lääkäri on sitten torstaina. Eli hyvä että soitin... tuleepahan tarkastettua tilanne, vaikka mitään ei olisikaan tapahtunut.
Nyt siivoamaan, että voi päästää vieraita tänne...
[color=red]pikku-milli & paco 30+4[/color]
Kerhot lomilla, kun on hiihtoloma ja kotona nyhjätään lasten kanssa. Ja kaikki kaveritkin reissussa. Puistoon meinattiin lähteä, mutta tossa lähipuistossakaan ei oo koskaan ketään.
Iltapäivällä lupasin leipoa leipää noiden kanssa. Siinä menee tovi kivasti.
Me ostettiin esikoiselle aikoinaan uudet Brion yhdistelmät. Juurikin sillä, että menee sitten seuraavillekkin. Kakkonen niissä aikansa uinaili ja sitten saatiinkin vakuutuksesta uudet vaunut. Niin tykästynyt olin brioihin, että otettiin tilalle uudempi malli, eli Kombit. Noissa on nyt lykitty kakkosta ja kolmas kokonaisuudessaan ja ei vieläkään uutta häpeä, eli menee kyllä nelosellekkin. Meillä siis yhdistelmät kovalla kantokopalla. Tietty tuplat tulee olemaan ykköset aina kun joutuu yksin työntää, mutta jos on kaksi työntäjää, niin mielummin sitten lähdetään kaksilla kärryilläkin.
Tää ötö taitaa olla jotenkin kaavoihin kangistunut, kun potkii AINA oikealle puolelle. Ei vielä ikinä oo vasemmalle potkinut! muuten pyörii kyllä ja muljuu, mutta vasen puoli saa olla aina rauhassa. Outoa.
KAi se on ruvettava laittamaan ulkovaatteita riviin ja lähdettävä haukkaamaan raitista ilmaa :)
Nalluri ja ötökkä 27+3
Huu, sanoko ne ollenkaan neuvolassa että mistä tollaset kivut sitte voi johtua...? Kamalaa pitääköhän munkin ottaa torstaina (taas) asia puheeksi...
Ja ihan mielenkiinnosta, miten sellainen valkovuotonäyte otetaa....? Ja tiedätkö mitä ne siitä tutkii...?
Kauheeta..Mä en halua enää mihinkään lisätutkimuksiin...
Br1t ja Mercedes 29+6(JIIHAA TYTÖT, HUOMENNA 30!!!!!!!)
Meidän pikkuisella on ollut viime aikoina tosi kova vauhti päällä. Koko ajan pitää olla potkimassa ja kääntämässä kylkeä. Olen nyt töissä tykännyt pitää H&M:n trikoisia tyköistuvia äitiyspaitoja päällä joten näkyyhän nuo liikkeet ihan selvästi myös vatsan päälle. Tänään sitten yksi 5-vuotias alkoi ihan ääneen ihmetellä miten " tädin" masu heiluu ihan itsestään. Kerroin sitten että siellä masussa onkin sisällä vauva. Poika kovasti ihmetteli asiaa ja kysyi isältään " miten se vauva on tädin masun sisälle päässyt" . Jäin itsekin mielenkiinnolla kuuntelemaan mitä isä vastaa mutta ressukka alkoi vaan punaisena selitellä että jutellaan siitä sitten kotona lisää :-) Mahtaa olla mielenkiintoinen ilta tiedossa...
Aurina kera heiluvan vatsan (28+4)
Jotenkin supistuksiin ne kivut monesti kuulemma liittyy... mullakin eilen ainakin olin voimakkaimmillaan noi menkkatuntemukset just suppareiden aikana. Lääkäriaika laitettiin sen takia, että se katsoo kohdunsuun tilanteen, mutta enpä usko että siellä mitään on tapahtunut kun ei kaks ja puol viikkoo sittenkään vielä ollut...
Ja sitten se valkovuotonäyte. Siitä sitten tutkitaan ettei oo mitään tulehdusta, vaikka mitään oireita ei olekaan ollut. Ja se oli ihan simppeli homma. Pumpulitikulla vähän pyöräytettiin limakalvoilta. Ei satu... =)
...kiva kun en ite tiiä yhtään millon supistaa jos supistaa, en siis tosiaankaan tunne sitä miltä se tuntuu. Vaikka kuinka oon saanut asiasta kuvauksia ja kertomuksia niin ei...Noh, täytynee kysyä noista kivuista neuvolassa sitten ja katsoa mitä ne sanoo. Tuskin yhtään mitään, niinkun ne ei yleensäkään sano. kaikki on aina vaan ihan normaalia...
Br1t
ei taida olla tänään yhtään sen parempi päivä. jotenkin koko ajan kiukkunen olo ja mikään ei kiinnosta, saa ukko raukkakin kärsiä.
no kait tääkin hormooneista johtuu...
dolosa? kertoili siitä kuinka pienen hoitaminen jännittää.
ihan sama vika. en ole ikinä hoitanu vauvoja (vaipat olen vaihtanu pari kertaa siskon pojalle mut silläkin oli sillon ikää jo puol vuotta).
no opinpahan kaikki kantapään kautta!
on sitä muutkin pärjänny :) se kans mietityttää et mitä kaikkee esim. hygieniajuttuja pienokainen tarvii.
(H-R), milli ja muut mulle käy myös se maanantai. mut täytyis saada nyt muidenkin mielipidettä kehiin et kerkiää sitten sopiin hoidoista sun muista.
enää huominen tarvis kestää. sit olis piikitelty sormenpäitä tarpeeksi. arvot on pysyny koko ajan ihan hyvinä. ainaski mun mielestä.
viikko viel neuvolaan. aika menee tosi hitaasti. jännittä se sf-mitta et kuinka on kasvanu...
meppe81 ja ruoto30rv
Tänne kertyy niin paljon juttua että hyvä että perässä pysyy =)
Meidän tytsylle iski nyt se kuume, mitä ollaan koitettu vältellä =/ Onneksi ei vatsatautia ole vielä näkynyt ( puun koputus!!).
Aika hankalaa jo tuon ikäiselle se lääkintä (2,9v), kun ei enää anna suppoa laittaa ja ne lioutettavat lääkkeet ( olikohan Pamol F), on aika pahanmakuisia. Koetappa siinä sitten suostutella lääkettä ottamaan.....
Jaksaisi odottaa ensikuun puoleenväliin että taas pääsisi neuvolaan. Viimeinen ultra siis on vasta ensikuun lopussa.
Oletteko ostaneet vauvalle jo turvakaukalon? Me saadaan se täältä meidän neuvolasta vuokralle, tai siis Mannerheimin Lastensuojelusta. Ei ole kuin n.4e/kk vuokra, ja nytkin on tullut ihan uusia kaukaloita. Huomattava säästö kun ei tarvii uutta ostaa.
Pitää alkaa seuraamaan tota miesten lätkää, vaikka Suomihan sen tietty voittaa ;) ;)
Kristiina rv 27+6
olen niin käsi näitten koneitten kans etten osaa kopioida pinoa tänne.
Vauva potkii ja myllää ihanan terhakkaasti.
Itse en voi kovinkaan hyvin - Jostain ihmeestä minä ja poika 1v.8kk olemme saaneet keuhkoputkentulehduksen. Ja mulla on sitten oikein tosi kunnon tauti. Ääntä en ole saanut edes kuiskauksella 4 päivään! Poika on ihan ihmeissään. Tuntuu, että yskin keuhkot pihalle, kun kutisee kurkussa niin julmetusti.. Juon monta litraa ja kusen yhtä paljon ja yskiessä lirahtaa joka kerta housuun.
Tää on ihan painajaista!
Huolestuttaakin, että mitä haittaa tästä on vielä masuasukkaalle.
Kävin terv.keskus lääkärilläkin joka kuunteli PUSERON LÄPI keuhkot ja sanoi, että hyvältä kuulostaa?????????
Mies oli mukaan, joten ei vissiin halunnut tissejä nähdä.
Kaikenlaisia lääkäreitäkin sitä Suomenmaahan mahtuu.
Nyt lopetan valittamisen tähän, sillä sitä riittäsii romaaniksi asti :)
Kateltiin yöllä vanha leffa I-Spy, joka oli yllättävän hauska.
Kiinnostaisiko ketään tapaaminen Helsingin länsilinjalla? Vai onko tapaamisia jo ollut? En ole vähään aikaan seuraillut juttuja.
unsku rv 28+1
Onpas väsynyt päivä... heräilin puoli kymmenen aikaan kun mies lähti töihin ja päikkäreillä olin sitten jo kahdeltatoista eikä millään meinaa nytkään pysyä silmät auki.
Amina, mä ajattelin kanssa ens viikolla pakata sairaalakassin, vaikka ihan vakuuttunut olenkin siitä, että yliaikaiseksi tämä meidän vauva menee. Eipä siitä pakkaamisesta mitään haittaakaan ole...
Eilen illalla tein inventaariota vauvanvaatteista ja aika hyvin olikin jo kaikkea. =) Ihana hypistellä niitä pikku vaatteita...
Jaa, kai sitä täytyy luovuttaa ja painua takaisin sohvalle.
[color=red]pikku-milli & paco 30+2[/color]
Ajattelin udella että mitä sie pikku-milli pakkaat kassiin?
Amina, voi kun tietäiskin =D en oo ihan niin pitkälle vielä ajatellu. Kassi kyllä tuossa odottaa jo valmiina, mutta se sisältö... ainakin nyt tollaset perusjutut, omat dödöt jne. ja liivinsuojia =D Mutta muuten on kyllä ihan hakusessa. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Köhäinen on sunnuntai täälläkin. Asun itsekin länsi Helsingissä, taitaa siis täällä olla tuo Aminan saama tauti liikenteessä.
Mietit mitä laittaa kassiin. Minustan uusimmassa Vauva lehdessä oli hyvä lista tarvaroista ja ajattelin sen mukaan sitten pakkailla. Mutta en ihan vielä, en usko että tämä ihan heti maailmaan putkahtaa. Kova myllääminen on käynnissä ollut viikon verran. Ensi viikolla on ehkä lääkäri, saa nähdä onko tapahtunut jotain kohdunsuulla. Siis ehkä lääkäri, jos sattuu olemaan paikalla.
Pikkumiina 27+ (huomenna 28)
Mun masu tekee hyökkäyksen http://irc-galleria.net/view.php?nick=millipilli&image_id=29766468
ja sitä kuvaa klikkaamalla näkee taas loputkin ja kansiota vaihtamalla näkyy muut kun masukuvat.
Tylsä päivä kun näin vähissä on tekemiset =D
mulla kolmas raskaus menossa ja jostaki oon saanu kauheita kauhukuvia, että jokin menee pieleen..... =( masu kasvaa, vähän hitaanpaa ku edellisistä raskauksista (hyvä ehkä niin..) ja olo ihan ok, lukuunottamatta kaikenmaaliman vaivoja. millon selkä kipee, millon maha yms yms.
sairaalakassin aattelin laittaa valmiiksi ihan loppumetreillä, viimeksi taisin yöllä jotain laukkuun heittää ku oli vedet menny ;)
ja vauvan vaatteita en oo yhtään ostanu/laittanu, melkeen kaikki edelliset oon myyny, tavaroista lähtien... nyt voi tai pitää hommata uutta.
meillä on isi ostanu aina vauvalle kotiintulo vaatteet ja tuo ne sit sairaalaan.... saa päättää minkälaisissa kuteissa sitä sit eka reissu tehään =9 aina on ollu kyllä onnistuneita ostoksia, tytölle farkkumekkoa yms, joten nytkin luotan isin makuun ;)
jeps, jos alkais jatkaa taas kotihommia.
anselmiina 28+3
Hips!
Pikku-milli, hieno maha kuva! Muiden mahojen kasvua on hauska seurata ja vertailla omaan kasvuun.
Viikonloppu on mennyt nopeasti, mutta onneksi on vielä talviloma viikko edessä. Alkuviikoksi päätin lähteä Tampereelle vanhempia ja kavereita moikkaamaan, kun kerrankin on aikaa (ja vielä uskaltaa lähteä sinne). Olen siis Tampereelta kotoisin, viime keväänä vasta muutin tänne länsirannikolle.
Mahassa on möyrinää ollut hieman vähemmän, mutta välillä tuntuu kyllä kovia potkuja ja myllerrystä. Nyt myllerrystä on alkanut tuntumaan enemmän. Oma mieli on ollut ehkä hitusen herkempi kuin aiemmin, on tullut välillä itkeskeltyä kun esimerkiksi vohvelitaikinalla oli jotain minua vastaan eikä se paistunut kunnolla. Pari viimeistä yötä olen nukkunut tulpat korvissa, että en vaan miehen kuorsauksen takia joudu valvomaan.
Mies on jäänyt ihan curlingin lumoihin, pitääköhän sitä tästä siirtyä seuraksi!
Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!
auringo + pampero rv27+3
Ai kun teki ulkoilu hyvää. Käytiin esikon kanssa tossa lähellä leikkikentällä ja tunti siellä puoltoista tuntia siellä vierähti. Nyt todella toivon, että tyttö olisi ulkoilusta niin väsy, että nukahtaisi kiltisti päikkäreille ruuan jälkeen!
Unohtu tuo sf-mitta laittaa neuvolatietoihin, eli 23cm. Kuten täti viimeksi ennustikin, niin on mitta tullut alaspäin ja nyt ollaan enää himpun verran keskikäyrän yllä:)
Ahava kyseli noista vaunuista.. Meille ostettiin esikolle uutena just tolla samalla periaatteella, että menee sitten seuraavillekin lapsille. Mutta, mutta, täytyy kyllä sanoa, ettei vaunuja kovin paljoa ole muuhun ku nukuttamiseen käytetty. Melkein aina ollaan käytetty matkarattaita! Ja varsinkin nyt kun lapset tulee näin pienellä ikäerolla, joudutaan kuitenkin ostamaan tuplat, jolloin vaunut tosiaan jäävät parvekevaunuiksi.
Mut tää on vaan meiän tilanne. Kannattaa miettiä tosi tarkasti, että mimmoseen käyttöön vaunut tulevat!
Masussa möyrii iltaisin ihan kamalasti ja nukahtaminen on yhtä tuskaa. Sit rampataan koko yö vessassa ja lopulta esikoinen herättää iloisesti seittemältä. Eli ei mitään uutta!!!
Stellikselle jaksuja! Mäkin tunnen olevani koko ajan kauhean kiukkunen ilman mitään syytä! Ekassa raskaudessa taas olin ihan vastakohta, eikä mua saanu suuttumaan millään. Kyllä nää hormonit tekee temppujaan:)
Ja syömään!
pricilla rv25