Varaatko ensin hotellin vai lennot?
Olen aina käyttänyt matkatoimistoa, joten ei ole tarvinnut itse funtsia näitä juttuja. Nyt ajattelin kuitenkin kokeilla ns omatoimimatkaa ja mietinkin, että kumpi kannattaa varata ensin?
Kommentit (27)
Yleensä lennot ensin, mutta jos hotellin voi varata ilman peruutuskustannuksia, niin saatan varata sen ensin. Perun sitten, jos en saa lentoja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennot ensin. Sitten kattelee rauhassa hotellia bookingseista ja sitten kattelee kys. Hotellin omia sivuja mikä kiinnostaa. Hotellin onat tarjoukset on yleensä paljon edullisemmat kuin välittäjien. Jostainhan välittäjätkin repii sen palkkion joten vältyt siitä jos varaat suoraan.
Oon monta kertaa saanut hotellin edullisemmin Bookingsin kautta kuin mitä on ollut hotellin omilla sivuilla. Joten kannattaa vertailla.
Samoin. Aina saanut Booking.comin kautta edullisimmat hinnat. Kerran olin jo hotellissa ja pyysin lisäaikaa. Harmikseni en katsonu niitä kahta päivää Booking.comin kautta, kun olisin saanut ne edullisemmin.
Lennot tietenkin.
Hotelleja en välttämättä aina varaa etukäteen lainkaan, vaan vasta paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Lennot ensin. Sitten kattelee rauhassa hotellia bookingseista ja sitten kattelee kys. Hotellin omia sivuja mikä kiinnostaa. Hotellin onat tarjoukset on yleensä paljon edullisemmat kuin välittäjien. Jostainhan välittäjätkin repii sen palkkion joten vältyt siitä jos varaat suoraan.
En ole löytänyt edullisempaa hintaa suoraan hotellilta kuin välittäjältä. Aina hotelli suoraan olisi ollut kalliimpi.
Riippuu siitä, mihin olen menossa. Kaupunkilomalla liput ensin ja sitten hotelli. Malediiveille mennessä olen valinnut kohteen ensin, ajankohdan suunnilleen ja sitten alkanut sovitella palasia kohdilleen.