1-vuotias raivoaa äidille taukoamatta
Auttakaa nyt hädässäolevaa! Tyttäreni on 1v 2kk, ja kuukauden päivät on nyt jatkuvaa raivoamista takana.. Tyttö ollut pienestä pitäen kiltti ja helppo lapsi, nukkuu ja syö hyvin. Tyttö saanut aina tusinan edestä hellyyttä ja rakkautta, kymmenkuisena itsekin halaili jo kaikkea mahdollista kirjoista lähtien :D
Nyt kuitenkin neito valittaa jatkuvasti ollessaan ÄIDIN kanssa! Isän kanssa tätä ongelmaa ei ole ja tyttö kiltti ja touhuilee jopa itsekseen. Minun kanssa touhua oltava jatkuvasti, otan tytön kaikkeen kotityöhön mukaan ja touhuillaan ja kerhoillaan jatkuvasti mutta mikään ei riitä!! Syliin halutaan, sylistä pois halutaan, mikään ei kuitenkaan kelpaa.. yksi mikä varmasti aiheuttaa tällä hetkellä kävely, tyttö haluaa kävellä jatkuvasti taluttaen, uskon että osaisi itsekin ilmantukea jo muttei uskalla.. taaperokärry ei kelpaa, vain äiti taluttamaan ja itselle kun tuo asento ei ole kaikkein ergonomisin..
Nyt alkaa itsellä olla leukapielet jo kipeänä jatkuvasta kiristyksestä.. Olenko lellinyt tyttäreni "pilalle" antaen hänen käyttää minua huvipuistonaan jatkuvasti?? Pitäisikö huonoa käytöstä olla huomioimatta ja antaa kiukutella vai aiheutanko lapseni psyykkeelle haittaa :D
Kommentit (8)
Alkaa ehkä hakemaan rajojaan, annat tosiaan ehkä liikaa periksi. Kannusta ja kehu kun tekee itse. Voi olla myös epävarma seurassasi?
Hän luottaa sinuun ja uskoltaa kiukutella kun harmittaa. Anna kiukuta, sanot lempeästi, että nyt äiti ei kävelytä, ota tämä kärry. Kyllä se kärry kelpaa jos todella haluaa kävellä.
Muuten meillä kyllä on ehdottomia rajoja, esim. ruokapöydässä en siedä yhtään temppuilua, ensimmäinen varoitus ja toisesta poistetaan pöydästä.. Hyvin vähän mitään kiellettyä tekee.. ja nopea oppimaan, esim.nokkamukin heittely loppui yhden päivän jälkeen kun huomasi ettei sitä enää takaisin saa..
Raksu kirjoitti:
Muuten meillä kyllä on ehdottomia rajoja, esim. ruokapöydässä en siedä yhtään temppuilua, ensimmäinen varoitus ja toisesta poistetaan pöydästä.. Hyvin vähän mitään kiellettyä tekee.. ja nopea oppimaan, esim.nokkamukin heittely loppui yhden päivän jälkeen kun huomasi ettei sitä enää takaisin saa..
Muista että pelkkä kieltäminen ei auta mitään. Kehu aina kun tekee jotain oikein. Vahvistaa itseluottamusta.
Ei meillä olla kehujakaan säästelty! :)
Ei tuota kestä pitkään. Tosiaan kannattaa kehua hirveästi, kun tekee itse niin saa itseluottamusta omaan liikkumiseen. Myös huomion poiskääntäminen kiukuttelusta muuhun tekemiseen voi auttaa.
Olet lellinyt pulalle, ja nyt se käyttää sua hyväkseen.
Anna meuhkata, älä missään nimessä anna kaikessa periksi!