Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopio - kannattaako muuttaa? Tulkaa kuopiolaiset kertomaan.

Vierailija
18.03.2016 |

Mulle Kuopio on tosi pohjoisessa kun olen pääkaupunkiseudun kasvatti, joten olen vähän nihkeä sen suhteen lähdenkö noin kauas. En ole koskaan tuolla käynyt, ensivaikutelma Googlen kartasta saatuna on miellyttävä, hieman vanhanaikainen kaupunki, onko tämä totta? Onko nuoria opisleijoita (itse olen)?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nyt kovasti, kun on lapsia! Mutta muistan että silloin opiskeluaikoina tuntui joskus vähän tylsälle. Opiskelijaelämää kyllä on, mutta muuten rauhallinen kaupunki. Lapsiperheiden unelma :)

Vierailija
2/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on kaikki mitä tarvii. jopa Ikea ;D kaikki kaupat varmaan mitä pitääkin, baareja, erilaisia ravintoloita joka lähtöön, niin keskustassa kuin ikean yhteydessä olevassa kauppakeskuksessakin. ei nyt kauheen villiä aina, mut arki se on helsingissäkin.. et tiiä sitten millasta elämää olet tottunut viettämään, mut ei minun elämä ainakaan helsingissä kummempaa ollut. asuminen halvempaa täällä ja liikkuminen suht vaivatonta kun matkat ei niin pitkiä.. riippuu mitä tulisit tänne tekemään siis.. jos tuut yksin johonkin tylsään työhön niin tuskin tutustut kehenkään ja jos et tunne täältä ennestään ketään niin en usko että kivointa on :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä että ei tämä kyllä vanhanaikainen oikein ole.. toki jotain vanhoja puutaloalueita, jotka on ihania. mut keskusta uudistuu kokoajan jne.. kaukanahan tämä on, kaikesta, mutta junalla nelisen tuntia lentäen tunti helsinkiin. uutta tietä autollakin suht nopsaan.

Vierailija
4/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paikka, suosittelen. Itse en asu Kuopiossa mutta vierailen siellä säännöllisesti.

Vierailija
5/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ap hyppäisin junaan ja kävisin katsomassa! Kuopio on "isoksi " kaupungiksi aika tylsä ja kun olet pkseudulta kotoisin niin savolaiset saattavat aliarvioida sinua kaikessa. Oletko muuttamassa työn vai opiskelun takia vai muuten vaan? oikeasti ennen kun muutat niin käy katsomassa paikan päällä, junia menee sinne päivittäin useita ja ei se matka kestä kuin muutaman tunnin ja nyt on kevät tulossa, silloin kpo on parhaimmillaan :) nii siis ite on syntysin siitä läheltä ja opiskelin kuopiossa niin tunnen sen hyvin

Vierailija
6/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä tänne muuttaneena (juuri etelä-suomesta) voin suositella! Mutkaton ja rento kaupunki 😊

Vierailija
7/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tulla tänne. Täällä on vaan tämmösiä lassukkamiehiä kuten minä.

Vierailija
8/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin mekka. Savolaisilla kun tuntuu olevan narsismi geeneissä.

En muuttaisi.

Vierailija
9/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa muutin pois, enkä ole sen jälkeen käynyt kuin sukulaisissa siellä. Varmaan ahdistaisi jos pitäisi siellä vieläkin asua.

Vierailija
10/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti! Tuntuu että ihmiset on ystävällisiä ja heihin tutustuu helposti. Yliopisto on hyvä ja täällä on paljon ravintoloita, kahviloita, muutama museo ja kesällä varsinkin paljon tapahtumia.  

Ruoka ja asuminen on edullista ja täällä on mahdollista asua kaupungin keskustassa järven rannalla jopa opiskelijan :) Kulttuurimenot on mielestäni hyvät, riippuu tietysti omista harrastuksista mutta ainakin itselle on löytynyt kaikki tarpeellinen ja kuopiolaiset kyllä innokkaasti kokeilee kaikkea joten luulisin että mikäli jotain puuttuu se on mahdollista tänne tuoda. Kaupunki sopii hyvin kaikenikäisille mielestäni, ja on ihana yhdistelmä kaupunkielämää ja pienen paikkakunnan yhteishenkeä.

Vierailija
11/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun alussa muutin pois, enkä ole sen jälkeen käynyt kuin sukulaisissa siellä. Varmaan ahdistaisi jos pitäisi siellä vieläkin asua.

Tule vaan takaisin. Kuitenkin olit joku josta tykkäsin.

Vierailija
12/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, tosiaan jos opiskelupaikka aukeaa niin Kuopioon olen lähdössä. En ole suuri bilettäjä, tykkään rauhallisesta menosta, tosi harvassa kulttuuritapahtumassa nytkin käyn.

Tuli vielä mieleen että mites julkiset toimii? Meneekö busseja usein, junia ym.? Onko oma auto välttämätön vaikka melko keskustassa asuukin?

Vierailija
13/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin mekka. Savolaisilla kun tuntuu olevan narsismi geeneissä.

En muuttaisi.

Miten narsistin mekka voi olla paikka, joka on täynnä toisia narsisteja?

Vierailija
14/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii hyvin, onnibus kulkee ym bussit ja junat, kimppakyyditkin helsinkiin tosi hyvin. eiköhän tää sitten sulle sopisi! ei todellakaan ole auto välttämätön jos jalat toimii :) pyörällä pääsee hyvin, yliopisto on parin kilsan päässä keskustasta, oikeestaan kaikki koulut tai sit ihan keskustassa. paikallisliikennekin ihan ok, bussikorteissa opiskelijoille edullisempi.

Vierailija
15/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on ihana kaupunki. Ehkä Suomen paras!

Vierailija
16/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, tosiaan jos opiskelupaikka aukeaa niin Kuopioon olen lähdössä. En ole suuri bilettäjä, tykkään rauhallisesta menosta, tosi harvassa kulttuuritapahtumassa nytkin käyn.

Tuli vielä mieleen että mites julkiset toimii? Meneekö busseja usein, junia ym.? Onko oma auto välttämätön vaikka melko keskustassa asuukin?

Rauhalliseen menoon löytyy hienoja lenkkimaastoja ja kivoja kahviloita joissa istuskella. Osaatko sanoa tarkemmin mitä haet niin voin vastata muistuuko sellaista mieleen :)? 

Julkiset on yleensä aina ajoissa, bussikuskit moikkailee ja monet huutaa kiitos tai heippa kun poistuu bussista. Junien aikataulut näkyy vr:n sivuilta ja kuopion reittioppaasta näät bussireitit ja taajuudet. Riippuu paljon mistä menee ja minne, voi olla että jostain syrjemmästä menee puolen tunnin välein tms. Todella monet opiskelijat tosin kulkee kaikki matkat pyörällä, kaikki on niin lähellä ja pyöräily on mielestäni otettu kaupunkisuunnittelussa ihan hyvin huomioon. 

Ihan mielenkiinnosta, oletko hakemassa yliopistoon vai amk? 

Vierailija
17/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mongolifen Annakin muutti Kuopioon niin ei voi olla pahimmasta päästä Suomessa. Riippuu tietty mitä elämältä haluaa.

Vierailija
18/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä junalla pääset etelässä käymään ihan hyvin, niitä menee sinne useita joka päivä. Julkiset toimii ihan ok mutta jos pitää päästä lähiöstä toiseen lähiöön niin sitten menee hankalaksi, mutta jos on tarve päästä vain keskustaan niin sit pärjää hyvin.. toisaalta polkupyörä on hyvä omistaa koska se on mukavampi tapa liikkua :)

Vierailija
19/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhalliseen menoon löytyy hienoja lenkkimaastoja ja kivoja kahviloita joissa istuskella. Osaatko sanoa tarkemmin mitä haet niin voin vastata muistuuko sellaista mieleen :)? 

Julkiset on yleensä aina ajoissa, bussikuskit moikkailee ja monet huutaa kiitos tai heippa kun poistuu bussista. Junien aikataulut näkyy vr:n sivuilta ja kuopion reittioppaasta näät bussireitit ja taajuudet. Riippuu paljon mistä menee ja minne, voi olla että jostain syrjemmästä menee puolen tunnin välein tms. Todella monet opiskelijat tosin kulkee kaikki matkat pyörällä, kaikki on niin lähellä ja pyöräily on mielestäni otettu kaupunkisuunnittelussa ihan hyvin huomioon. 

Hyvät lenkkimaastot on kyllä tosi kiva juttu! Lähinnä käyn "viihteellä" leffassa ja syömässä, satunnaisesti konsertissa tai teatterissa, alkoholi ei ole mun juttu.

Olen vielä kahden vaiheilla haenko amkiin röntgenhoitajaksi vai yliopistoon lukemaan international business!

Vierailija
20/43 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät lenkkimaastot on kyllä tosi kiva juttu! Lähinnä käyn "viihteellä" leffassa ja syömässä, satunnaisesti konsertissa tai teatterissa, alkoholi ei ole mun juttu.

Olen vielä kahden vaiheilla haenko amkiin röntgenhoitajaksi vai yliopistoon lukemaan international business!

Molemmat koulutukset erittäin hyviä. International businessin koulutusohjelmassa huippuvetäjät. Suosittelen!