Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MRI anestesia. Kokemuksia?

Vierailija
18.03.2016 |

Millaista on n.s kevytnukutus magneettitutkimuksessa eli MRI? Olleenko siinä ihan unten mailla kuten syvemmässä nukutuksessa vai n.s "hämärän rajamailla" vailla ajan ja paikan tajua, mutta kuitenkin hereillä? Millaisia kokemuksia teillä tai jollakin tutullanne yms on tästä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tota varten nukuttaa :O

Vierailija
2/6 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä nukahtaa pitäisi. Lapset ainakin nukkuvat. Itse en mitään kevytanestesiaa tai edes rauhoittavia tarvitse, vaan meinaan nukahtaa sinne tuubiin kuulokkeet korvilla muutenkin. Valitsen jonkun tosi unettavan radiokanavan kuunnneltavaksi tutkimuksen ajaksi. Ainoa häiriötekijä on vain ollut varjoaineen kirvely. Tosin sitä varjoainettakaan ei aina tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut ns.sedatoidaan. Olet tod.näk.mielyyttävässä nirvanassa, olotilasi on "hälläväliä". Voit myös nukkua normaalin tuntuista unta. Oma hengityksesi kuitenkin säilyy, hengitystäsi tarkkaillaan ja elintoimintojasi monitoroidaan.

Terv. Anestesiahoitaja

Vierailija
4/6 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tota varten nukuttaa :O

Ahtaanpaikankammo?

Vierailija
5/6 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja dementit nukutetaan varmaan täysin uneen. Eihän ne muutenbolis paikallaan.

Vierailija
6/6 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on voimakas ahtaan paikan kammo ja mulle yritettiin magneettikuvausta ensin ilman nukutusta. Aloin panikoida, ei onnistunut. Nyt sitten tulossa sama toimenpide kevytnukutuksessa. Entäs jos menee pieleen? Voiko kevytnukutuksessakin iskeä ahtaanpaikan kammo ja paniikki niin ettei ihmistä saa sinne putkeen edes sedatoituna? Ainakin yks minun kaveri on nukutettu magneettitutkimusta varten ja hän sanoi olleensa täysin nukuksissa. en tiedä miten sitten mulla, ainakin minun oltava 6 tuntia syömättä ennen sitä ja mentävä päiväkirurgiseen yksikköön valmisteltavaksi toimenpidettä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän