Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä sairasloma, milloin sairaspäivärahalle..?

Vierailija
18.03.2016 |

Oon ekassa työpaikassani, ja olen ollut viime vuoden aikana todella paljon sairaana, siis vähintään kerran parissa kuukaudessa jotain viikon poissaoloja jatkuvan flunssan ym. vuoksi. Nyt oon taas kipeenä, ja työkaveri mainitsi että jos on liian paljon poissa ei enää saa normaalia sairasajan palkkaa, vaan sairaspäivärahaa. Miten toi toimii? Maksetaanko sairaspäivärahaa vaan, jos on pitkällä yhtenäisellä sairaslomalla vai voiko sille tipahtaa vaikka sairaslomia olisi ollut erillisiä useita liian monta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tes sun työpaikalla on käytössä? Joissain sairausajan palkkaa maksetaan x viikkoa työsuhteen pituudesta riippuen ja tietyn viikkomäärän jälkeen laskenta alkaa alusta. Kunta-alalla täyttä palkkaa maksetaan 60 päivää kalenterivuodessa, sitten palkasta saa 2/3 ja jossain vaiheessa 1/3.

Vierailija
2/2 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pitkillä sairaslomilla voi tippua sairaspäivärahalle. Paitsi jos on saman sairauden takia useita pätkiä poissa, silloin kaikki sairaspäivät ynnätään ja kun tietty määrä tulee täyteen, tippuu sairaspäivärahalle.

Eli jos olet ensin vaikka oksennustaudissa viikon, sitten parin viikon päästä kuumeessa, niin ne ovat erillisä sairauksia ja sairaspäivien laskenta alkaa aina alusta.

Mutta jos sulla on vaikka masennus, olet viikon pois ja palaat töihin ja taas poissa samasta syystä, lasketaan kaikki sairaspäivät yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä