Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten vaatimattomasti te muut elätte?t.ammattivalittaja

Vierailija
18.03.2016 |

Meillä ei ole astianpesukonetta, on valovirta 2 levyn hella josta toinen levy rikki, lämmitetään pääsääntöisesti puilla, monesti teen ruuankin puuhellalla. Mä parsin vaatteita ja kerään tietysti syksyisin marjat pensaista yms. Onko teillä muilla tällaista?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, melko vaatimatonta elämää. Pikku kaksio lapsen kanssa (neliöitä 42), 13 v vanha pikkuauto. Minulla on tasan kahdet farmarit kaapissa ja muutama neule, joita pidän (käyn töissä..). Ei astianpesukonetta, ei ilmastointia autossa (monelle hyvin tärkeä asia), hiukset värjään joskus itse.

Vierailija
22/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä tuo ammattivalittaja höpisee mitä milloinkin, on itsekin jo sekaisin siitä mitä on satuillut av:llä

ammattivalittajan kannattaisi ruveta laittamaan muistiin viestinsä ettei sotkeutu omiin valheisiinsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, melko vaatimatonta elämää. Pikku kaksio lapsen kanssa (neliöitä 42), 13 v vanha pikkuauto. Minulla on tasan kahdet farmarit kaapissa ja muutama neule, joita pidän (käyn töissä..). Ei astianpesukonetta, ei ilmastointia autossa (monelle hyvin tärkeä asia), hiukset värjään joskus itse.

Kuulostaa vielä vaatimattomammalta kuin meidän elämämme.ap

Vierailija
24/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten jospa lopetet turhan natinan ja olet tyytyväinen siihen mitä on.

Vierailija
25/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Enkä edes pidä elämääni huonona. On lämmin koti, rahaa matkustaa silloin jos haluan. En saa paniikkia jos ja kun minut irtisanotaan sillä korkealta en putoa. Olen toistaiseksi terve ja on paljon iloa tuottavia asioita.

Vierailija
26/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän 50-neliöisessä mummonmökissä, jossa ei ole muuta lämmitystä kuin takka. Vesi sentään tulee omasta kaivosta sisälle asti. Talvella usein sisällä on lämmintä vain 10-15 astetta, mutta eipä haittaa. Syön yksinkertaisesti, en matkustele, vaatteita ostan vain sen verran kuin tarvin. 

Ja minulla tämä on tietoinen valinta, ei kiinni köyhyydestä. Olen it-ammattilainen jolla on hyvät tulot. Mutta minä tykkään asua syrjemmällä ja työni vastapainoksi myös arkisesta fyysisestä tekemisestä kuten klapien tekeminen, takan tai puusaunan (eri rakennuksessa) lämmittäminen, puutarhan hoito kesällä jne. 

Vierailija
27/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ollut valittamista ja tykkään enemmän modernimmasta asumisesta kuin tällaisesta.ap

Vierailija
28/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ollut valittamista ja tykkään enemmän modernimmasta asumisesta kuin tällaisesta.ap

Mäkin tykkäisin voittaa eurojackpotissa, mutta ei taida olla sen suurempaa todennäköisyyttä kun sinunkaan unelmassa saada modernimpi asumus.

Vierailija
29/31 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tykkäisin voittaa eurojackpotissa, mutta ei taida olla sen suurempaa todennäköisyyttä kun sinunkaan unelmassa saada modernimpi asumus.

No ei ainakaan jos olen koko elämän mieheni kanssa niin silloin en tule ikinä saamaan mitään modernimpaa koska hän on päättänyt asua täällä vanhuuteensa asti.ap

Vierailija
30/31 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös tuo surkeus lopu kun saat sen kymppitonnin josta pari päivää sitten meuhkasit.

Miten se raha mihinkään vaikuttaisi? ei mies halua astianpesukonetta eikä sitä niin vaan kyketä näin vanhaan taloon kuten ei tuota uutta sähköhellaakaan.ap

Onko tässä joku ongelma? Asutte muka niin vanhassa talossa, ettei siihen voi uusia laitteita kytkeä – mitä sitten? Tiskikone kolmen ihmisen huushollissa on pelkkää energian tuhlausta. En tiedä mikä on valovirta-uuni, mutta uusi liesi olisi varmaan paikallaan. Käytettyjä perusliesiä (jollainen meilläkin on) löytyy varmaan halvalla ja sähkömies asentaa sen hetkessä. 

Tunnen kyllä perheen, joka asuu 1800-luvun puolimaissa rakennetussa talossa ja heidän keittiössään on moderni liesi ja astianpesukone. Ainakin siihen taloon nuo on voitu asentaa. Muuten he ovat kunnostaneet talonsa tarkkaan perinteitä noudattaen. 

Me elämme näin "vaatimattomasti": ei ole autoa, kaikki ruoka tehdään alusta asti itse, ei heitetä syömäkelpoista ruokaa pois, ei shoppailla, kaikkia mahdollisia tavaroita ja palveluja kierrätetään kaveripiirissä, käytetään kirjastoa kirjakaupan sijaan, uusia tavaroita ostetaan vasta kun vanha vastaava on hajonnut, marjat ja sienet kerätään metsästä talteen, rakkaimmat vaatteet parsitaan tai korjataan muuten kunnes niistä tulee lattia- tai kiillotusrättejä. Elämä on täynnä nautintoja ja huvia. :)

Vierailija
31/31 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi