Ebaystä...
Olen nyt kattellut muutaman päivän tota brittien ebaytä ja siellä tuntuis olevan aika edullista. Mutta uskaltaako sieltä tosiaan huutaa? Onko joku harrastanut tätä toimintaa? Miten on sujunut? Maksetaan siis Paypallin kautta vai? Tuleeko siihen hintaan sit vielä jotain muuta päälle vai onko se sit tuote + postikulut? Tulihan aika monta kysymystä mutta kiinnostais sen verran että haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia. Vastatkaahan siis, please =)
Kommentit (2)
Olen sieltä jonkin verran tavaraa huutanut ja aina olen saanut hyväkuntoisen tavaran kotiovelle upsin tai postin toimittamana.
Huuto on tuotteen hinta ja siihen lisätään postikulut. Postikulut on joksus mainittu kohteessa, mutta ne kannattaa selvittää etukäteen (useat myyjät ottavat myös vähän pakkauskuluja). Postikulut saattavat nimittäin olla kalliimmat kuin itse tuote (huusin Timberlandin kengät 99 senttiä ja maksoin 9 dollarin postikuluja, olivat mielestäni kuitenkin vielä halvat:). Olen maksanut paypalin kautta.
Toiminta on ebayssa useilla myyjillä melko ammattimaista, joten homma toimii mielestäni hyvin. Tosin myyjät vaativat myös ostajilta tarkkuutta ja nopeita (tai kohtuullisia) maksuaikoja. Kannattaa tutustua ehtoihin ennen huutoa. Sakasan ebayssa ovat suomalaiset tyrinneet ja siellä monissa kohteissa on lisänä että " ei suomalaisille" ..
Mutta ei kun huutamaan, se on mielestäni kotiäidille suotava harrastus:)
Tanjuska
..kerran tässä juuri lähiaikoina huutanut sieltä yhden tuotteen. Se oli yksityiseltä jenkeistä. Maksoin paypalilla tuotteen hinnan + myyjän ilmoittamat postikulut (kysyin sähköpostilla ne). Käytin kyllä sitä buynow napukkaa, kun halusin tuotteen niin kovasti. Se tuote tuli tosi nopsasti jenkkilästä tänne ja postipoika pimpotti ovikelloa, eli tuli kotiin asti.
Vaivoin saan pidäteltyä itseäni pois sieltä...ugh... niin ja mastercardilta se summa me meni paypaliin. Sieltä maksavat sitten myyjälle, ettei tartte omia pankkikorttitietoja tuntemattomalle antaa.
Olen ollut kerran yhden saksalaisen nettifirman kanssa sotajalalla kun palautin tuotteen, jonka olin maksanut (masterilla) ja rahoja ei kuulunut takaisin. Olin silloin yhteydessä eu-kuluttajaneuvontaan (helsingissä) ja sanoivat, että firmat jotka hyväksyvät masterin (eli kenellä voi masterilla maksaa) on Masterin hyväksymiä. Viimekädessä masteri korvaa kaikki sotkut esim. tossa palautustapauksessa, kerta ovat ko. firman hyväksyneet. Sanoivat sitä sikäli turvallisimmaksi ostotavaksi.
kaurislapsen äippä