Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi vai työnhakuun?

Vierailija
19.02.2006 |

Mielipiteitä kaipailen seuraavaan. Meillä on 10kk ikäinen tyttö. Olen hoitovapaalla työpaikasta jossa en todellakaan viihdy. Aion siis hakea uutta työtä sitten kun tuntuu että pikkuhiljaa olisi kiva palata töihin.

Tiedän toki että työpaikan saanti ei käy käden käänteessa ja tiedän senkin että jos päätämme pikkuhiljaa antaa luvan toiselle lapselle tulla ettei sekään heti ainakaan onnistu.

Mutta jos olettaisi että saisin töitä esim. syksyksi ja kuitenkin haluamme toisen lapsen ikäerolla 2-3v. Kannattaako tässä välissä lähteä töihin uuteen paikkaa missä kaikki uutta ja varmasti alkuu olisi raskasta tasapainoitella työelämän ja päiväkodin välillä. Vai kannattaisiko jättää vaan ehkäisy pois vaikka loppu kesästä ja antaa vauvan tulla jos tullakseen jo hoidelle pikkuneitiä kotona?

Ongelma miksi tätä mietin olen akateemisesti koulutettu ja minulla on valmistumisen jälkeen tosi vähän työkokemusta. Ehdin olla puoli vuotta töissä ennekun tulin raskaaksi. Pelkäänkin sitä, että jos jään kotiin pitkäksi aikaa en enään saa töitä. Jos tulisi toinen lapsi niin äkkiä olisikin mennyt 4-5v siitä kun on ollut töissä. vai onko tuolla väliä. Onko toisaalta parempi saada lapset " putkeen" ja mennä sitten kerran töihin pysyvästi?

Viihdyn hyvin kotona, se ei ole ongelma. Työtulevaisuuteni vain huolettaa jos jään kotiin moneksi vuodeksi. Taloudelliseti varmaan pärjäämme vaikka olisin vain kotona.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan tuossa tilanteessa en hakisi uutta työpaikkaa. Se, että olet 6kk/työpaikka näyttää vielä pahemmalta kuin, että olisit ollut pidempään kotona.

Minä ehkä tekisin niin, että joko palaisin vanhaan siksi aikaa, kun yritän uutta lasta t. tekisin kaikki lapset putkeen ja sitten joko hakisin uutta hommaa. Jos hommia ei heti löytyisi, niin palaisin vanhaan duuniin hakemaan uusia.

Näin sulla olisi aina kuitenkin työpaikka odottamassa ja muut vaihtoehdot avoimina odottamassa. Vanhaan työpaikkaasi sinulla on kuitenkin lakisääteinen oikeus palata.

Vierailija
2/5 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja järjellä ajatellen tiedän, että kakkosen ehdottama tapa olisi varmasti se paras. Mulla vaan on aika hullut työajat ja tosi pitkää päivää joudun tekemään, joskus (lue usein) viikonloppujakin. Mieheni tekee myös vaativaa työtä niin vähän pelottaa se työn ja pienen läpsen päiväkotielämän yhdistäminen.

Mutta kuten sanoin varmasti 2 on tavallaan oikeassa. vaikka mieleni tekisi mieluummin hakea uutta työtä.

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perään ja sillä selvä.

Vierailija
4/5 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset