Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehkää avioehto, kun menette naimisiin

Vierailija
16.03.2016 |

Jos haluaa naimisiin kirkossa, pitää käydä papin kanssa keskustelemassa rakkaudesta ja kumppanuudesta. Parempi, hyödyllisempi ja tarpeellisempi olisi pakollinen keskustelu juristin kanssa, koska avioliitto on tosiasiassa taloudellinen sopimus.

Oletteko pohtineet tai tietoisia siitä, että avioliitossa toinen puoliso voi olla taloudellisesti täysin vastuuton, toisen osapuolen yrittäessä säästää pahan päivän varalle tai yhteistä tulevaisuutta varten. Avioliiton aikana on mahdollista yksin ottaa lainaa ilman, että puoliso on lainkaan tietoinen asiasta. Täällä on paljon tarinoita siitä, kuinka puoliso jättää laskunsa maksamatta ja on kykenemätön hoitamaan asioitaan. Toisaalta toinen puoliso voi saada perintönä esimerkiksi suvun mökin, tai muuta suvussa pitkään kulkenutta omaisuutta. Jotkut omistavat asunnon, jossa asutaan tai säästävät yksin rahastoon.

Pahimmillaan eron sattuessa toisella on säästöjä ja omaisuutta ja toisella pelkkää velkaa, joka tulee esiin vasta eron aikana. Siinä on mukava, ilman avioehtoa toisen luovuttaa kaikki säästönsä tasinkona toisen velkoja vastaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhistä. Ei tehty eikä tehdä. T. Hunsvotti

Vierailija
2/4 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä sentäs tunnen miehen, jonka kanssa menen naimisiin. En edes ymmärrä miten voi syntyä tilanne, jossa toinen jättänyt laskut maksamatta. No joo, jos on peräänkuuluttamassa niitä omia rahoja. Meillä kun ne on yhteisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä sentäs tunnen miehen, jonka kanssa menen naimisiin. En edes ymmärrä miten voi syntyä tilanne, jossa toinen jättänyt laskut maksamatta. No joo, jos on peräänkuuluttamassa niitä omia rahoja. Meillä kun ne on yhteisiä.

Montako viestiä pelkästään nyt on etusivulla, jossa kerrotaan epäonnistuneesta liitosta tai likaisesta erosta. Seuraavalla sivulla pohditaan, kuka saa erossa mökin ja mitä tapahtuu yhteiselle autolle ja miehen visalaskulle. Toista ihmistä ei voi täysin tuntea, eikä tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

Vierailija
4/4 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi itse olen löytäny normaalin ja luotettavan puolison. Raha-asioista ei tarvi vääntää ja piste. Yhteistä on aina kaikki ollut ja on jatkossakin. Avioliittomme perustuu aivan jollekin muulle kuin taloudellisiin seikkoihin.