Hemoglobiini alhaalla ja mikään rautalääke ei sovi, mikä neuvoksi?
Obsidan oli aiemmin ainoa mikä sopi ja nosti hemoglobiinia mutta nykyään siitäkin tulee kova ja jatkuva ripuli. Mikä neuvoksi?
Kommentit (29)
Mä sain raskauden aikana sellaista silloin uutta lääkettä (tää oli 2014), jonka voi ottaa ruuan kanssa. Kokeile sitä!
Onko gastroskopiat ja kolonoskopiat tehty? Miten B12, amylaasit tai proteiinifraktiot?
Luonnon omat rautapitoiset ruoat ja puristeet tai jauheet. Clorella, Spiruliina, joku muu merilevä, pinaatti ja veriletut tulee ekana mieleen. Itse käytän spiruliina puristeita juurikin alhaisen hemon vuoksi. Nielaisen muutaman puristeen joka aamu.
Oletko kokeillut sitä karmivaa litkua, Floradix se vissiin nykyään on?
Mulla autto rautalääkkeen tiputus sairaalassa. Anemia oli ollut 3v. Sen jälkeen pysynyt hyvänä normi ruoalla. Mulla sen tiputti perussairauden puhkeaminen. Lääkkeistä ei hyötyä, mitä kotona yritin popsia.
Rauta imeytyy ruuasta yleensä aina paremmin kuin rautavalmisteista. Itse olen saanut nostettua rauta-arvoja tehokkaasti (nopeimmillaan 17 yksikköä viikossa) syömällä kahdesti päivässä verilättyjä (4-6 kpl kerrallaan) puolukkasurvoksen ja b-12-vitamiinin (eli käytännössä beroccan) avulla. Sitten, kun rauta-arvot lähtee nousuun niin riittää että syö lättyjä vain kerran päivässä. Noitten ja maitotuotteiden nauttimisen välillä pitää tietenkin pitää taukoa kuten rautavalmisteidenkin kohdalla.
Itsekään en siis voi syödä mitään rautavalmisteita, mut veriruuat käy.
Kannattaa selvittää raudanpuutteen syy. Jos se on imeytymisessä, ei mitkään nieltävät auta.
t. B12 puutteesta kärsinyt.
Oletko todella testannut kaikki valmisteet?
Itselleni ei käynyt Obsidan, Retafer, Floradixia en saanut alas... lopulta sopivaksi osoittautui Elivon rautavalmiste. Melkein joka valmisteessa tuntuu olevan eri rautayhdistettä, niistä vain pitää löytää sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Rauta imeytyy ruuasta yleensä aina paremmin kuin rautavalmisteista. Itse olen saanut nostettua rauta-arvoja tehokkaasti (nopeimmillaan 17 yksikköä viikossa) syömällä kahdesti päivässä verilättyjä (4-6 kpl kerrallaan) puolukkasurvoksen ja b-12-vitamiinin (eli käytännössä beroccan) avulla. Sitten, kun rauta-arvot lähtee nousuun niin riittää että syö lättyjä vain kerran päivässä. Noitten ja maitotuotteiden nauttimisen välillä pitää tietenkin pitää taukoa kuten rautavalmisteidenkin kohdalla.
Keliaakikkona vähän vaikea toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko todella testannut kaikki valmisteet?
Itselleni ei käynyt Obsidan, Retafer, Floradixia en saanut alas... lopulta sopivaksi osoittautui Elivon rautavalmiste. Melkein joka valmisteessa tuntuu olevan eri rautayhdistettä, niistä vain pitää löytää sopiva.
Tuo elivon on kokeilematta. Kokeilenpa sitä.
Onko sinulla runsaat kuukautiset? Nekin voivat anemisoida.
Kannattaa myös vaatia selvittämään lääkärissä, mikä anemian aiheuttaa.
Kahvi on yks isoimmista anemian aiheuttajista, mistä en koskaan ole nähnyt mainintaa missään. Jos juo kahvia ruoan jälkeen (kuten tekee hyvin moni suomalainen) se estää jopa 90% hemoglobiinista imeytymästä. Mulla tämä löytyi aiheuttajaksi. Nykyään teen niin että ruoan jälkeen pidän vähintään tunnin, mieluummin puolentoista tauon ennen kahvia. Määrällisesti juon ihan yhtä paljon kuin ennenkin, vain eri aikaan. Tällä muutoksella nousi hemoglobiini noin 110:stä 145:een ihan muutamassa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keliaakikkona vähän vaikea toteuttaa.
Maksalaatikko? Pinaatti?
Kräuterblutsaft -yrttilitku on tehokasta eikä ärsytä vatsaa. En uskonut ko. tuotteeseen ennen kuin lopulta kokeilin, suosittelen. Taitaa olla sama kuin viesti viitosen mainitsema Floradix. Saa esim. Prismasta ja Cittarista tai apteekeista.
Itse kokeilin vastaavassa tilanteessa Maltoferia ja yllätyin positiivisesti.
Oletko muistanut syödä vihreitä vihanneksia. Minulla Hb ennen n. 120 , vihreän salaatin ja pinaattikeiton syönnin jälkeen se on noussut 137. Mansikat myön sisältävät rautaa.
Hei, onko kenelläkään kokemusta Maltofer-tipoista?
Kysy lääkäriltä.