Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisiä haittaa ulkomaalaiset nimet?

Vierailija
16.03.2016 |

Miksi ihmisiä haittaa jos joku antaa lapselleen nimeksi Igrid tai Francesca, Tiara tai Clarissa-Mariel?? Miksi huudellaan "vt nimiä" tai "naurettavaa kun sukunimi on Rantala, buahahaha". Mitä ihmeen kiusaamista tuollainen on? Miksei voida kunnioittaa vanhempien päätöstä? Jos tyylisuuntaus on Gloria Järvinen, miksi se ei ole teille ok? Kuitenkin Pilvi Mäkelä käy? Tai Inari.. Einari, Viljami, Kalervo.... Vanhat suvun nimet on ok.. Meillä esimerkiksi sukututkimus menee aina 1600-luvulle ja siellä paljon Ingridiä, Ceciliaa yms, mutta sitten jos mietin sitä lapseni nimeksi tulee joku huutelemaan vt-nimestä.. En vain voi käsittää. Ja aina nuo Jadessa, Janica - esimekit. Todella kivaa varmasti tämän nimisten lasten äidiestä. Muutenkin vt-ilmasua käyttävät ovat mielestäni itse ala-arvoisia. Pönkitetäänkö sillä omaa itsetuntoa?

Tiedän monia pareja joilla lapsilla on erikoiset nimet, ja ovat ihan normaaleja työssäkäyviä menestyviä ihmisiä. Antakaa nyt, hyvänen aika, ihmisille vapaus antaa lapselleen nimi. Te, jotka täällä huutelette ja arvostelette opetatte lapsenne varmasti huomaamattanne arvostelemaan muita.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pukeutumistyylistäkin keskustella, miksei sitten nimistä?

Vierailija
2/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän että edes 1800-luvulla juuri kukaan ei tiennyt miten oma nimi kirjoitetaan, lukutaito kun oli vielä harvinaisuus. Se miten kirkonkirjassa nimi on, ei juuri koskaan ole sama kuin se millä nimellä henkilöä todellisuudessa kutsuttiin, ei varsinkaan 1600-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sinä lapsillesi vapaus huutaa hävyttömyksiä maahanmuuttajille

Vierailija
4/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en mitään wt-huutelua harrasta. Omiin nimiini lukeutuu mm. Jessica ja etunimeni on myös kansainvälinen ja hieman amerikkalainen, joten en nää siitä mitään ihmeellistä.

Mutta. Meidän lapsella tulee olemaan isänsä hollantilainen sukunimi, ja ihan vaikka tämä kuulostaa tyhmältä, niin aika hölmöltä kuulostaa esim. Juuso van Geert ihan samalla tavalla kun Franciscus Lehtonen. Mua vaan yksinkertasesti häiritsee! :D

Vierailija
5/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin, kun nykyisin on vallalla tämä sekakielitrendi (tälläkin pastalla). "Olin Ausseissa ja roommatena oli sellainen, joka söi pelkkiä sipsejä." "Hei nyt give me a break!" "Hi everyone! Tultiin juuri shoppailemasta!" Kuulostaa... tyhmältä.

Vierailija
6/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, että miksi kiusaaminen (koska sitähän se on) nimen takia on aikuisten ihmisten mielestä ok. Sitten kauhistutaan jos joku sanoo lasta kassajonossa rumaksi, mutta kuitenkin samaan aikaan voidaan pilkata itse lasten nimiä todella julmaan tyyliin. 

Meidän lapsilla on ulkomaalaiset nimet, koska olen itse syntyjäni ulkomaalainen. Meillä on myös koko perheen käytössä minun tyttönimeni, ja ehkä siksi nimistä ei ole nälvitty. Jos olisi miehen sukunimi, eli pitkä perinteinen suomalainen nimi jossa ä-kirjain yhdistettynä lasten etunimiin, eiköhän olisi sitä nälvimistä koettu että onko olevinaan hienoa antaa tuollainen ulkomaalainen etunimi. Vaikka ei sillä mitään merkitystä ole millainen nimi on.

Vierailija
7/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuso van Geert ei edes kuulosta tyhmältä. Sehän tässä  outoa onkin, hieno sukunimi on cool, mutta hieno etunimi on feikkiä ja epätoivoista pyrkyryyttä. Vihaan ihmisiä.

Vierailija
8/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa hauskalta, että on hieman ikään kuin eripariset suku- ja etunimi :) Olen aina tykännyt.

Vierailija
9/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuso van Geert ei edes kuulosta tyhmältä. Sehän tässä  outoa onkin, hieno sukunimi on cool, mutta hieno etunimi on feikkiä ja epätoivoista pyrkyryyttä. Vihaan ihmisiä.

No joo ei se niin paha ole, mutta vähän häiritsee silti . Mutta jos poika tulee niin nimi tulee olemaan suomalainen ja 2. nimi katollinen ja sitten vaan totuttelen! Voisivat muutkin näihin Cecilioihin tottua kun se kerran on suosittua.

Vierailija
10/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheyenne Järvinen

Vierailija
11/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisiä haittaa jos joku antaa lapselleen nimeksi Igrid tai Francesca, Tiara tai Clarissa-Mariel?? Miksi huudellaan "vt nimiä" tai "naurettavaa kun sukunimi on Rantala, buahahaha". Mitä ihmeen kiusaamista tuollainen on? Miksei voida kunnioittaa vanhempien päätöstä? Jos tyylisuuntaus on Gloria Järvinen, miksi se ei ole teille ok? Kuitenkin Pilvi Mäkelä käy? Tai Inari.. Einari, Viljami, Kalervo.... Vanhat suvun nimet on ok.. Meillä esimerkiksi sukututkimus menee aina 1600-luvulle ja siellä paljon Ingridiä, Ceciliaa yms, mutta sitten jos mietin sitä lapseni nimeksi tulee joku huutelemaan vt-nimestä.. En vain voi käsittää. Ja aina nuo Jadessa, Janica - esimekit. Todella kivaa varmasti tämän nimisten lasten äidiestä. Muutenkin vt-ilmasua käyttävät ovat mielestäni itse ala-arvoisia. Pönkitetäänkö sillä omaa itsetuntoa?

Tiedän monia pareja joilla lapsilla on erikoiset nimet, ja ovat ihan normaaleja työssäkäyviä menestyviä ihmisiä. Antakaa nyt, hyvänen aika, ihmisille vapaus antaa lapselleen nimi. Te, jotka täällä huutelette ja arvostelette opetatte lapsenne varmasti huomaamattanne arvostelemaan muita.

Mikä on vt?

Vierailija
12/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus vaan kuulee/näkee niin huvittavia tapauksia kuin nyt vaikka tyyliin Jasperiina Cia Oliwiaana  Africanprinsessa Löppönen, kun taas toisaalta on ihan jees joku Gloria Järvinen.

Riippuu ja roikkuu...teennäisen tunnistaa, kun taas on ihan ok joku James Heikkilä, mikä on ihan tätä päivää. Halutaan sitä kansainvälisyyttä.

Vierailija
13/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vt?

Etkö oikeesti ymmärrä mihin sillä viitataan vai saatko kiksit pätemisestä?

Vierailija
14/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on teoria, että palstamammoja hävettää kun eivät osaa lausua ulkomaalaista nimeä oikein, siitä se viha vierasperäisiin nimiin kumpuaa.

Vierailija
15/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Kevin Möttönen tai Cecilia Pulliainen vain kuulostaa naurettavalta. Siksi .

Monet ulkomaalaiset nimet ovat myös sellaisia, ettei suomessa osata lausua tai kirjoittaa niitä!

Vierailija
16/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa. Ihmiset vääntelee aina naamaansa oudosti kun esittäydyn terv. Sven Pierre Pascal von Bidee.

Johtuu varmaan ulkomaalaisperäisestä nimestäni.

Vierailija
17/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy mielipidettä nimestä Tiara, niin kai sen saa kertoa? Ja se nyt ei vaan ole kovin järjellinen nimi, koska se tarkoittaa päässä pidettävää koristetta. Onhan niitä esineiden / luonnonilmiöiden / kasvien tms. nimiä vaikka kuinka, mutta tuo ei vaan kuulosta Suomessa kovin fiksulta.

Vierailija
18/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri oli antanut pojilleen kansainväliset nimet.

Eron jälkeen hän haaveili poikien ollessa teini-ikäisiä, että pojista tulee huippujääkiekkoilijoita, jotka elättävät äitinsä.

Hänen älynlahjoillaan poikien ainoa mahdollisuus oli urheilussa, koska mihinkään älyllisempään heistä ei todellakaan ollut. Mitenkään vähättelemättä jääkiekkoilijoiden älynlahjoja. 

Kiitos vt-kommentista, joka nauratti myös minua. 

t. Hortensia-Ändjeliiik Römppä

Vierailija
19/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiara on kyllä mitä suomalaisin nimi. 

Vierailija
20/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kysyy mielipidettä nimestä Tiara, niin kai sen saa kertoa? Ja se nyt ei vaan ole kovin järjellinen nimi, koska se tarkoittaa päässä pidettävää koristetta. Onhan niitä esineiden / luonnonilmiöiden / kasvien tms. nimiä vaikka kuinka, mutta tuo ei vaan kuulosta Suomessa kovin fiksulta.

Kovin fiksulta ei kuulosta sekään, että sanoo vanhaa kalevalan nimeä päässä kannettavaksi koristeeksi.k