Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkka tulee aina ajoissa, mutta milloin sattuu

Vierailija
16.03.2016 |

Silloin kun esimies ehtii laskea sen tai firman tilillä on rahaa. Olen sanonut, että mielestäni parasta olisi, että palkkapäivä olisi vaikka kuun lopussa, kun se olisi vaan sama päivä. Mutta esim. viime kuussa se tuli jo 5. päivä, tässä kuussa ei ole vielä tullut. Mulla on kyllä säästötilillä rahaa, mutta ei voi oikein ennakoida, paljonko sinne laittaa. Se on sellainen tili, mistä saa nostaa vain rajallisen määrän vuodessa. Täytyy vaan olla tyytyväinen kun on töitä. Olen ollut työtön ja saanut soviteltua päivärahaa, milloin se tuli myös milloin sattuu, mutta jostain syystä tilipäivä mielestäni olisi hyvä olla säännöllinen. Juu ja tiedän mitä yrittäjyys on, yrittäjien lapsena, mutta silti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis allekirjoittanut työsopimusta jossa ei ole selkeää palkkapäivää.

Vierailija
2/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Työsopimus on tarkka ja yksityiskohtainen. Palkkapäivä on aina 25. päivä, joskus se tulee silloin ja joskus palkkapäivien välillä on 10 päivää, kun tulee niin alkukuusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka on viimeksi tullut liian aikaisin, sinulla oli toki edellisestä palkasta rahaa jäljellä.

Eli sama summa tulee kuukaudessa

Rahaa ei ole pakko käyttää sitä mukaa kun tulee

Vierailija
4/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun esimies ehtii laskea sen tai firman tilillä on rahaa. Olen sanonut, että mielestäni parasta olisi, että palkkapäivä olisi vaikka kuun lopussa, kun se olisi vaan sama päivä. Mutta esim. viime kuussa se tuli jo 5. päivä, tässä kuussa ei ole vielä tullut. Mulla on kyllä säästötilillä rahaa, mutta ei voi oikein ennakoida, paljonko sinne laittaa. Se on sellainen tili, mistä saa nostaa vain rajallisen määrän vuodessa. Täytyy vaan olla tyytyväinen kun on töitä. Olen ollut työtön ja saanut soviteltua päivärahaa, milloin se tuli myös milloin sattuu, mutta jostain syystä tilipäivä mielestäni olisi hyvä olla säännöllinen. Juu ja tiedän mitä yrittäjyys on, yrittäjien lapsena, mutta silti.

Mitä mahtaa tarkoittaa otsikon "ajoissa, mutta milloin sattuu"? Ymmärtäisin sen niin, että se tulee aina viimeiseen määräaikaan mennessä, sillä, jos ei tule, niin silloin ei tule "ajoissa"! Jos tulee ajoissa, niin ongelmaa ei luulisi olevan! Palkansaajan kannalta on todella tärkeää, että palkka on viimeistään tiettynä päivänä tilillä, sillä yleensä omia lainanlyhennyksiä yms. on suunniteltu palkkapäivään liittyen! Tästä kannattaa varmaan käydä neuvottelut työnantajan kanssa!

Vierailija
5/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Työsopimus on tarkka ja yksityiskohtainen. Palkkapäivä on aina 25. päivä, joskus se tulee silloin ja joskus palkkapäivien välillä on 10 päivää, kun tulee niin alkukuusta. 

No sitten työnantaja rikkoo lakia. Työsuojelupiiriin yhteys. Palkka oltava tilillä 25 pvä!

Vierailija
6/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että tilanne saattaa ärsyttää, mutta kyllä tämä on vain ap:n ongelma. Opettele suunnittelemaan rahan käyttöä?

Vierailija
7/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten työnantaja rikkoo lakia. Työsuojelupiiriin yhteys. Palkka oltava tilillä 25 pvä!

Ei saatana. Miten se työnantaja rikkoo lakia jos palkka on esim. 10 päivää etuajassa tilillä? Nyt vähän sitä sisälukutaitoa.

Vierailija
8/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että tilanne saattaa ärsyttää, mutta kyllä tämä on vain ap:n ongelma. Opettele suunnittelemaan rahan käyttöä?

Ps. Olen ollut pienyrittäjällä töissä jolta palkka tuli aina pari päivää myöhässä. Korkoa tuosta olisi tullut niin vähän ettei ikinä jaksanut alkaa valittaa mihinkään. Lopulta lähdin lätkimään tuosta puljusta ja samalla suurin osa muista työntekijöistä.

Vierailija
9/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka tulee liian aikaisin niin leiki ettei sitä ole. Siihen saa koskea vasta tilipäivänä. Ongelma ratkaistu

Vierailija
10/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan pitää olla tililläsi 25 pvä . Viime kk oli ajoissa ja nyt ei vielä ole 25 pvä...joten missä ongelma?

Vierailija
11/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasihan on joka kuukauden 25. päivä tililläsi, kun et mene koskemaan siihen ennen 25:ttä päivää.

Vierailija
12/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: sä tulee mieleen tuttu, jolla tulot vaihtelivat sesongin mukaan. Valitti kun kesällä tuli paljon rahaa, mutta talvella huonosti. Sai sovittua työnantajan kanssa, että maksaa osan palkasta vasta puoli vuotta myöhässä. En koskaan tajunnut, miksei vaan itse säästänyt rahaa vaikka toiselle tilille. Tää oli vielä aikaan, jolloin tileille sai jotain korkoineen, joten varmaan työnantaja oli tyytyväinen, kun sai korkotulot itselleen.

Vierailija
13/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: sä tulee mieleen tuttu, jolla tulot vaihtelivat sesongin mukaan. Valitti kun kesällä tuli paljon rahaa, mutta talvella huonosti. Sai sovittua työnantajan kanssa, että maksaa osan palkasta vasta puoli vuotta myöhässä. En koskaan tajunnut, miksei vaan itse säästänyt rahaa vaikka toiselle tilille. Tää oli vielä aikaan, jolloin tileille sai jotain korkoineen, joten varmaan työnantaja oli tyytyväinen, kun sai korkotulot itselleen.

Vierailija
14/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla rahasta pulaa ole, vaan jätän aina kuukauden tarpeita varten tietyn summan ja loput laitan säästötilille sivuun. En tykkää, että käyttötilillä on liikaa rahaa. Tykkäisin enemmän säännöllisestä tilipäivästä kun ihan alkukuusta maksetusta. 

Vierailija
15/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö, osaat kyllä laskea miten paljon palkasta voit siirtää säästöön, vaikka 500 per kk. Jos on tullut ennakkoon, siltikin 500 per kk joka palkasta kun tulee.

Vierailija
16/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ratkaisu sulle: perusta toinen tili, ja pyydä maksamaan palkka sinne. Sitten teet toistuvan automaattisiirron tuolta tililtä käyttötilillesi. Siirtopäiväksi laitat joka kuun 25. päivä ja suuruudeksi palkkasi. Ja tadaa! Palkkasi tulee käyttötilillesi aina saman päivänä!

Jos haluat järjestää itsellesi samalla vaikka synttärilahjan, asetta siirrettävän summan pari kymppiä pienemmäksi kuin palkkasi todellisuudessa on. Voit käydä joka syntymäpäivä nostamassa palkkatililtä lisäksi 120 euroa synttärilahjaksi!

Vierailija
17/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mikä siis on ongelma jos palkka tulee ennen palkanmaksupäivää? Itselläni on palkkapäivä 10. päivä, mutta palkka tulee yleensä noin 8. päivä, jos palkka päivä on vaikka tiistai, niin todennäköisesti rahat on tilillä jo perjantaina. En ole nähnyt tätä minkäänlaisena ongelmana. Älä koske palkkaasi ennen virallista tilipäivää. Työntantajalle kuuluvat korkotulot siirtyvät sinulle.

Vierailija
18/18 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omana opiskeluaikana kesälomakuukausien tulot saivat olla aika suuret, mutta opintotukikuukausina ei juuri mitään tuen heikentymättä, joten monet talvella opintojen ohessa työskentelevät jättivät palkkaa nostamatta ja nostivat sen vasta kesällä "lomarahana".