Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

37,1, laitanko kouluun?

Vierailija
16.03.2016 |

Lapsi nukkui meidän vieressä ja tuntui lämpimältä. Mittasin kuumeen ennen ylösnousua :37.1. Tämän lisäksi kova yskä ja maha yskimisestä kipeä. Laitanko kouluun? Itse haluaisi mennä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten huomannut myös eron mittareiden välillä. Vanhanaikainen "elohopeamittari" antaa kainalosta korkeammat lukemat kuin parissa minuutissa mittaava digitaalinen. Ja tätä olen siis testannut mittaamalla samalla kertaa kahdella mittarilla peräkkäin, kun olen ihmetellyt digitaalisen antamaa lukemaa.

Vierailija
22/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tajuta teitä, jotka tumppaatte juuri sairastuneen lapsen muiden riesaksi. Helvetin hienoa kun kierrätätte tauteja kun ette "voi lomailla". Onhan se sille lapsellekin toki mukavaa kun juuri sairastuneena ei voi levätä. Äitini oli kaltaisen ne, ja huono äiti olikin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aamulla kuume on alhaisimmillaan ja kun on tuo yskäkin. Itse en laittaisi omaa lasta kouluun tuossa tilanteessa, koska hänellä on 3,5 km kävelymatka suuntaansa.

Vierailija
24/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumemittarin lukemaa ei pidä liikaa tuijottaa, sitäpaitsi kainalosta mitattuna antaa liian matalia tuloksia.  Kova yskiminen häiritsee muiden oppimista ja levittää tautia.

Vierailija
25/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän hänellä ainakaan ole kuumetta, muu kunto siis ratkaisee.

"Nyrkkisääntönä voi pitää, että levossa olevalla lapsella yli 38,0 °C:een lämpö merkitsee kuumetta."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skl00…

Voi sinua neropatti! 😌 Tuo tarkoittaa peräsuolesta tai korvakuumemittarilla mitattua lämpöä, joka näyttää aina n.0,5-1 astetta enemmän kun kainalosta. Eli kainalosta riittää 37 asteen ylittävä lämpö kuumeeksi.

Säälin lapsianne jos he joutuvat menemään 37,8 tai 37,9 asteen kuumeessa kouluun tai tarhaan.

Etenkin jos on flunssan muitakin oireita eli yskää, nuhaa, kurkku/korvakipua jne.

Aamuisin lämpö on usein vielä alhaisempi ja kuume nousee iltaa kohden korkeampiin lukemiin niin minusta aamulukemaksi tuo tarkoittaa ap:n lapsen kohdalla sitä, että kotiin on hyvä jäädä.

Eikä tähän vaikuta voiko ap olla itse mielestään kotona vai ei vaan jos ei voi niin sitten hankkii lapselle hoitajan.

Mistä teitä valopäitä oikeen sikiää?

Vierailija
26/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et? Vaikka kuinka haluaisi, sinä olet vanhempi.

Vierailija
27/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET LAITA KOULUUN. Muut sairastuvat muuten myös.

Aamulämpö nousee aina iltaa kohti.

Vierailija
28/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muuten huomannut myös eron mittareiden välillä. Vanhanaikainen "elohopeamittari" antaa kainalosta korkeammat lukemat kuin parissa minuutissa mittaava digitaalinen. Ja tätä olen siis testannut mittaamalla samalla kertaa kahdella mittarilla peräkkäin, kun olen ihmetellyt digitaalisen antamaa lukemaa.

Ja tässä neropatteja lisää ketjuun.

Ymmärräthän, että digitaalistakin mittaria pidetään yleensä jopa 5minuuttia kainalossa?

Mittarin mukana seuraa yleensä ohjelappunen missä asiasta kerrotaan.

Se, että mittari soi aina tietyn ajan sisällä ei tarkoita sitä etteikö lämpötila voisi vielä nousta ja jatkaa nousuaan.

Se mittari jatkaa soimisen jälkeenkin vielä lämpötilan tunnistamista ja lukema voi nousta ja se on aivan yhtä pätevä kun elohopeamittarikin eli jos pidät digitaalista mittaria sen 5min kainalossa niin näet ruudulla tuloksen, mikä on sen mittauksen aikana korkein lämpötila ja jos se on kuumeen puolella niin se on, vaikka mittari ei kerkeisikään soimiseen mennessä saamaan samaa tulosta.

Vierailija
29/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus, tähänkö on tultu? Äiti kyselee av:lla että laittaako lasta kouluun? Ja sitten vielä kimmastuu vastauksista? Eihän tämmöiseen kysymykseen voi mitenkään täällä saada "oikeaa" vastausta, koska jokainen lapsi on yksilö.

Lapsesi vointi selviää LASTA kuuntelemalla, ei av:lla tappelemalla. Jos omani olisi kipeä, niin en todellakaan käyttäisi aamua netissä roikkumiseen.

Vierailija
30/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus, tähänkö on tultu? Äiti kyselee av:lla että laittaako lasta kouluun? Ja sitten vielä kimmastuu vastauksista? Eihän tämmöiseen kysymykseen voi mitenkään täällä saada "oikeaa" vastausta, koska jokainen lapsi on yksilö.

Lapsesi vointi selviää LASTA kuuntelemalla, ei av:lla tappelemalla. Jos omani olisi kipeä, niin en todellakaan käyttäisi aamua netissä roikkumiseen.

Vaan tekisit mitä? :D Kuten huomasit varmaan, lapsi ei ollut kuoleman kielissä ja äiti töihin lähdössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä