Olenko tappanut itseni?
Olen ottanut kovaan kiputilaan viimeisen neljä päivää vaihtelevasti 8-10kpl panacodia/pv. Maksimiannostus on kai sen 6kpl. Nyt en uskalla lääkettä ottaa, voin tosi huonosti enkä saa unta. :(
Olenko ehtinyt jo tehdä vahinkoa itselleni ?
Kommentit (12)
Kipin kapin päivystykseen, ennenkuin maksasi hylkää sinut.
Ei voi tietää. Päivystykseen Mars!
maksahan tuosta ei tykkää mut et sä kyl kuole. Äl' nyt enempää napsi
Yhdessä Panacodissa on 500 mg parasetamolia, mikä on suurina annoksina maksatoksista ja voi johtaa pitkään ja kivuliaaseen kuolemaan. Lopeta HETI Panacodin vetäminen tuossa määrin ja hakeudu lääkäriin, katsovat jonkun toisen lääkkeen. Panacod ei selvästikään toimi.
Parasetamolin sietokyky on yksilöllinen asia, kumminkin maksimi vuorokausiannos on 3 mg. Tuon kun ylität alkaa maksa kärsiä.
Eli soita vaikka 112 ja annan hoitajan laskea, ei kuulosta ainakaan hyvältä toi sun annostus :(
Kannattaa soittaa heti huomenaamuna terveysasemalle ja pyytaa laakarinaikaa etta voit keskustella sopivammasta kipulaakityksesta. En uskoisi etta maksa vauriotuu pysyvasti neljassa paivassa, mutta ei kannata pidemman paalle jatkaa tuota.
Panacodissa on myös kodeiinia ja sitä käytetään päihtymys tarkoitukseen ja unilääkkeenä.Jos pitkään jatkaa, vieroitusoireita voi tulla koska lääke vaikuttaa keskushermoston. T.sh
Vierailija kirjoitti:
Panacodissa on myös kodeiinia ja sitä käytetään päihtymys tarkoitukseen ja unilääkkeenä.Jos pitkään jatkaa, vieroitusoireita voi tulla koska lääke vaikuttaa keskushermoston. T.sh
Tätä mä itse epäilinkin. Mulla on ollut kovia kipuja jonka takia ollut Panacod käytössä vuosien varrella aina ajoittain. En vaan älynnyt ettei se olo siitä paremmaksi muutu vaikka ottaisi monta tablettia "ylimääräistä". Annostus mulla on tuo 2 x 2 x 2. Olo on nyt vaan niin kurja ettei ole tottakaan. Lakkaisikohan tämä jos ottaisin esim. buranan?
Ap.
Kiitos kaikille kommenteista. Juttelin päivystyksen hoitajan kanssa ja 5g/vrk parasetamoli annostus ei ole tappava ja hän koitti rauhoitella minua parhaansa mukaan. Voin ottaa buranan ja puolikkaan mirtazapinin ja yrittää nukkua yön yli, aamulla menen verikokeisiin tarkistuttamaan maksa-arvot.
Ap
Soita paikkakuntasi sairaalan tai terveysaseman päivystykseen ja kysy sieltä!