Olen edunvalvoja, mutta armeija suorittamatta vielä, mitä teen?
Olen edunvalvojana vaimolle dementian takia, mutta minulla on vielä asevelvollisuus suorittamatta, koska lykkäsin sitä opiskelujen takia. Miten nyt menettelen asian kanssa? Palvelukseen astumis päivä olisi ensi vuoden alussa.
Kommentit (14)
Olen 29v ja vaimoni täytti juuri 30, todettiin dementia viime vuoden lopulla, suvussaan myös varhais iän dementiaa.
Ap
Älä jauha paskaa: "Miehet ovat velvollisia suorittamaan asepalveluksen ennen 28 vuoden ikää."
Kuulostaa varsin legitiimiltä syyltä saada vapautus sen perusteella, että asepalvelus aiheuttaisi siviilielämällesi niin suurta haittaa, että sen suorittaminen on katsottava kohtuuttomaksi.
Muussa tapauksessa voisit harkita siviilipalvelusta.
Jännä trolli, sun olisi pitänyt intti käydä tai vapautus saada sinä vuonna kun täytit 28. Ja joo, poliisit hakee ovelta kyllä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Tältä palstalta et tule saamaan vastausta.
Vähän sitä arvelinkin mutta ajattelin yrittää kysyä silti, jos kävisi tuuri. Olen yrittänyt soittaa aluetoimistooni mutta sieltä ei oikein kukaan osaa sanoa mitään ja lupailevat vain selvittää asiaa mutta mitään ei ole kuulunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa: "Miehet ovat velvollisia suorittamaan asepalveluksen ennen 28 vuoden ikää."
Milloin se tällaiseksi on muuttunut? Viimeksi kun tarkistin niin ikä oli 30v
Vierailija kirjoitti:
Mihin se lähdelinkki jäi taas?
Naisetkin voivat olla edunvalvojia. Ei siihen asevelvollisuutta eikä edes siviilipalvelusta vaadita.
Dementiaa voi muuten olla hyvinkin nuorilla, esimerkiksi jonkun vakavan aivovamman tai -sairauden seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin voivat olla edunvalvojia. Ei siihen asevelvollisuutta eikä edes siviilipalvelusta vaadita.
Dementiaa voi muuten olla hyvinkin nuorilla, esimerkiksi jonkun vakavan aivovamman tai -sairauden seurauksena.
Siskoni sairastui myös dementiaan muutama vuosi sen jälkeen, kun oli täyttänyt 20v, se oli aika kova kolaus perheelle eikä sitä edes meinattu alkuun uskoa todeksi.
miten vanha sun vaimos oikein on :o