Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään täsmällistä tietoa siitä, mitkä syyt estävät pääsyn potilashotelliin synnytyksen jälkeen (TAYS)?

Vierailija
15.03.2016 |

Kaikkialla sanotaan, että "katsotaan tilannekohtaisesti ja voidaan arvioida vasta synnytyksen jälkeen". No niinpä niin ja tämän ymmärrän kyllä, mutta eikö tosiaan ole olemassa mitään dokumenttia siitä, millaiset asiat ovat esteenä? Sektio nyt luultavasti on yksi tuollainen syy poikkeuksetta, mutta esimerkiksi imukuppisynnytys?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä hotelliin? Mikset menisi kotiin?

Vierailija
2/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiedä mikä on potilashotelli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin on itse pystyttävä kävelemään...

Vierailija
4/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poitsu alkuvuodesta. Oltiin potilashotellissa.

Pääsyyn vaikutta kuulemma. Pituus, paino, päänympärys, ruumiinlämpö. Ylipäätään äidillä ja lapsella ei saa olla mitään poikkeavaa. Uskoisin että imukuppisynnytys on niin raju toimenpide ettei sen jälkeen pääse potilashotelliin.

Vierailija
5/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohonneet tulehdusarvot, äidin streptokokki ja niin nopea synnytys ettei antibiootti ehdi vaikuttaa, yleensäkin kaikki mikä vaatii seurantaa. Ja hotelli voi olla myös täynnä.

Vierailija
6/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilashotelliin on "helppo hoitoisille" potilaille ja omaisille tarkoitettu sijoitus tila sairaalan yhteydessä. Osastolle kun ei kaikki mahdu ja laajennuksessa päätettiin sitten rakentaa hotelli...

Ensisynnyttäjät ei pääse hotelliin, kaikki jatkuvaa valvontaa tarvittavat tai erikoisvälineitä, hoitoa tarvitsevat jää osastolle. Potilashotelliin on synnyttäneille oma kerros, jossa yhdessä huoneessa on kätilöt. Äidin täytyy itse käydä viemässä vauva tutkittavaksi, punnittavaksi yms. 4 tunnin välein, myös yöllä, kätilöiden huoneeseen. Itse haetaan ruuat yhteisestä välipalahuoneesta/käydään alhaalla syömässä ravintolassa (alas ei saa mennä vauvan kanssa) Hätänapin saa, ettei nyt ihan yksin jäädä, mutta käytännössä äidin on kyettävä toimimaan täysin itsenäisesti ja vauvan oltava kunnossa.

Vierailija
7/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään ehdotonta, yksiselitteistä listaa. Aiempien kirjoittajien asiat pitävät paikkansa, mutta se on myös aika pitkälti tilanteen arvioivasta hoitavasta lääkäristä kiinni.

Vierailija
8/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilashotelliin on "helppo hoitoisille" potilaille ja omaisille tarkoitettu sijoitus tila sairaalan yhteydessä. Osastolle kun ei kaikki mahdu ja laajennuksessa päätettiin sitten rakentaa hotelli...

Ensisynnyttäjät ei pääse hotelliin, kaikki jatkuvaa valvontaa tarvittavat tai erikoisvälineitä, hoitoa tarvitsevat jää osastolle. Potilashotelliin on synnyttäneille oma kerros, jossa yhdessä huoneessa on kätilöt. Äidin täytyy itse käydä viemässä vauva tutkittavaksi, punnittavaksi yms. 4 tunnin välein, myös yöllä, kätilöiden huoneeseen. Itse haetaan ruuat yhteisestä välipalahuoneesta/käydään alhaalla syömässä ravintolassa (alas ei saa mennä vauvan kanssa) Hätänapin saa, ettei nyt ihan yksin jäädä, mutta käytännössä äidin on kyettävä toimimaan täysin itsenäisesti ja vauvan oltava kunnossa.

Miksi sen äidin pitää viedä terve vauva 4 tunnin välein punnittavaksi tms.? Eikö olisi kätevämpää lähteä kotiin samana päivänä kuin lapsi syntyi ja nukkua rauhassa ohi punnitusten ja tarkastusten.

Vierailija
9/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ensisynnyttäjänä pääsi hotelliin ainakin pari vuotta sitten vielä. Ja ei silloin tarvinnut yöllä neljän tunnin välein vauvaa näyttää kätilölle. En ainakaan niin toiminut eikä siitä mitään sanottu. Siis kunhan nuo muut kriteerit täyttyi, ettei ongelmaa synnytyksessä ja äiti ja vauva hyväkuntoiset.

Vierailija
10/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyh ja pah, myös ensisynnyttäjät pääsevät hotelliin!

Vierailija
11/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän nyt oli ihan paskapuhetta. Ensisynnytys ei ole mikään este hotelliin pääsemiselle eikä tervettä vastasyntynyttä todellakaan punnita neljän tunnin välein vuorokauden ympäri, ei niin tehdä osastollakaan. 

Vierailija
12/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Please, älä keksi omasta päästäsi. Myös ensisynnyttäjä pääsee, kunhan kriteerit täyttyvät. Ei tuo 4:n tunnin välein keksimäsi juttu ole totta.

Vierailija
13/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen äidin pitää viedä terve vauva 4 tunnin välein punnittavaksi tms.? Eikö olisi kätevämpää lähteä kotiin samana päivänä kuin lapsi syntyi ja nukkua rauhassa ohi punnitusten ja tarkastusten.

Meillä ainakin nousi tulehdusarvot vasta toisena yönä, oltiin hotellissa. Että kaksi päivää oli tervevauva ja sitten oltiinkin teholla :( Siellä tehdään siis kaikki tutkimukset ja samalla punnitaan, jotta nähdään lähteekö imetys/syöttäminen kunnolla käyntiin. Että syökö lapsi tarpeeksi vai onko jotain vikaa. Kyllä ne kotio laittaa, jos itse haluaa ja kaikki näyttää hyvältä, jos lääkäri ehtii kotiutustatkistuksen juuri sinäpäivänä tekemään. Ja sanovat myös, jos ei tarvi tulla näytille. Osastolla taas hoitajat kävi tekemässä tarvittavat hoitotoimenpiteet huoneessa ja itse sai vaikka nukkua niiden ajan, jos sattui nukkumaan.

Taysissa synnyttänyt 2012 ja 2014.

Vierailija
14/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osastolla vaan oli niin mukava ja turvallinen olo. Yölläkin käytiin tarkastamassa että kaikki on hyvin ja aina oli juttuseuraa ja vertaistukea tarjolla, jos jotain halusi kysyä tai toiselle sanoa. En olisi mennyt potilashotelliin vaikka olisin päässyt, kun sitä kerta ehdotettiin.

Vierailija
15/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osastolla vaan oli niin mukava ja turvallinen olo. Yölläkin käytiin tarkastamassa että kaikki on hyvin ja aina oli juttuseuraa ja vertaistukea tarjolla, jos jotain halusi kysyä tai toiselle sanoa. En olisi mennyt potilashotelliin vaikka olisin päässyt, kun sitä kerta ehdotettiin.

Tämäkin riippuu niin monesta tekijästä. Itse uskon, että voin olla paljon rennommin potilashotellissa, jossa mies saa olla läsnä 24/7 ja jossa ei tarvitse häiriintyä huonekavereista vieraineen, toimenpiteineen ja itkevine vauvoineen. Saisi vain olla löllöttää omassa vauvakuplassa. 

Vierailija
16/20 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta synnytyksestä kolmisen viikkoa ja itse en päässyt hotelliin, koska vuoto synnytyksessä oli 1800ml. Vuodon rajana hotelliin pääsyn suhteen on 1000ml.

Ensisynnyttäjät pääsee myös, vauvan hoito vaan on oltava hanskassa, imetyksen sujua jne. Siellä toimitaan kuitenkin ihan omatoimisesti.

Meille osastolla sanottiin ettei siellä ehdi hoitajat samalla tavalla käydä katsomassa kun osastolla. Mut kyllä ne siellä ehtii, jos tarvii esimerkiksi imetysasentoa tmv katsoa.

Yöllä sit käytiin kerran hoitajien huoneessa vauvan kanssa.

Mulle mies toi ruoan huoneeseen sieltä alhaalta ravintolasta:-).

Vierailija
17/20 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei päästy potilashotelliin, koska vauvan lämpötila oli liian matala. Myös tulehdusarvot haluttiin tarkistaa, koska lapsivesi oli ollut ruskeaa.

Vierailija
18/20 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä lapsivesi. Ainakin muutama vuosi sitten esti meidän pääsyn potilashotelliin.

Vierailija
19/20 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sektio este myös niin ettei pääse edes toiseksi yöksi sinne?

Vierailija
20/20 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ensisijaisesti ensisynnyttäjille. Uudelleensynnyttäjät mieluusti kotiutetaan nopeammin ja tarjotaan ns polikliinista synnytystä. Ainakin pitää pystyä kävelemään ja pissaamaan ilman katetria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi