Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä sait esikoisesi? Oliko se mielestäsi hyvä ikä? :)

Vierailija
15.03.2016 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen :)

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, hyvä ikä. Ainoa miinus on se, ettei ehdi välttämättä saada toista, jos joskus tahtoisi. Mutta hyvin tyytyväinen olen näinkin.

Vierailija
22/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotiaana. Olisin halunnut äidiksi jo paljon aikaisemmin. Yritys aloitettiin kun olin 27-vuotias, mutta 5 pitkää vuotta yritimme ja lopuksi hedelmöityshoitojen avulla onnistuimme :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22. Oli oikein hyvä ikä. Oli aviomies, perheasunto ja vakiduuni. Ja siksikin, että muuten olisi jäänyt saamatta

Sairastuin vakavasti 27-vuotiaana, eikä lääkitykseni kanssa tehdä lapsia. Nyt seesteinen kolmeseiska ja teini :)

Saako mitenkään udella mikä sairaus kyseessä? :( heräsi mielenkiinto juurikin nuoren iän takia..

Vierailija
24/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, olin aivan liian nuori, tajusin sen vasta myöhemmin. Käytännössä äitini hoiti vaikka omasta mielestäni vain "kyläilin" äitini luona 5 krt viikko...

Kaikille kerroin että hyvin menee ja meillä on säästöjä. Todellisuudessa ne säästöt olivat poikaystävän vanhempien pojalleen opiskeluja varten vuosia säästettyjä ja käytin niitä kun omiani. Nyt hävettää kuinka itsekäs olin ja kuinka kakara itsekin, leikin äitiä ja itsenäistä ja todellisuudessa olin henkisesti ja rahallisesti äitissä ja isissä kiinni.

Saimme ilmaisen auton, rahaa pyytämättä tilille jne. Kesti kauan ennen kun tajusin oikeat tuloni. Poikaystävän eristin omista vanhemmistaan kun halusin että hengataan vain mun suvun kanssa. Nyt yh enkä ihmettele...

Vierailija
25/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32. Vuoden päästä toinen ja sitten kaksoset.

Vierailija
26/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, ihan ok, mutta lapsi tuli vasta kolmen vuoden yrittämisen jälkeen, joten aiemminkin olisi ollut hyvä ikä.

Vierailija
27/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukuista voi päätellä, että 35 v on vielä hyvä. 36v. sitten.... Aijaijai, eiiiijeijei. Huoh.

Vierailija
28/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28. Olisin halunnut jo aiemmin, mutta ei onnistunut. Ihan hyvä ikä tuokin oli, tosin nuorempana olisi enemmän aikaa haaveilla mahdollisista sisaruksista lapselle. 

Vierailija
29/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 ja oli hyvä ikä

Vierailija
30/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v. Oli meille täydellinen ikä, aloitin "nuoruuden elämisen" nuorena ja matkustelua ei lapset ole rajoittanut.

Vierailija
31/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa eräillä olla epäonnistunut elämä, kun kysytään ihmisten mielipiteitä OMASTA ensimmäisestä äidiksi tulemisesta ja niitäkin pitää alapeukuttaa. Lähinnä tosin vain nuorten äitien, joten se kertoo aika paljon alapeukuttajista/alapeukuttajasta...

Vierailija
32/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

29. Oikein hyvä. Ammatti, työelämää jo takana. Riittävästi mennyt. Nyt jo kaksi omatoimista lasta.

N 30

Vierailija
33/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana. Oli todella hyvä ikä ja harmittaa etten tehnyt toista saman tien. Minulla amk-tutkinto, kandin ja maisterin tutkinto tehty ennen 29-ikävuotta. Olen aina ollut hyvä ja tasapainoinen äiti. Aina on ollut hyvin varaa lapseen.

Vierailija
34/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

29-vuotiaana. Loistoikä!

Vierailija
35/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v ja on ärsyttänyt ja kaduttanut, että tuli aloitettua niin myöhään. Olen nyt 43v ja synnytin puoli vuotta sitten yhdeksännen lapsemme ja tahtoisin vielä yhden, mutta kyllä ikä nyt vaan tuli vastaan :(

Vierailija
36/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19, olin aivan liian nuori, tajusin sen vasta myöhemmin. Käytännössä äitini hoiti vaikka omasta mielestäni vain "kyläilin" äitini luona 5 krt viikko...

Kaikille kerroin että hyvin menee ja meillä on säästöjä. Todellisuudessa ne säästöt olivat poikaystävän vanhempien pojalleen opiskeluja varten vuosia säästettyjä ja käytin niitä kun omiani. Nyt hävettää kuinka itsekäs olin ja kuinka kakara itsekin, leikin äitiä ja itsenäistä ja todellisuudessa olin henkisesti ja rahallisesti äitissä ja isissä kiinni."

Kiitos rehellisyydestäsi! Viestistä päätellen olet nykyään erittäin viisas ja kypsä nuori nainen ja ennenkaikkea aito. Hatun nosto! :)

Saimme ilmaisen auton, rahaa pyytämättä tilille jne. Kesti kauan ennen kun tajusin oikeat tuloni. Poikaystävän eristin omista vanhemmistaan kun halusin että hengataan vain mun suvun kanssa. Nyt yh enkä ihmettele...

Vierailija
37/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana. Mielestäni todella hyvä ikä! Toista lasta en sitten koskaan edes saanutkaan... lapsettomuushoitoihin en halunnut joten yksi sai riittää.

Vierailija
38/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä lapsia ja täytän pian 28. Toivoisin saavani ekan muutaman vuoden sisään, päässä pyörii että 30-vuotiaana viimeistään, mutta en ole varma onko se vielä ihan realistista tässä elämäntilanteessa :)

Olisin halunnut saada ekan jossain tässä 25-27-vuotiaana kun on ollut jo pitkään hyvä vakiduuni ja rahaakin ihan 'ookoosti', mutta eipä ole ollut miestä kenen kanssa lisääntyä :( Nyt kuitenkin suunta näyttää lupaavalta! :)

Vierailija
39/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22. Oli oikein hyvä ikä. Oli aviomies, perheasunto ja vakiduuni. Ja siksikin, että muuten olisi jäänyt saamatta

Sairastuin vakavasti 27-vuotiaana, eikä lääkitykseni kanssa tehdä lapsia. Nyt seesteinen kolmeseiska ja teini :)

Saako mitenkään udella mikä sairaus kyseessä? :( heräsi mielenkiinto juurikin nuoren iän takia..

Crohn, vaikea-asteinen. Sukurasite, kuulemma puhkeaa tyypillisesti alle kolmekymppisenä. Ollut nyt remissiossa (hiljaisena) muutaman vuoden, mutta eihän sitä koskaan tiedä :) -17.

Vierailija
40/59 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v. Aiemmin en olisi ollut valmis äidiksi.