Minkä ikäisenä sait esikoisesi? Oliko se mielestäsi hyvä ikä? :)
Kommentit (59)
27v. Oli mielestäni todella hyvä ikä, ei liian nuori eikä ''vanha''. Olin matkustellut ympäriinsä ja bailannut yllinkyllin, oma talo ja pitkäaikainen parisuhde, olin myös opiskellut itselleni sairaanhoitajan ammatin. Ei elämä kyllä mitenkään lapseen ''loppunut'', vaan edelleen matkustellaan yms... :)
N32
20 ja kuopuksen syntyessä 21. Nyt oikein onnellinen esiteinien 33v äiti :)
28-vuotiaana. Oli hyvä ikä. Olin valmistunut yliopistosta ja ehtinyt olla töissä muutaman vuoden ja katsella maailmaa. Ei kuitenkaan liian myöhäinen ikä, koska ehdin esikoisen jälkeen saada vielä neljä lasta.
Olin 31v. Vuotta aikaisemmin aloitettiin miehen kanssa yrittämään vauvaa ja nopeasti se nappasi. Tuplaonni oli täydellinen. :)
t: kaksosten äiti
28 v. Juuri siinä iässä kun olin ajatellutkin, ehdin käydä koulut ja saada vakityöpaikan.
39-vuotiaana sain esikoisen (ja sama tyyppi on myös viimeinen). Ihan ok ikä.
29. Minulle täydellinen ikä. Ehdin hoitamaan opiskelut, aloittamaan hyvän uran ja palaamaan uraputkeen äitiysloman jälkeen. Kyllä,minulle uran luominen on aina ollut tärkeää. Ymmärrän, että kaikille se ei ole.
36-vuotiaana. Oli paras ikä: maisterintutkinto tehty, sen jälkeen 10 vuotta oman alan töitä takana ja omistusasunto hankittuna.
21v. Oli mulle juuri se oikea ikä. Nyt 25v ja 3 lasta, enempää ei tule. Ihanaa vaan keskittyä nyt tähän elämiseen ja lapsien kasvattamiseen! :)
25v, huomattavasti nuorempana kuin olin ajatellut. Oli kuitenkin hyvä ikä. Olen vielä opiskellut lisääkin :)
22.
Ihan ok, mutta jälkikäteen ajateltuna olisi ollut helpompaa, jos olisin opiskellut, matkustellut ja kerännyt varallisuutta edes vähän ennen lasten saamista. Onnistuhaan se nytkin ja on onnistunutkin, mutta on ollut moninverroin vaivalloisempaa.
Lapsia ei pitänyt koskaan hankkia, tein kuitenkin plussatestin 34-vuotiaana. Päätin sitten pitää lapsen, tuli sellainen olo että ''ainoa ja viimeinen mahdollisuus'' kun hedelmällisiä vuosiahan ei enää paljoa jäljellä tuossa iässä.
Terveisin onnellinen 6-vuotiaan tytön äiti :)
22. Oli oikein hyvä ikä. Oli aviomies, perheasunto ja vakiduuni. Ja siksikin, että muuten olisi jäänyt saamatta
Sairastuin vakavasti 27-vuotiaana, eikä lääkitykseni kanssa tehdä lapsia. Nyt seesteinen kolmeseiska ja teini :)
24 esikoinen, 26 toinen. Tyttö ekana - maailman paras isosisko - poika tokana - isokoskonsa hyvin "kasvattama".
Minä täytän ihan pian 61, joten uskallan sanoa, että kaksi toivoimme, kaksi saamme, tytön ja pojan, kuten haaveilimme, ja loistava ajoitus.
Ovat toistensa parhaat ystävät, ja huolehtivat vanhemmistaan erinomaisesti.
Jossain olemme onnistuneet, lapset ovat menestyneet erinomaisesti.
22 vuotias olin kun lapsi syntyi. En suunnitellut rupeavani äidiksi noin nuorena, mutta kohtalo kait päätti toisin. Lapsi oli siis täysi yllätys. Hyvä ikä se silti oli. Nuoruutta olin saanut viettää vapaana jo jokusen vuoden. Katunut en ole päiväkään.
Nyt ikää 24 vuotta ja puolison kanssa suunnitellaan toista lasta. :)
22 v. Mulle se oli täydellinen ikä. Tein pian vielä pari lasta lisää ja olin heidän kanssaan pitkään kotona. Mun elämäni parhaimmat vuodet on olleet silloin, kun lapset olivat pieniä.
T. Keski-ikäinen