Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntaina Helmikuiset!

19.02.2006 |

aijaiajai

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvelluttaa sairaalaan lähtö. Toisaalta en kauaa uskalla olla enää kotonakaan. Pelkään että aamulla tullaan taas kotia niinkuin toissayönä kävi, mutta ajomatkaa on kuitenkin tunti ja se on pakko ottaa huomioon. Sup. kestävät n. 40-60sek. Ja sattuu niin ettei voi kunnolla istua tai maata vaan pitää mennä lattialle kontilleen, silti tuntuu ettei nuo satu tarpeeksi että ottaisivat mua taaskaan " tosissaan"

Suppareita tullut 18.30 lähtien 10min. välein ja ysistä lähtien sen 4-6 min. välein.

Kai se on pakko soittaa ja kysyä mitä mieltä kätilö on..

No jos ei kuulu mitään niin tiedätte missä olen. =)

-sitruuna ja minttuvihtori 40+3

ps. Miehen mummin 80v. päivät tänään. Olisikin hyvä lahja mummolle jos tänään syntyisi.

aisamperikusattuu..

Vierailija
2/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on kumma, jos ei Sitruuna ole jo päässyt tositoimiin! Mä todella toivon parasta :)))

Yöllä oon kääntänyt kylkeä varmaan sata kertaa. Kun kattelin itteäni äsken peilistä hiukset oli ihan takussa takaata ja näytti ihan siltä kuin olisin harrastanut seksiä koko yön ;)

Mulla tänään rv 40+3 ja esikoinen syntyi just näillä raskausviikoilla...ja nyt ei mitään lähdön merkkejä...piinaa!!! Omat vanhemmatkin odottaa jo ihan pinnoissa, että milloin soitettaan ne esikoista vahtimaan.

Ei, nyt tarttee vaan pitää pää kylmänä ja leipoo vaikka pari pellillistä herkkuja ja napostella ne telkkarin ääressä ;)

Tsemppiä lopuille helmikuisille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sitruunalle, oletkin varmaan jo vauveli kainalossa! =)

Curacao: Meiän esikoinen syntyi rv 38+6, ja nyt mulla on 39+5. Kyllä on ollut pitkiä nää päivät, ku olin jotenki asettanut sen " eräpäiväksi" . Ei olisi pitänyt. Nyt yritän vaan ajatella, et maaliskuussa meillä viimeistään on vauva sylissä!

Mitenköhän Tuuliinan synnytys meni? Olen meinaan ajatellut samaa, mitä hän täällä meitti, että jos kohtu on liina laiska. Esikoisesta meni vedet ja lopulta jouduttiin käynnistämään oksitosiinilla, kun omat supparit eivät voimistuneet. Eli jos mulla ei nyt mene vedet, niin mahtaakohan tää vauva koskaan tulla, ainakaan omin voimin ulos?? Luultavasti käynnistetään sitten rv 42.

Muakin supistelee meinaan päivittäin ja kaikkia menkkajomotuksia ym. on, mut ei tarpeeks kovaa kipua. Onhan tää vähän hullua kyl toivoo itelleen kovaa kipua...:)

Suppareita niitä toivoville. Onkohan meitä tosiaan näin vähän jäljellä, vai onkohna jollain parempaakin tekemistä viikonloppuna;)

Tuu-Tikki82 ja vauveli 39+5

Vierailija
4/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosissaan hiljaista tänään.

Täällä viimeinen odotuspäivä menossa, huomenna sitten tositoimiin. Illalla vielä pitää varmistaa sairaalasta moneltako leikkaus on huomenna ja luultavasti huomenna tähän aikaan on jo vauva maailmassa. Jännä ajatella että huomenna ei tätä vauvamasua enää olekaan. Viimeiseen asti olen kyllä odottanut että käynnistyisi itsekseen, mutta eipä mitään, vaikkakin eilen oli illalla menkkamaista jomotusta, mutta ei sitten muuta. Ja toisaa yönä näin unta että limatulppa meni, mutta uneksi jäi sekin.

Tsemppiä kaikille yliaikaisille ja Tuu-Tikillekin, vaikka et varsinaisesti yliaikainen olekaan. Mulla esikoinen syntyi 40+4, silti olen tässä raskaudessa jo reilun viikon (jostain rv 38) ollut ihan varma että lähtö tulee minä päivänä hyvänsä, mutta kun ei. Ärsyttäviä nää viimeiset viikot.

Täytyy kai mennä pakkaamaan omat ja esikoisen tavarat ja raivata kämppä jos vaikka jotain varpajaisia huomenna viettelevät täällä.

Hymyhuuli rv 39+3

Vierailija
5/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus iski ja ei jaksanu ryömiä heti aamusta koneelle. Sain kerrankin nukuttua edes vähän -pari nappia illalla huiviin niin johan uni maittoi jopa 5 tuntia , luksusta !

Täällä kans supistelee -eilen illalla taas 10 min välein ja aamulla sama touhu jatkuu...Kärvistely saa loppua nyt ! Huomenna on synnärille meno heti aamusta ja meinaan pyytää käynnistystä tai supistusten lopetusta !! Eli jos mua ei huomenna kuulu oon sitten tooosiiii toimissa ;)

Esikoinen lähtee kohta hoitoon, sain järjestettyä täksi ja huomiseksi hoitajan -loppuviikosta en sitten tiedäkään mut se on varmaan murheista pienin.

Sitruunalle tsemppiä, oot varmaan jo menny !

tyttö kutsuu -tuli hoitaja täytyy mennä palataan

minkki ja osku 39+5

Vierailija
6/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika kärvistelyksi menee nää loppupäivät...

Toivotaan, että Sitruunalla jo vauva, olishan se varmaan muuten jo ilmoitellut itsestään. Mulla kaksi ja puoli päivää jäljellä piinaa vielä. Meidän tytötkin on hyppineet seinille koko aamupäivän, alkaa vissiin odotus rassaan jo niitäkin.

HYMYHUULI... Luin tota helmikuisten listaa ja huomasin, että olet kanssa Naikkarille menossa, varmaan saatetaan tavata, minä siis keskiviikkoaamuna sektioon vauvan ison koon ja aiempien ongelmien (pysähtynyt synnytys+sektio, imukuppisynnytys) takia. Mikäs sulla sektion syy? Jännittääkö? Mua kyl jännittää, vaikka yksi sektio jo takana. Tulehan moikkaan mua, jos tunnistat, mulla tosi pitkä lähes musta tukka ja kaksi pikkuneitiä käy varmaan useasti mua katsomassa...

Onneksi tulee tänään edes jotakin katsottavaa telkasta, mä en oikein uskalla enää tehdä mitään, ettei vaan lähtis itsestään käyntiin näiden parin päivän aikana. Varmaan kiva alkuviikko edessä, kun esikon kerhokin hiihtolomalla, huh. Vointeja kaikille!

adalmiina 39+4

Vierailija
7/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka yrittää hokea itselleen, että unohda koko juttu ja odota rauhassa, niin silti toiveet herää kun supistaa. Ja kun se loppuukin, niin on kuin takalistoon ammuttu karhu.

Tänään on sellainen päivä, että huonompaa tuulta saa hakea. Tuuppasin miehen ulos esikoisen kanssa hiihtämään. En itse voi kävellä kun on taas noi jotkut hermot pinteessä lonkissa. Perhana.

Vauva pitää omaa showtaan vatsassa. Lienee hauska kiusata äiskää. Ja eikun jäätelöä pakastimesta.

Onnea sektioon menijöille ja Sitruunaa saa varmaan jo onnitella nyytin johdosta!?!?!?

tu rv 41+5

Vierailija
8/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös vielä täällä. Kovasti olin jo perjantaina lähdössä synnyttämään, supistuksia tuli pitkin päivää ja kävin saunassakin ottamassa lisävauhtia supistuksille, mutta ei auttanut, supistukset harvenivat ja loppuivat sitten kokonaan illalla.

Eilen käytiin lasten kanssa pulkkamäessä ja ajattelin lumessa rämpimisen jouduttavan synnytyksen alkamista, mutta ei, tuloksena illalla vain turvonneet nilkat ja pari supistusta.

Täytyy vain ilmeisesti asennoitua niin että tulee kun on tullakseen, kun ei noista perinteisistä vauhditus keinoista tunnu olevan apua.

Ihana on lukea täältä ketkä on jo vauvansa saaneet, se saa ajattelemaan että lähellä se on jo itselläkin.

Kävin lueskelmassa huvitutti sivustolta synnytys kertomuksia.Ihan mielenkiintoista kuulla miten muilla, kun tuntuu että oma tuleva synnytys pyörii mielessä lähes koko ajan.

Ja onnea Hymyhuulelle huomiseen sektioon!

Sekä tsemppiä sulle Minkki, toivottavasti pääset nyt tosi toimiin.

- Katerina ja toukka 39+3 -

Vierailija
9/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

olen täältä taustalta lukenut pinoja melkein koko odotus aikani ja en ole alkanut kirjottaan, mutta nyt tuntuu siltä, että kohta tulee lähtö sairaalaan. En kylläkään ole varma, sillä esikoista odottelen.

Kuvittelen ainakin, että nämä on supistuksia ja tulee 4 min välein ja kestää aina 40-60 s.

Minulla sattuu alamahaan ja kovaa, olen kyllä miettinyt myös sitä, että jos onkin mahakipuja kun ei ole toiminut oikein kunnolla viimepäivinä. Mutta tänään on ensimmäinen kerta kun jotain tuntuu ja ei mikään asento ole hyvä. Silti minulla ei ole jomotusta selässä tai missään muussa paikassa.

Missä hyvät ihmiset teillä on tuntunut se kipu vai laajalla alueella?

Laskettu aikani oli 15.2.

Minna 40+4

Vierailija
10/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi hurmaava tytär viikko sitten sunnuntaina (12.2) ja kotiuduimme perjantaina. Pienien alkuvaikeuksien jälkeen (tyttö ei ole hanakka syömään ja paino lähti liian kovaan laskuun, sekä bilirubiiniarvojen seuraus) olemme vihdoin päässeet viettämään sitä ihanaa vauva-arkea! Tsemppiä vielä odottaville!

Austen

Vierailija
11/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Austen! Minä tulin sitten Taysiin perjantaina, kun sinä olet päässyt kotiin.

Onnea myös kaikille muille vauvansa saaneille!

Oma vointini on aivan loistava ja synnytys sujui hyvin, kirjoittelen myöhemmin tarkempaa kertomusta. Poika on ihana, kuten isoveljensäkin=)

Jaksamista teille, jotka vielä helmiänne odottelette, teitä odottaa mahtava palkinto=)

nonnu78 ja möhkö 2 vrk

Vierailija
12/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla viimesenä siä Taysissä... =)

Nyt on jo tullu muutamia kivuliaampiaki supistuksia, mut kovin vähän aikaa kestää. Eli ei viä mitään toivoa lähdöstä. Täytyyhän täällä jonkun olla maaliskuussaki pitämässä pinoo pystyssä...

Multa ei oo hirveesti kyselty et jokojoko... kai ihmiset uskoo ku sanon et ilmotan sit.. Onneks...

Ei oikein oo mitään kirjotettavaa, ku ei mitään uutta oo tapahtunu.

taidan siis siirtyä takas sohvalle katteleen urheilua. Ainaki saa kattoo kotona rauhassa kisat loppuun, ei oo näköjään kiire sairaalaan...

Koittakaahan siskot jaksaa! Kyl se siitä...jossain vaiheessa... =)

Jansku & Möhkis 38+6

Vierailija
13/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi Kuusamossa ke-yönä 15.2.06 klo 2.07. Pituutta oli 52 cm ja painoa 3975 g. Hattu oli 37 cm. Synnytys kesti 4 tuntia 17 min ja oli lyhyyden vuoksi täysin luomu eli kivunlievityksiä en ehtinyt saada. Molemmat voimme hyvin ja kotona olemme olleet eilisestä.

Vierailija
14/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli tyttö! Perjantaiaamuna 17.2 klo 8.40 hän sitten vihdoin saapui 40+4, kokoa 4050g ja 53cm, eli reilut 100g esikoista isompi.

Synnytys oli pitkä, 24h 25min (oikeastaan 36h, ponnistus 10min III-vaihe 5min), mutta itse actionia kesti varsinaisesti vaan pari tuntia kun avauduinkin rytinällä neljästä kymmeneen senttiin juuri kun kätilö oli hakenut supistustipat, (muu yö nukuttiin ja kuunneltiin kun muissa huoneissa synnytettiin). Ei sitten ollut enää puhetta mistään epiduraaleista vaan puudendaali oli ainoa mahdollinen, senkin sain 30min ennen syntymään. Hyvä kokemus jäi silti. Oli ihania kätilöitä ja kätilöopiskelija.

Tänään tultiin kotiin koska mulla on tosi kurja olo, ilmeisesti influenssa tms. on iskenyt ja todettiin hoitajien kanssa että parempi sairastaa kotona kun täällä saa sentään omassa sängyssä unta. Tyttö on rauhallinen, ei paljon itkeskelekään ja imee hanakasti. Maito tosin ei vielä ole noussut ja annetaan vähän lisämaitoa, mutta kaikki ajallaan.

Nyt taas olo huononee ja otan nappia naamaan ja nukkumaan. Synnytyskertomusta seuraan kunhan pysyn tolpillani.

t. Tuuliina ja tyttö 2pv

Ja Sitruuna sai myös tänään tytön, varttia yli kaksi keisarinleikkauksella!

Vierailija
15/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin paljon syntyneitä tullut tämän päivän pinoon...

Adalmiina: Joo Naikkarille tosiaan huomisaamusta ja toivottavasti vauva saadaan jossain päivän aikana maailmaan saatettua. Mulla sektion syynä synnytyspelko. Esikoinen syntyi myös aikoinaan sektiolla, silloin yritin alatiesynnytystä, mut synnytys pysähtyi 4 cm ja sydänäänissä oli heikkenemistä, joten päätyi sektioon. Aikamoinen pelko/kammo siitä jäi. Tuon ekan synnytyksen perusteella toivoin että nytkin leikattais ja sektion sainkin. Joten huomenna siis. Eiköhän sitä vielä keskiviikkona olla laitoksella, viimeksi meni 4 päivää, tosin vauva kellastui, mistä tuli ylimääräinen päivä, joten toivottavasti kaikki menee hyvin ja ke tai to päästään kotiin. Mua ei oikeestaan jännitä, olo on lähinnä helpottunut. Eniten jännittää kumpi tulee :)

Nyt iltatoimiin!

Vierailija
16/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meille syntyi 16.2 klo 13.19 suloinen poika! Strategiset mitat 3705g, 49cm ja pipo 36.5cm. Tänään kotiuduttiin! Kirjoittelen sitten enempi ja luen pinoja kun jaksan! Rv oli 39+3 ja synnytys käynnistettiin.

Jaksamista vielä teille odottajille! Kyllä te sitten palkinnon odottamisesta saatte!

sinilila ja pikkumies

Vierailija
17/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja JennaJanetelle ja kaikille muillekin vauvautuneille! Ja kiitos tsempeistä Hymyhuuli ja onnea sinulle huomiselle!=)

Tuu-tikki82 ja vauveli 39+5

Vierailija
18/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina kotiuduttiin vauvojen kanssa.. mies oli laittanut meidän kaksosista jotain viestiä ilmeisesti teille..

elikkäs 11.2.2006

a tyttö oli 48 cm pitkä ja painoi 3.200 kg syntyi klo 20.55 raivotarjonta

b poika oli 50 cm pitkä ja painoi 3.090 kg syntyi klo 21.47 perätila

meillä meni vähän pitempään tuolla sairaalassa eli minut otettiin maanantaina 6.2. sisälle kun oli verenpaine koholla ja valkuaista pissassa 3 plussalla.. siitä sitten osastolle ja käynnistys yrityksiin joita tarvittiin sitten 3.. hupaisaa kolmannella käynnistys yrityksellä 3 salissa :)

no kipeät supistukset alkoivat klo 16.00 ja ponnistamaan pääsin klo 20.00 tyttö syntyi 20.55 raivotarjonnasta jonka jälkeen poika kääntyi perätilaan ja syntyi 21.47..

saatiin kahvit sitten saliin ja alettiin nauttimaan niistä niin tuli lyhyet kahvit sain nimittäin kouristuskohtauksen ja menetin tajuntani noin klo 22.30 josta minut ja kuollakseen säikähtänyt mieheni kiidätettiin teho-osastolle aivokuvauksen kautta.. heräsin silloin kun minua laitettiin siihen kuvaus hommaan.. osastolle pääsin teholta seuraavana päivänä.. nyt kaikki ok ja lääkärin mielestä minulla oli raskausmyrkytys joka nopeasti eteni synnytyksen jälkeen kouristeluun.. onneksi lapset olivat ehtineet syntyä :)

nyt eletään monikkoperheen arkea täysillä huomattiin se taas illalla :)

palailen tässä taas jossain välissä kun saan hetken aikaa ja voimaa tulla koneelle :)

tikunen ja hupu sekä lupu 8 vrk

Vierailija
19/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina kotiuduttiin vauvojen kanssa.. mies oli laittanut meidän kaksosista jotain viestiä ilmeisesti teille..

elikkäs 11.2.2006

meillä meni vähän pitempään tuolla sairaalassa eli minut otettiin maanantaina 6.2. sisälle kun oli verenpaine koholla ja valkuaista pissassa 3 plussalla.. siitä sitten osastolle ja käynnistys yrityksiin joita tarvittiin sitten 3.. hupaisaa kolmannella käynnistys yrityksellä 3 salissa :)

no kipeät supistukset alkoivat klo 16.00 ja ponnistamaan pääsin klo 20.00 tyttö syntyi 20.55 raivotarjonnasta jonka jälkeen poika kääntyi perätilaan ja syntyi 21.47..

saatiin kahvit sitten saliin ja alettiin nauttimaan niistä niin tuli lyhyet kahvit sain nimittäin kouristuskohtauksen ja menetin tajuntani noin klo 22.30 josta minut ja kuollakseen säikähtänyt mieheni kiidätettiin teho-osastolle aivokuvauksen kautta.. heräsin silloin kun minua laitettiin siihen kuvaus hommaan.. osastolle pääsin teholta seuraavana päivänä.. nyt kaikki ok ja lääkärin mielestä minulla oli raskausmyrkytys joka nopeasti eteni synnytyksen jälkeen kouristeluun.. onneksi lapset olivat ehtineet syntyä :)

palailen tässä taas jossain välissä kun saan hetken aikaa ja voimaa tulla koneelle :)

Vierailija
20/23 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs 11.2.2006