Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 28" pyörä liian iso 155cm pitkälle naiselle?

Vierailija
15.03.2016 |

Kokemuksia kellään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää katsoa runkokokoa eikä mitään pyörän kokoa.

Vierailija
2/8 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niinkuin kakkonen sanoi. Mulla on helkaman saana, jossa on 28 tuuman renkaat ja se sopii mulle hyvin. Mutta pojan 26-tuuman renkailla varustettu maastopyörässä taas en saanut hyvää ajoasentoa. Lisäksi ratkaisee ruumiinrakenne ja käsien pituus. Mulla on aika pitkä selkä suhteessa muuhun kroppaan ja lyhyet jalat, Helkamissa saan hyvän ajoasennon noissa isorenkaisissakin. Pituutta on 156 cm. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nykyään pyörät pitää aina käydä sovittamassa, jos haluaa oikeasti sopivankokoisen pyörän.

Vierailija
4/8 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytettyjen tori.fi-pyörien  - ilmoituksissa ilmoitetaan sitten lähinnä vain toi rengaskoko :( Eli siis onko rungon korkeus vai pituus tärkempi?

Vierailija
5/8 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 152 cm pitkä ja minulla on 28 tuuman Tunturi Avance. Se on ollut minulla pian viisi vuotta ja kiva sillä on ollut ajaa. Siinä on aika matala runko, jonka yli saa  lyhyetkin jalat äkkiä, jos tarve on. Kun otin sen liikkeestä kokeiltavakseni, siinä oli pehmustetumpi satula, mutta se teki minulle pyörästä liian korkean enkä saanut ajoasennosta hyvää. Myyjä vaihtoi siihen kovemman ja matalamman, mutta silti ihan mukavan satulan ja sitten pyörästä tuli minulle sopivankorkuinen. Avancea ei taida enää uutena saada, mutta Tunturilla on sen tilalla Grace. Muitakin valmistajia katsastin pyörää harkitessani, mutta vain Tunturilla oli sopivan matala runko, jonka yli tosiaan saa jalat ilman kompastumisvaaraa.

Vierailija
6/8 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytettyjen tori.fi-pyörien  - ilmoituksissa ilmoitetaan sitten lähinnä vain toi rengaskoko :( Eli siis onko rungon korkeus vai pituus tärkempi?

Satulan korkeus maasta sekä polkimista katsoen ja satulan ja tangon väli ovat ne ratkaisevat. 

Vierailija
7/8 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satulan korkeus maasta sekä polkimista katsoen ja satulan ja tangon väli ovat ne ratkaisevat. 

Minulla oli 28 vuotta Tunturi Vip, jonka rungon korkeus oli 49 senttiä ja se oli minulle ihannekorkeus. Vuonna 2011, kun uutta pyörää lähdin ostamaan, sain kuulla, että nykyisin matalin korkeus naistenpyörissä on 51 cm. Minulle tuo Tunturi Avance oli oikeastaan ainoa vaihtoehto monestakin syystä, tärkein syy tietenkin oli pätkä pituuteni ja lyhyet jalat. Joka tapauksessa pyörä on nyt ollut pian viisi vuotta ja olen ollut siihen hyvin tyytyväinen.

5

Vierailija
8/8 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 154 ja minulle Helkaman 26' on sopiva, 28' on aivan liian suuri, ei yllä jalat kunnolla polkimille.