Alkaa mennä hermo kehä 1:llä hidasteluun
En vittu voi käsittää että mikä siinä on niin saatanan vaikeaa jos nopeusrajoitus on 80km/h niin jonot matelee iltaisinkin 60-70km/h eikä puhuta edes ruuhka-ajasta! Koska te hidastelevat vatipäät tajuatte että ne tolppakamerat eivät räpsähdä ennen kuin ylinopeutta on reilusti (yli 10km/h). Niiden kohdalla ei tarvitse tiputtaa vauhtia alle 80km/h!!!
Kiitos!
T. Se törttöilevä bemarikuski joka yrittää ajaa tasaista 80km/h nopeutta
Kommentit (31)
Eihän siinä ruuhka-aikana pääsekään edes sitä kahdeksaakymppiä. Paitsi jos on ns. parempi saksalainen auto jonka vilkut eivät toimi. Sellainenhan kyllä menee joka rakoon joka sattuu viereisellä kaistalla olemaan, niin voi päästä muutaman kymmenen metriä lujaa seuraavan auton eteen.
Silloin kyllä ottaa päähän kun ei ole ruuhkaa, joutuu kyttäämään mittaria niiden hemmetin tolppien takia.
Ja kolarithan Kehä I:llä ajetaan yleisimmin juuri ruuhka-aikaan vasta-aurinkoon ajettaessa. Vauhtia ei ole lähelläkään maksimia ja peltiä menee ruttuun. Mutta poliisin mukaan niillä tolpilla lisätään turvallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se raja on 3km/h.
Jos ajan 10km/h niin kai maksat mun sakot?
Ei todellakaan ole mikään 3km/h. Ajan paljon työmatkaa eikä ole missään päin suomea yksikään kamera välähtänyt mulle kun nopeus ollut 5-8 yli sallitun.
Mut anyway jaxuhalit sinne etelään keski-suomesta.
Kyllä se tosiaan on 3km/h. Mutta jos on 3-8km/h ylinopeutta niin kotiin tulee vaan huomautuslappu eikä sakkoa. Omani tuli 4km/h ylityksestä.
Pientä liiottelun makua nyt. Päivittäin tulee ajeltua eikä kyllä noin paljon ole nopeudet tippunut. Ennen ajelin vakkarilla 88km/h ja nyt 83km/h mittarissa, gepsin mukaan 85km/h ja 80km/h eikä noita perä edellä vastaan tulevia juuri sen enempää ole. Ruuhkaisempana aikana huomaa kyllä, että nämä kameroiden väistelijät sumputtavat vähän liikennettä, kun ajellaan ylinopeutta välit, tolpan kohdalle reipas jarrutus ja haitariliike on valmis.
Muuta muualle, täällä Porissa liikenne toimii 100%.
Liikennesuunnittelu ei ole mitään 300 vuotta vanhaa, täällä on järkevää porukkaa, paitsi jazzien aikaan...
Ajapa joskus jotain muutakin kuin 70-luvun bemaria ap jooko? Eri autoissa on nopeusmittarit kalibroitu eri tavalla.. mulla WVssä nopeusmittari näyttää vaikka 80km/h, nopeusnäyttömittari näyttää samaan aikaan 72km/h. Miehen Audilla on 80km/h on näytön mukaan 82km/h. Eli se edellä mateleva ajaa omasta mielestään 80km/h, totuus vaan on jotain muuta. Nimim: aina sen 5-8km/h oman mittarin mukaan ylinopeutta ajava, ei koskaan sakkoja, 150.000km/vuosi ajoa. Mutta totuus on myös se, mitä joku tuolla komentoi, että tuo "aina voi ajaa 10km/h ylinopeutta, ei merkkaa mitään" ei pidä enää paikkaansa.
Edellinen lisää, olen siis paikallinen, jazzien aikaan kannatta mennä jalan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se raja on 3km/h.
Jos ajan 10km/h niin kai maksat mun sakot?
Ei todellakaan ole mikään 3km/h. Ajan paljon työmatkaa eikä ole missään päin suomea yksikään kamera välähtänyt mulle kun nopeus ollut 5-8 yli sallitun.
Mut anyway jaxuhalit sinne etelään keski-suomesta.Kyllä se tosiaan on 3km/h. Mutta jos on 3-8km/h ylinopeutta niin kotiin tulee vaan huomautuslappu eikä sakkoa. Omani tuli 4km/h ylityksestä.
samoin, 30km/h alueella 34km/h.. "Vakava kirjallinen huomautus" kolahti postiluukkuun
Ap, osta monster-truck ja rullaa silla muiden autojen päältä
Tää on niin hölmö provo että vain kilpisjärveläinen poronkasvattaja on keksinyt tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vetäisit henkeä ja rauhoittuisit, koetapa itse ajaa muun liikenteen vauhtia ilman liikenneraivoa, tekee hyvää verenpaineelle, on turvallisempaa kaikille ja kappas, aikaa ei mene kuin minuutti pari enemmän mutta kaikilla on hyvä mieli.
Nopeusrajoitus on se korkein sallittu, ei pakollinen nopeus.
Ilmeisesti et itse aja kyseistä tietä, koska ongelma on oikeasti todellinen. Jokainen saa tietysti ajaa mitä vauhtia haluaa, mutta pitääkö ne kaikki 2-5 kaistaa, mitä kehälläkin paikasta riippuen on, tukkia ajamalla huomattavasti alle rajoituksen? Itse menen kehää työmatkaliikenteen mukana, joten silloin ajetaan sitä mukaa mitä jonot menevät. Muina aikoina olisi suotavaa ajaa lähelle suurinta sallittua nopeutta, jolloin kaikilla olisi mukavampaa.
Itse asiassa ajan lähes päivittäin kehä 1 ja asunkin sen varrella. Olen itsekin huomannut valvontakameroiden vaikutukset, enkä ois sitä ollenkaan huonona. Kehällä on ollut usein liikenneonnettomuuksia ja nyt poliisi on uutisoinut onnettomuuksien vähentyneen. Tilannenopeus todellakin vaikuttaa niihin ruuhkaisella tiellä, vaikka kuski olisi kuinka hyvä, voi olla ettei kaikki muut osapuolet ole.
Kuljen useahkosti väliä espoo-itäkeskus, ja välillä olen itsekin harmitellut kun matkanteko tuntuu hitaammalta kuin ennen, mutta nyt olen käytännössä huomannut ettei matka-aika tosiaankaan ole juurikaan hidastunut. Niinpä nyt ajelen leppoisasti samaa vauhtia hifastelijoiden kanssa, turvallisin mielin sakoitta.
Kohta sinne tulee tietöitä, joten saa varautua ruuhkiin.
Joo varovainen kannattaa olla mutta luulisi jokaisella sen verran raksuttavan pääkopassa että ei se sakko tule jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan. Niin monella on nykyään vakionopeudensäädin, että sen voi laittaa 80km/h vauhdin kohdalle ja huolettomasti ajaa sitä nopeutta.