Alkaa mennä hermo kehä 1:llä hidasteluun
En vittu voi käsittää että mikä siinä on niin saatanan vaikeaa jos nopeusrajoitus on 80km/h niin jonot matelee iltaisinkin 60-70km/h eikä puhuta edes ruuhka-ajasta! Koska te hidastelevat vatipäät tajuatte että ne tolppakamerat eivät räpsähdä ennen kuin ylinopeutta on reilusti (yli 10km/h). Niiden kohdalla ei tarvitse tiputtaa vauhtia alle 80km/h!!!
Kiitos!
T. Se törttöilevä bemarikuski joka yrittää ajaa tasaista 80km/h nopeutta
Kommentit (31)
Tässä toinen kaarari, ja tietysti bemarilla...
Sen helkkarin tolpan kohdalla ei tarvitse varuiksi laskea nopeutta sinne 70km/h tuntumaan. Lähes jokaisen auton mittariheitto + poliisin varmuuskorjaus -3km/h, ja voitkin ajaa sen 90km/h mittarin mukaan.
Älkää nyt hitossa tehkö entistä hankalampaa tästä!
Pian sitä hidastelua tulee lisää. Tänä keväänähän on alkamassa 3 eri työmaata Kehä 1:llä, eikä mitään kunnon kiertoteitä tehdä niitä varten vaan ihmisiä vaan kehotetaan kulkemaan julkisilla. Mikä ei monille meistä ole mahdollista, koska töissä tarvii autoa... http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/373503-keha-in-remontti-alkaa-ta…
Se raja on 3km/h.
Jos ajan 10km/h niin kai maksat mun sakot?
Mitäs jos vetäisit henkeä ja rauhoittuisit, koetapa itse ajaa muun liikenteen vauhtia ilman liikenneraivoa, tekee hyvää verenpaineelle, on turvallisempaa kaikille ja kappas, aikaa ei mene kuin minuutti pari enemmän mutta kaikilla on hyvä mieli.
Nopeusrajoitus on se korkein sallittu, ei pakollinen nopeus.
Vierailija kirjoitti:
Se raja on 3km/h.
Jos ajan 10km/h niin kai maksat mun sakot?
Ei todellakaan ole mikään 3km/h. Ajan paljon työmatkaa eikä ole missään päin suomea yksikään kamera välähtänyt mulle kun nopeus ollut 5-8 yli sallitun.
Mut anyway jaxuhalit sinne etelään keski-suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vetäisit henkeä ja rauhoittuisit, koetapa itse ajaa muun liikenteen vauhtia ilman liikenneraivoa, tekee hyvää verenpaineelle, on turvallisempaa kaikille ja kappas, aikaa ei mene kuin minuutti pari enemmän mutta kaikilla on hyvä mieli.
Nopeusrajoitus on se korkein sallittu, ei pakollinen nopeus.
Ilmeisesti et itse aja kyseistä tietä, koska ongelma on oikeasti todellinen. Jokainen saa tietysti ajaa mitä vauhtia haluaa, mutta pitääkö ne kaikki 2-5 kaistaa, mitä kehälläkin paikasta riippuen on, tukkia ajamalla huomattavasti alle rajoituksen? Itse menen kehää työmatkaliikenteen mukana, joten silloin ajetaan sitä mukaa mitä jonot menevät. Muina aikoina olisi suotavaa ajaa lähelle suurinta sallittua nopeutta, jolloin kaikilla olisi mukavampaa.
En kyllä aja bemarilla, mutta onhan se nyt aivan helvetin raivostuttavaa, että ajellaan hädin tuskin 70km/h kun tulee kamera. Voi herran jumala...
Kehä ykkösellä on tsiljoona liittymää, bemarikuskin pitäisi tietää että joka liittymä osaltaan hidastaa ja tekee liikenteen nykiväksi.
Kaikkein sujuvinta se liikenne on kyllä silloin kun ajetaan sitä liikennenopeutta, eikä mennä törttöilemään sinne liikenteen sekaa ja yritetä ajaa jotain muuta nopeutta.
Ei moni muista oliko se sakotusraja kolme vai viisi vai kahdeksan kilometriä tunnissa. Tällaisista otsikoista jää ihmisille vain mieleen:
- Sakot tulee helpommin kuin ennen!
- Maksaa kauheasti!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/08/13/ylinopeussakkoihin-tulossa…
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015062919945544_uu.shtml
Päälle vielä uutisoidaan Kehä kolmoselle asennettavista kymmenistä kameroista ja niillä kerättävistä sakoista.
Seuraus monille: Ajetaan varmuuden vuoksi niin hiljaa, ettei varmasti tule sakkoa. Varsinkin kehä kolmosella.
Vierailija kirjoitti:
Kehä ykkösellä on tsiljoona liittymää, bemarikuskin pitäisi tietää että joka liittymä osaltaan hidastaa ja tekee liikenteen nykiväksi.
En ole ap, mutta ei kyllä tainnu olla siitä puhe :D
Samaa ihmettelin ja kun alinopeutta ajetaan koko matka, ei edes pelkästään kameran kohdalla! Siellä sitten ihmiset ajelee 60-70km/h myös vasemmalla kaistalla. Aivan järjetöntä, jos haluat ajaa noin hiljaa niin siirry pienemmille teille joissa pienempi nopeusrajoitus (toki sielläkin suotavaa noudattaa sitä rajoitusta eikä madella ellei ole hyvää syytä)
Ja sitte on vielä laitettu Leppävaaran tunnelin kohdalle liikenteenvalvontakamera varmistamaan ettei kukaan aja sekuntiakaan edes pikkasen kovempaa tuolla matelutiellä. Surkea tie yksinkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei moni muista oliko se sakotusraja kolme vai viisi vai kahdeksan kilometriä tunnissa. Tällaisista otsikoista jää ihmisille vain mieleen:
- Sakot tulee helpommin kuin ennen!
- Maksaa kauheasti!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/08/13/ylinopeussakkoihin-tulossa…
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015062919945544_uu.shtml
Päälle vielä uutisoidaan Kehä kolmoselle asennettavista kymmenistä kameroista ja niillä kerättävistä sakoista.
Seuraus monille: Ajetaan varmuuden vuoksi niin hiljaa, ettei varmasti tule sakkoa. Varsinkin kehä kolmosella.
Ei kun se olikin Kehä Ykkönen. No tässä huomaatte miten hyvin ihmiset muistaa lukemansa: Ulkopaikkakuntalaisena on jäänyt vain mieleen, että jossain Kehällä pitää olla nyt varovainen, ettei saa sakkoja.
Ajoin viime kesänä ensimmäistä kertaa Jyväskylästä Tampereelle ja täytyy sanoa että sama ongelma sillä tiellä, nopeusrajoitus usein niinkin alhainen kuin 80 Km/h ja sitte ruuhkien takia ei ajeta edes sitäkään vauhtia. Käsittämätöntä noinkin isojen kaupunkien välisellä tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vetäisit henkeä ja rauhoittuisit, koetapa itse ajaa muun liikenteen vauhtia ilman liikenneraivoa, tekee hyvää verenpaineelle, on turvallisempaa kaikille ja kappas, aikaa ei mene kuin minuutti pari enemmän mutta kaikilla on hyvä mieli.
Nopeusrajoitus on se korkein sallittu, ei pakollinen nopeus.
Ilmeisesti et itse aja kyseistä tietä, koska ongelma on oikeasti todellinen. Jokainen saa tietysti ajaa mitä vauhtia haluaa, mutta pitääkö ne kaikki 2-5 kaistaa, mitä kehälläkin paikasta riippuen on, tukkia ajamalla huomattavasti alle rajoituksen? Itse menen kehää työmatkaliikenteen mukana, joten silloin ajetaan sitä mukaa mitä jonot menevät. Muina aikoina olisi suotavaa ajaa lähelle suurinta sallittua nopeutta, jolloin kaikilla olisi mukavampaa.
Jos kaikki kolme kaistaa ja muut autoilijat ajavat alle rajoituksen, niin ehkä siihen on joku järkevä syy? Tuskin ne kaikki muut autoilijat tompeloita on.
Vierailija kirjoitti:
Koska te hidastelevat vatipäät tajuatte että ne tolppakamerat eivät räpsähdä ennen kuin ylinopeutta on reilusti (yli 10km/h). Niiden kohdalla ei tarvitse tiputtaa vauhtia alle 80km/h!!!
No en usko että tätä ymmärretään koskaan. Mutta tässä vielä pientä laskutoimitusta:
Nykyaikaisen auto nopeusmittari näyttää n. 3 km/h liikaa. Eli kun mittari näyttää 80 km/h, todellinen nopeus on 77 km/h. Kameratolpissa taas suoritetaan automaattinen 3 km/h vähennys, eli kun ajat 90 km/h, niin poliisin kirjoihin merkataan vain 87 km/h. Sakotusraja vaihtelee, mutta täällä Helsingissä se lienee vähintään 5 km/h ylinopeutta. Nämä kun summataan, niin siihen tolppaan voi aivan huoletta ajaa auton mittarin mukaan 10 km /h ylinopeutta ILMAN että MITÄÄN tapahtuu!!
Vierailija kirjoitti:
Ajoin viime kesänä ensimmäistä kertaa Jyväskylästä Tampereelle ja täytyy sanoa että sama ongelma sillä tiellä, nopeusrajoitus usein niinkin alhainen kuin 80 Km/h ja sitte ruuhkien takia ei ajeta edes sitäkään vauhtia. Käsittämätöntä noinkin isojen kaupunkien välisellä tiellä.
Jyväskylä-Tampere tie onkin kapea, suurimman osan matkaa yksi kaista suuntaansa, hirvivaara monessa kohtaa, hyvin paljon liikennettä mukaan lukien raskasta liikennettä, mutkia ja risteyksiä. Siinä minusta 80 km/h on hyvin perusteltu nopeus. Se on muistaakseni Suomen vaarallisimpia tien pätkiä, siellä on tapahtunut myös Suomen historian pahin tieliikenneonnettomuus.
Se on sitten eri asia, että noin tärkeä tieyhteys on noin pieni ja kapea.
Kyllä tämä ymmärretään. Kehällä ajan maksimissaan rajoituksen verran MITTARIn mukaan. Mittari näyttää liikaa noin 8km/h. Joten tiedän että ajan 80-rajoitusalueella 72 km/h vauhtia. Tolppien kohdalla hidastan vielä 10 km/h, lähellä tolppaa jarruttaen.
Jos joku ajaa minua hitaammin oikealla kaistalla, vaihdan vasemmalle. Siinähän takanatulevat nytkyttävät otsasuoniaan. Tämä ihan vain omana protestina rahankeruulle. Joten nauttikaa liikenteestä!
Kun on joskus saanut sakot, kun on yrittänyt ajaa tasaisesti nopeusrajoituksen mukaan, mutta vahingossa nopeus noussut yli, ihminen oppii varovaiseksi. Varsinkin nyt, kun on varoiteltu, että sakotusraja laskee alemmas ja samalla rikesakko nousee reippaasti isommaksi, monet ajavat varmuuden vuoksi sen verran hiljaa, ettei varmasti ole riskiä saada sakkoja vahingossa.
Eli älä kanssa-autoilijoille keuhkoa vaan hallitukselle, joka on keksinyt paikata valtion taloutta sakkomaksuilla.
(Ja minä en ole tuolla ajelemassa, joten ei tarvitse minulle valittaa, kunhan kerroin mistä tuo johtuu.)