24v. "nuorten" ammattikoulussa.
Hain yhteishaussa ihan normaaliin ammattikouluun, koska kyseiselle alalle ei ollut aikuiskoulutusta tällä paikkakunnalla. Nyt alkanut mietityttämään, että onkohan se kovinkin harvinaista, että tämän ikäinen opiskelee niiden pääasiassa 16v. ikäisten kanssa? Itseäni se ei haittaa niinkään, mutta otetaankohan edes näin vanhoja mielellään normi ammattikouluihin ja pidetäänkö sitä jotenkin kummallisena tms.?
Kommentit (10)
Öö eikö teillä ole erikseen yo-linjaista ryhmää? Eli siis niille joilla on jo takana ammattitutkinto tai yo-tutkinto.
No mun luokalla oli ainoastaan 15-17v ja itse olin silloin 22v. Oli aika rankkaa..
Ekat sanat mitä joku kysyi taisi olla että haetko röökiä :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä on monenikäisiä. Et todellakaan ole vanha, kun siellä on reilut 40 kymppisiäkin ja jopa 50 -kymppisiäkin.
Ai, no hyvä kuulla! :) Toivottavasti on sitten tuollakin monen ikäistä porukkaa, niin ei tuntuisi ainakaan ulkopuoliselta. Voisin kyllä uskoa, että on kun kyseessä on kaupunki. ap
Itse opiskelen ammattikoulussa yo-linjalla, eli kaikki ovat väh. sen 18 iältään. Elikä yo-linja tarkoittaa sitä, että sinulla tulee jo olla alla ammattitutkinto tai vaihtoehtoisesti ylioppilastutkinto.
Minun luokan vanhin oli aloittaessa 37v :D Me muut just sen 16v. Mutta mikäs siinä.
Jotenkin siis oletan, että ap kun olet jo 24, että sinulla olisi edes lukion päättötodistus tai ammattitutkinto alla.... Silloin olisit tosiaan oikeutettu yo-ryhmään.
Minä olen 25-vuotias ja sama tilanne kuin sinulla ap. Hain ammattikouluihin, ja ensin minäkin mietin että mitähän siitä tulee jos kaikki muut ovat juuri peruskoulun päättäneitä nuoria. Mutta sitten tajusin, etten ole sinne mitään ystävyyssuhteita solmimaan menossa, ystäviä minulla on jo. Toisekseen minullakin on käsitys, että ihan monen ikäistä sieltä löytyy.
Opiskelen yo-linjalla nuorisopuolella. Meidän ryhmässä ikähaarukka on 19-32v
Kyllä siellä on monenikäisiä. Et todellakaan ole vanha, kun siellä on reilut 40 kymppisiäkin ja jopa 50 -kymppisiäkin.