•••• Voi kuinka kaunis lapsen lähtö voikaan olla ••••
https://sites.google.com/site/mikomolari/niinlaksitenkelikultainen
Tuollaiseen "blogiin" törmäsin netissä. Ihana lukea lapsen lähdöstä ilman lapsen vanhempien vauhkoamista, kohua, katkeruutta tai itsesyytöksiä. Olen 100% varma, että kodin usko antoi voimaa päästä tästäkin yli. Sellainen oikea "vanhan ajan" tasapainoinen perhe kyseessä.
Kommentit (23)
Niin... Tiinaleenan aika oli koittanut.
Tarvittiin vain vanhempien valppautta asettaa vesisoikko oikeaan paikkaan. Muuten olisi jumalan suunnitelma voinut mennä mönkään.
No joo en mä tiedä. Tuosta sai vähän sen kuvan että ovat ihan pimahtaneet lapsensa kuolemasta. Kamalan surullista kyllä :(
Kuva lapsen ruumiista :( sairaat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
20v sitten...
Jep, olen niin vanha, että muistan tämän kyllä. Itselläni oli samanikäisiä lapsia ja kosketti silloin erityisesti.
Tosi ärsyttäviä tällaiset eufemismit.
Tiinaleena ei lähtenyt yhtään minnekään. Hän hukkui ja kuoli.
Aika sairas saa olla henkisesti olla, jos ei tunne syyllisyyttä, kun lapsi hukkuu pihalla vesisaaviin.
Tuskin nuo sivut kaikkea kertovat vanhempien tunnetiloista.
Hei tuolliasta tapahtuu joka päivä jossain maailmaa. Lapsia hukkuu.
Pari päivää sitten Skotlannissa hukkui kaksivuotiaat kaksoispojat koi-lammikkoon kotipihalla. Surullista mutta näin tapahtuu joka päivä jossain päin maailmaa, ei vain Suomessa!
Vahtikaa niitä lapsia niin hyvin kuin pystytte ja opettakaa ne neljävuotiaana jo uimaan!
Kylläpäs tuli taas päivän ahdistusannos täyteen.
Mun mielestä tuossa ei ole mitään irvokasta. Joillekin, kuten ap:lle, on vain yksinkertaisesti liikaa, kun kuolema tulee noin raadollisen rehellisesti vastaan. Oikeasti irvokasta ja perverssiä on minusta juurikin se kuoleman todellisen muodon piilottelu, esimerkiksi kun tälläkin palstalla jonkun mielestä kuoleman traagisuutta lievensi, kun kolmevuotias pikkutyttö lähti "matkalle" koiranpentu "saattajanaan". Siis yök miten sairas ajatusmaailma.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuossa ei ole mitään irvokasta. Joillekin, kuten ap:lle, on vain yksinkertaisesti liikaa, kun kuolema tulee noin raadollisen rehellisesti vastaan. Oikeasti irvokasta ja perverssiä on minusta juurikin se kuoleman todellisen muodon piilottelu, esimerkiksi kun tälläkin palstalla jonkun mielestä kuoleman traagisuutta lievensi, kun kolmevuotias pikkutyttö lähti "matkalle" koiranpentu "saattajanaan". Siis yök miten sairas ajatusmaailma.
Korjaan, että eihän irvokkuus ap:lle mikään ongelma ollut, vaan ekalle vastaajalle ym. Sori sekoiluni.
Vierailija kirjoitti:
Hei tuolliasta tapahtuu joka päivä jossain maailmaa. Lapsia hukkuu.
Pari päivää sitten Skotlannissa hukkui kaksivuotiaat kaksoispojat koi-lammikkoon kotipihalla. Surullista mutta näin tapahtuu joka päivä jossain päin maailmaa, ei vain Suomessa!
Vahtikaa niitä lapsia niin hyvin kuin pystytte ja opettakaa ne neljävuotiaana jo uimaan!
Linkki kiitos? En löytänyt Googlesta.
Itselläni on kaksi vuotias pieni prinsessa,
jotenkin nämä pienten lasten kuolemat ja nämä syvältä tuolta sydämmestä. =´(
Kotipihassa kirjoitti:
https://sites.google.com/site/mikomolari/niinlaksitenkelikultainen
Tuollaiseen "blogiin" törmäsin netissä. Ihana lukea lapsen lähdöstä ilman lapsen vanhempien vauhkoamista, kohua, katkeruutta tai itsesyytöksiä. Olen 100% varma, että kodin usko antoi voimaa päästä tästäkin yli. Sellainen oikea "vanhan ajan" tasapainoinen perhe kyseessä.
Helvetin hihhulit. Kyllä noiden päässä luistaa useampikin hihna! Uskovaisuus on yhden sortin mielenvikaisuutta!
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän hän tästä maailmasta lähti, riippumatta siitä onko mitään muuta maailmoja. Äsken hän vielä oli, nyt häntä ei ole enää. Lähtenyt siis. Poistunut.
Ei kuolemassa ole koskaan mitään kaunista, vaan se on inhorealismia. Se että joku saa lohtua ajatuksesta että lähti matkalle tai taivaaseen voi auttaa kestämään ja menemään eteenpäin, se suotakoon itse kullekin.
Ei noissa kuvissa ole mitään irvokasta. Outoa tuossa on kyllä se, ettei vanhemmat tekstien perusteella tunteneet syyllisyyttä. Että se nyt vaan oli jumalan tahto. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan, että eihän irvokkuus ap:lle mikään ongelma ollut, vaan ekalle vastaajalle ym. Sori sekoiluni.
Eka vastaaja täällä:
No joo... irvokas mahdollisesti turhan voimakas sana. Ehkä mauton olisi parempi sana kuvaamaan ajatustani. Olen sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus intimiteettiin kuolemansa jälkeenkin ja tässä rikottiin sitä periaatteena pitämääni asiaa.
Toki mediassa leviää kaikenlaista kuten tämä hukkuneen syyrialaispojan kuva. Konteksti on kuitenkin aivan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän hän tästä maailmasta lähti, riippumatta siitä onko mitään muuta maailmoja. Äsken hän vielä oli, nyt häntä ei ole enää. Lähtenyt siis. Poistunut.
Lähteminen ja poistuminen käsitteinä sisältävät aktiivisuuden ajatuksen. Kun lähden, olen toimija -- lähdin sitten väkisin tai vapaahetoisesti. Kuolema ei minusta ole lähtemistä tai poistumista.
Näillä kiertoilmauksilla on tarkoitus häivyttää asian karmeutta. Onhan lapsen kuolema useimmille sietämätön ajatus.
Minusta irvokasta laittaa ruumiista kuvia nettiin.