Maailmasta ei tila lopu. Euroopassa runsaasti tyhjeneviä alueita, joissa asunnot käytännössä arvottomia.
Maaseudut autioituu pitkin Eurooppaan. Tämä parantaa heidän mahdollisuuksia jotka haluava rauhaa halvalla. Maaseudulla on tilaa, haluat sitten asua Suomessa tai Espanjassa
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Onnekkaita ne ketkä ostivat asunnon Helsingistä 2000-luvun alussa..
Jep, juuri silloin, kun palstoilla ja kaljakuppiloissa riehuttiin että ihan kohta tulee hinnat 70 % alas. No se 70 % oli sentään oikein, mutta suunta väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, juuri silloin, kun palstoilla ja kaljakuppiloissa riehuttiin että ihan kohta tulee hinnat 70 % alas. No se 70 % oli sentään oikein, mutta suunta väärä.
Kuplasta alettiin puhumaan vasta 2004-2005 ja kun lähestyttiin vuotta 2010 maalailtiin jo piruja seinille. Hallitus tunki silloin ilmaista rahaa markkinoille mikä jatkoi kuplan kehittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö turvapaikan saaneita voisi sijoittaa tyhjiin asuntoihin? Valtio voisi lunastaa ne itselleen ja jakaa tarvitsijoille sitä sitoumusta vastaan, että pysyvät siellä ainakin 10 vuotta.
Mutta kun sängyt pitäisi itse laittaa ja muutakin remppaa tehdä ja eihän sellaista sovi heiltä odottaa. Lisäksi discot ja lenkkeilijätyttöset ovat liian kaukana
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sijainnista. Kymmenen vuoden päästä voi olla alueita jonne kukaan ei halua muuttaa, yritä siinä sitten myydä sitä asuntoa jossa et itsekään halua asua.
Suomesta ei sellaista takahikiää löydy, josta saisi ylellisen kattohuoneiston 120 m2 hintaan 149t euroa.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei sellaista takahikiää löydy, josta saisi ylellisen kattohuoneiston 120 m2 hintaan 149t euroa.
Noin yleensäkin taitavat "ylelliset kattohuoneistot" löytyä muualta kuin takahikiöiltä. Paitsi jos teltta hylätyn teollisuushallin katolla kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin yleensäkin taitavat "ylelliset kattohuoneistot" löytyä muualta kuin takahikiöiltä. Paitsi jos teltta hylätyn teollisuushallin katolla kelpaa.
Ei niitä taida olla Helsingissäkään liikaa, vaikka ullakkoja onkin paljon muutettu asunnoiksi viime aikoina.
Kysepä kun ei olekaan vain siitä tilasta.
Onhan kuussakin tilaa, mutta eri asia on, miten sinne sopeutuu.
suomeen ei sopeudu edes suomalaiset.
Olen työtön ja muutin maaseudulle kaupungista. Oli hiukan pakko muuttaa tänne, koska en saanut mistään vuokrattua järkihintaista asuntoa. Asunto on oma peritty maatalo. Tämä asunto ja maa on syy, miksi en nykyään työttömänä voi asua kaupungissa. Koska tämä luetaan minulle tuloksi, niin asumistuesta menee noin 100 euroa pois verrattuna normityöttömään. Joten mahdollinen asunto minulle olisi melkeinpä halvin mahdollinen vuokrayksiö. Myöskään sossu ei auta asumismenoissa, koska minulla on omaisuutta. Lämmittäminen näin talvella maksaa paljon. Et ehkä kuitenkin mieluummin asuisin ainakin näin talven kaupungissa, mutta kun ei voi, niin ei voi.
Mistä sitä uskaltaa katsella asuntoa?