Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistuneet laihduttajat, paljonko syötte kaloreita päivässä?

Vierailija
14.03.2016 |

Kyllä kyllä, kaloreilla ei ole väliä vaan sillä, mitä syö. Mutta ei sitä proteiinia ja rasvaakaan voi mäntätä loputtomiin, jos haluaa laihtua. Oletteko siis laskeneet kaloreita edes suunnilleen? Kyselen lähinnä normaalipainosta tai lievästä ylipainosta laihduttaneilta, joiden kulutuskin on keskiverto.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän kyllä syötte! Pienikokoisellekin laihduttajalle alle 1200 kaloria on ihan liian vähän.

Itse ylläpidän hyvin hoikkaa (BMI 19 paikkeilla) painoa syömällä reilu 2000 kaloria. Alle 1700 kaloria syömällä laihdun varmasti.

Vierailija
22/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi vähän kyllä syötte! Pienikokoisellekin laihduttajalle alle 1200 kaloria on ihan liian vähän.

Itse ylläpidän hyvin hoikkaa (BMI 19 paikkeilla) painoa syömällä reilu 2000 kaloria. Alle 1700 kaloria syömällä laihdun varmasti.

Joillain ihmisillä on oikeasti hyvin pieni peruskulutus, se voi olla vain sen 1200 kcal päivässä. Älä yleistä ja kuvittele, että kaikki ovat yhtä onnekkaita aineenvaihdunnan suhteen kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kcal päivässä. Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin kalorit 2000 - 2500 kcal.

En edes koe laihduttavani, 1200 kcal pitää kylläisenä.

Vierailija
24/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen laihduttanut normaalipainon sisällä muutaman kilon tekemättä mitään ihmeellisyyksiä. Syön 6xpäivässä, ravinto laadukasta ja saan kaikki tarvittavat aineet (lisänä omega-3 + D-vitamiini). Kaloreita n.1400kcal.

Mieheni, jolla hieman kertynyt ylipainoa viime vuosina, on laihtunut samalla menetelmällä parissa kk -15kg.

Tsemppiä! :)

Ei nyt hirveän laadukkailta ja ravinnoltaan hyviä sun syömiset vaikuta, jos sun pitää syödä kuudesti päivässä :D

Vierailija
25/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen laihduttanut normaalipainon sisällä muutaman kilon tekemättä mitään ihmeellisyyksiä. Syön 6xpäivässä, ravinto laadukasta ja saan kaikki tarvittavat aineet (lisänä omega-3 + D-vitamiini). Kaloreita n.1400kcal.

Mieheni, jolla hieman kertynyt ylipainoa viime vuosina, on laihtunut samalla menetelmällä parissa kk -15kg.

Ei nyt hirveän laadukkailta ja ravinnoltaan hyviä sun syömiset vaikuta, jos sun pitää syödä kuudesti päivässä :D

wat?

Vierailija
26/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wat?

Jos ruoka on kunnollista, ei sitä tarvitse pitkin päivää puputtaa.

Vierailija
27/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laskenut kaloreita vaan olen opetellut luottamaan omaan arviooni onko ruokavalio terveellinen ja riittävä. Paljon kasviksia, marjoja, salaatteja ja täysjyvää ja jonkin verran proteiinia. Itse pudotin 20 kg vuosi sitten 8 kk:n aikana tuolla menetelmällä yrityksen ja erehdyksen kautta. Nyt olen siis vuoden ollut tavoitepainossani ja olen löytänyt hyvän tasapainon elämässä. Nälkää ei ole tarvinnut kokea.

Vierailija
28/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wat?

wat?

Vierailija
29/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kans todella vähän eli 1000-1200 kcal. Välillä on pakko pitää sitten ihan joku 600 kcal päiväkin, jotta paino tipahtaisi, kun junnaa paikallaan. Kulutan tosi vähän ja siksipä paino jojoilee paljon. Ei kärsisi syödä paljon mitään, kun on normaalipainossa, kun paino taas nousee. Todella hidasta on laihdutuskin.

Vierailija
30/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wat?

Um, jos kyseinen ihminen syö 1400 kcal / päivä, mitä väliä sillä on, että syökö hän kyseisen määrän ruokaa kuudessa 233 kcal erässä vai kahdessa 700 kcal erässä?

Tai mitä ihmettä ateriarytmi ainoana lähtötietona kertoo sinulle ravinnon laadusta, oletko meedio?

Jessus. Kyseinen ihminen vielä kertoi supplementoivansa omega-3:a ja D-vitamiinia, joka lähtötietona on jo huomattavasti ateriarytmiä arvokkaampi koska se kertoo jo jonkun tason tietämyksestä ravinnosta, koska kyseiset kaksi ravinnetta ovat tyypillisesti puutteellisisa tyypillisessä länsimaisessa ruokavaliossa.

P.S. Itse söisin mielummin kaksi 700 kcal ateriaa (jos kaloribudjettini olisi noin kireä, mitä se ei onneksi ole) Mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska minä en ole hän.

Vierailija
31/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24. ja 26. tiedoksi, että kuudesti päivässä ei ole "puputtamista" vaan säännöllistä syömistä. Tällä pyrin siihen että verensokeri on tasainen koko päivän. Syön 3-4h välein about.

Ruoka on ihan tavallista kotiruokaa, kasvispainotteista. Kalaa syön paljon. Välipala(t) yleensä hedelmä ja pieni annos pähkinöitä. Väittäisin että syön jopa erittäin laadukasta ruokaa:)

Mitään en välttele ja herkkupäiviä on kerran viikossa. Tämä toimii meidän perheessämme. Toisilla voi toimia muunlaiset keinot. Toivon että jokainen löytää itselleen parhaan kalorimäärän ja rytmin.

Lisään vielä sen verran, että ennen söin vain aamulla ja illalla. Kyllähän sillä eli ja painokin pysyi normaalina, mutta nyt voin sanoa että vointi ja jaksaminen on huomattavasti parempi tällä ruokarytmillä kuin aiemmin.

T. Se kenen ruokailua arvosteltiin puputtamiseksi ja ruokia laaduttomiksi ;)

Vierailija
32/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä riippuen kaloreita meni laihduttaessani noin 1300-2500 päivä päivästä riippuen. 

Vierailija
33/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pLjon vaikeampaa laihduttaa joa on kilpirauhasen vajaatoiminta. Eli miten sitten syödään?

Vierailija
34/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pLjon vaikeampaa laihduttaa joa on kilpirauhasen vajaatoiminta. Eli miten sitten syödään?

Vielä vähemmän? Ja harrastetaan liikuntaa lisäksi?

Ja huolehditaan riittävästä jodin ja seleenin saannista, LDO.

Tai ylläpitokaloreilla / pienillä plussakaloreilla ja nostellaan puntteja, lisääntynyt lihasmassa kun auttaa myös lepokulutuksen kasvatuksessa muiden hyötyjen lisäksi. Ja sitten kun lihasmassaa on enemmän ja energiankulutus isompi hankkiudutaan eroon ylimääräisestä rasvakudoksesta kalorivajeella.

Vierailija
35/35 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä vähemmän? Ja harrastetaan liikuntaa lisäksi?

Ja huolehditaan riittävästä jodin ja seleenin saannista, LDO.

Tai ylläpitokaloreilla / pienillä plussakaloreilla ja nostellaan puntteja, lisääntynyt lihasmassa kun auttaa myös lepokulutuksen kasvatuksessa muiden hyötyjen lisäksi. Ja sitten kun lihasmassaa on enemmän ja energiankulutus isompi hankkiudutaan eroon ylimääräisestä rasvakudoksesta kalorivajeella.

Juurikin näin.

Sinkki, rauta, kupari, D-vitamiini ja B12-vitamiini vaikuttavat myös. Mutta liikakin on pahasta.

Tämä on ihan mielenkiintoinen artikkeli (sillä oikealla toisella kotimaisella eli engelskaksi):

http://www.lifeextension.com/protocols/metabolic-health/thyroid-regulation/page-08

Niin, ja ylipaino itsesään on myös toki pahasta kilpirauhaselle, kuten myös lukuisille muille hormoneille.