Pelottaa että olen raskaana
Meillä on 4kk ikäinen vauva, seksiä 1-2krt viikossa, ei ehkäisyä mutta täysimetys. Pelkään että olen raskaana, en halua toista lasta vielä näin pian mutta en halua myrkyttää kehoani keinotekoisilla hormooneilla! Jos en ole nyt raskaana ja menkat alkaa niin lupaan käyttää kondomia kunnes sen toisen lapsen haluan.
Kommentit (16)
Ei imetys ole ehkäisykeino. Testiä tekemään
Ap., et sitten kuparikierukasta ole kuullut?
Menkat ovat alkaneet jo mutta kierto ei ole säännöllinen. Tosin aiemminkin tulin raskaaksi viikko "lasketun" oviksen jälkeen.. Neuvolasta sanoivat ettei kuparikierukkaa saa ennen kuin lopettaa imettämisen?!
Se, että kovasti toivot ettet ole raskaana ei ole ehkäisykeino. Eikä myöskään vannominen ehkäisynkäytöstä jatkossa.
Siinäpähän pelkään. Ehkä se opettaa edes vähän järjenkäyttöä.
Jaxuhali<3
Voiko kuparikierukkaa tosiaan käyttää jo?
Vierailija kirjoitti:
Voiko kuparikierukkaa tosiaan käyttää jo?
Riippuu siitä missä kunnossa sun kohtu on edellisen raskauden jäljiltä.
Päivän pakollinen "olen retardi joka ei älyä käyttää ehkäisyä"-ketju. Hohhoijakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Menkat ovat alkaneet jo mutta kierto ei ole säännöllinen. Tosin aiemminkin tulin raskaaksi viikko "lasketun" oviksen jälkeen.. Neuvolasta sanoivat ettei kuparikierukkaa saa ennen kuin lopettaa imettämisen?!
Eli vahinko?
Ihan oikeasti, imetys ei ole mikään ehkäisykeino. Varsinkin jos kuukautiset ovat jo alkaneet uudelleen. Se laskennallinen ovulaatiopäivähän voi heittää ihan huolella, se ovulaatio voi todellisuudessa tapahtua jo aiemmin tai sitten myöhemmin.
Miten voi olla noin urpoja vielä aikuisiälläkin...
Ei lapsi ole vahinko. Laskettiin ovista nimenomaan sen takia että tiedetään milloin yrittämällä yrittää vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 4kk ikäinen vauva, seksiä 1-2krt viikossa, ei ehkäisyä mutta täysimetys. Pelkään että olen raskaana, en halua toista lasta vielä näin pian mutta en halua myrkyttää kehoani keinotekoisilla hormooneilla! Jos en ole nyt raskaana ja menkat alkaa niin lupaan käyttää kondomia kunnes sen toisen lapsen haluan.
Lupaat käyttää kondomia, mutta mitäas sitte, jos miehesi ei haluakkaan tuon vastaaja no. 2 miehen ja myös monen muunkin miehen tapaan käyttää niitä kortsuja avioseksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupaat käyttää kondomia, mutta mitäas sitte, jos miehesi ei haluakkaan tuon vastaaja no. 2 miehen ja myös monen muunkin miehen tapaan käyttää niitä kortsuja avioseksissä.
Tarkoitat varmaan vastausta numero 1 ja hänen miestään???
Onneksi puhuttiin miehen kanssa asia selväksi jo raskaus aikana, että käytetään kondomia siihen asti että lopetan imettämisen ja aloitan uudestaan pillerit. Kävi kuitenkin niin, että lopetin imettämisen jo 2viikon jälkeen kun maitoa ei tullut, hain kyllä jo pillerit kun kävin jälkitarkastuksessa mutta seksiä ei olla vieläkään harrastettu ja synnytyksestä on 7viikkoa. Olisiko tähän muuten jotakin ohjeita tai "kikka kolmosia"? Paitsi tietysti varovaisuus ja liukaste. Haavat ovat sen verran parantuneet että lähipäivinä voisi uskaltaa jo kokeilla vaikka hiukan vielä kipristeleekin aina välillä.
Mutta ihan oikeasti, pääsee aina melkein itku kun tulee näitä "Taidan olla uudestaan raskaana. Mutta miten se on mahdollista kun mä imetän!" Se nyt vaan ei takaa sitä, ettei tule raskaaksi, vaikka se pienentäisi joillakin sitä mahdollisuutta. Jos naapurin Riitta ei tullut raskaaksi koska imetti, se ei tarkoita sitä että sinä et tulisi. Ja kyllä, voit tulla raskaaksi jopa ennen kuin kuukautisesi alkavat uudestaan, keho on sekaisin vielä synnytyksestä ja viime raskaudesta. Ja voithan luulla kuukautisiasi jälkivuodoksi.
No tuo täysimetys ei ikävä kyllä takaa sitä, että ei vois tulla raskaaksi. Tosin jotkut niin väittää ja mäkin siihen tavallaan pitkälti luotin, kun annoin sinisilmäisesti alkaa miehen laueta vapaasti sisääni ilman kortsujaan jotka meillä oli alkuun käytössä, mutta kun tuo niiden käytöstä jaksoi aina valittaa ja sanoi menettävänsä lopunkin fiiliksen seksistä niin sitte niiden käyttö vain jäi.
No siinä kävi niin, että nyt olen taas jo heti uudelleen viikolla 10 raskaana ja meillä esikoinen on myös vasta reilun puolen vuoden ikäinen. En olisi minäkään ihan näin heti perään halunnut uudelleen raskaaksi, mutta kun se nyt näin meni, niin aborttiakaan en halua. Ainut hyväpuoli tässä nyt on se, että lapsilla tulee olemaan toisistaan seuraan, vaikka kyllähän se ainakin aluksi on äidille rankempaa kahden pienen kanssa ja nyt vielä kävi niin, että tämän uuden raskauden edetessä, myös maidontulo esikoisen imettämiseen on hiipumassa..
Onko sulla kuukautiset jo synnytyksen jälkeen alkaneet? Mulla itselläni ei edes kerenneet menkatkaan vielä alkaa, kun olenkin jo uudelleen paksuna.