Kätilö vastaa kysymyksiin klo 22.30 saakka.
Kommentit (27)
kaksi raskautta takana ja synnytykset käynnistyneet aina vesien menolla muutamia päiviä ennen laskettua aikaa. Kuinka suuri todennäköisyys on että tämä kolmaskin synnytys (nyt rv 36+) alkaa samalla tavalla ja suht samoihin aikoihin raskausviikkoihin nähden? Tästähän varmaksi voi sanoa mutta mikä on kokemuksesi? Entäpä kun vauvan painoarvio oli eilen 2,9 kg jo. Minulla raskausdiabeetes ja koskaan ei ole tutkittu kuinka suuri vauva mahtuu alakautta syntymään. Pitäisikö pyytää tai huolestua? olen äitiyspolin seurannassa mutta kukaan ei asiaa ole kommentoinut. Edelliset lapset painaneet vain himpun päälle 3 kiloa joten koko ei ole ollut esteenä aiemmin alatiesynnytyksille jotak menneet hyvin. Aiemmin ei myöskään ole ollut raskausdiabeetestä.
Vierailija:
sanoo " synnyttäjän sinisestä viivasta" . Olen täältä lukenut, että synnytyksen käynnistyessä pakara vakoon tulisi sininen viiva, joka " kasvaa" synnytyksen edistyessä. Pitääkö paikkaansa ja jos, niin mistä se johtuu? Ja voiko ilmestyä hiljalleen paikkojen alkaessa pehmentyä jo ennen varsinaisen synnytyksen alkua.Vai pitääkö paikkaansa alkuunkaan?
Olen lukenut siitä, mutta harmikseni en koskaan vielä ole muistanut seurata, pitääkö paikkaansa.
klö
Vierailija:
tulee vielä maitoa, siis vain puristettaessa, kun imetyksen lopetin 8kk sitten?
Kyllä on normaalia. Anna rintojesi olla mahdollisimman rauhassa,puristelu ärsyttää maitorauhasia. Kyllä se siitä aikanaan loppuu.
klö
Jos en olis tajunnu itse kysyä ompelun päätyttyä niin olis jäänyt pimentoon monta tikkiä tuli. Sitä ei kirjata kuulema mihinkään papereihin (naistenklinikalla).
Vierailija:
kaksi raskautta takana ja synnytykset käynnistyneet aina vesien menolla muutamia päiviä ennen laskettua aikaa. Kuinka suuri todennäköisyys on että tämä kolmaskin synnytys (nyt rv 36+) alkaa samalla tavalla ja suht samoihin aikoihin raskausviikkoihin nähden? Tästähän varmaksi voi sanoa mutta mikä on kokemuksesi? Entäpä kun vauvan painoarvio oli eilen 2,9 kg jo. Minulla raskausdiabeetes ja koskaan ei ole tutkittu kuinka suuri vauva mahtuu alakautta syntymään. Pitäisikö pyytää tai huolestua? olen äitiyspolin seurannassa mutta kukaan ei asiaa ole kommentoinut. Edelliset lapset painaneet vain himpun päälle 3 kiloa joten koko ei ole ollut esteenä aiemmin alatiesynnytyksille jotak menneet hyvin. Aiemmin ei myöskään ole ollut raskausdiabeetestä.
Ihan sattumanvaraista,kuinka käynnistyy ja millä viikoilla. Saattaa mennä samoihin kuin edelliskerroilla,mutta sääntö se ei ole.
Vauva saattaa ehtiä kasvaa n.3,5 kiloiseksi. Pidä dieetti loppuun saakka ja uskon,että mahtuu hyvin,koska aikaisemmillakaan kerroilla ei ole ongelmia ollut eikä huomattavasti isompi lapsi ole tulossa.
klö
Vierailija:
Jos en olis tajunnu itse kysyä ompelun päätyttyä niin olis jäänyt pimentoon monta tikkiä tuli. Sitä ei kirjata kuulema mihinkään papereihin (naistenklinikalla).
Ei niitä lasketa,koska ommellaan useammassa kerroksessa ja osa on jatkuvaa ommelta,osa yksittäisiä ja itsestään sulavaa lankaa. Ei tarvitse tietää, montako tikkiä on poistettavana. Tämä käytäntö on ollut koko urani.
klö
Vierailija:
Tavallisimmin odotetaan jälkeiset ensin, mutta jos on vain vähän ommeltavaa, voidaan ommella istukan irtoamista odottaessa.
klö