Olen koko illan itkenyt tuota 3 vuotiasta joka löytyi kuolleena :(
Kovasti voimia kaikille hänen omaisilleen. Aivan järkyttävää. Kyllä kolahti kun itsellänikin on vuoden ikäinen tytär. En halua edes lukea aiheesta, mies vain kertoi että löytyi hukkuneena kun aamulla olin uutisesta miehelle kertonut. Itkettää kokoajan vaikka en heitä tunnekkaan. 3 vuotiaalla kaikki vielä edessä :(
Kommentit (47)
Parkuminen ei auta. Ei yhtään. Vain teot auttaa. Mitä teet turvallisuuden eteen?
Mä en yleensä oo kovinkaan tunteikas ihminen.. kyllähän nää tälläset uutiset on aina todella surullisia, mutta harvoin itken näiden takia. Kai se menee niin, että mitä ns ''lähemmäs'' uutinen raapasee omaa elämää, niin sitä herkemmin se koskettaa. Mua on koskettanut kaikista eniten Jokelan kouluammuskelu ja se Utöyan ammuskelu... se utöya vasta koskettikin paljon! Itkin satunnaisesti puolikin vuotta tapahtuneen jälkeen vaikka ketään saarelta en tuntenut. Luulenkin sen johtuneen siitä, että itse olin noihin aikoihin 19-vuotias, eli suunnilleen samanikäinen kuin ne lähemmäs 80 uhria siellä saarella. Eli kuvittelin helposti itsenikin uhrien joukkoon ja tästä syystä tuntui ihan karmealta se tapahtuma.
Pienten lasten vanhemmille puolestaan tämä uutinen on varmasti todella kova pala.. uskon että moni pienen lapsen vanhempi on tänään päästänyt itkut, niin äidit kuin isätkin... Näin koiraihmisenä myös se koiranpentu koskettaa minua, ja muitakin koiraihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pienet lähtee täydellisinä ja viattomina, enkeleiksi meille kaikille.
Ei niistä mitään enkeleitä tule. Jotain rajaa tohon ylitunteellisuuteen!
Mulla sama juttu, tuntuu niin käsittämättömän pahalta, enkä edes osaa kuvitella miltä perheestä tuntuu. Niin paha olo ja mieli, asutaan aika lähellä ja en pysty viemään edes kynttilää. Fyysisesti sattui lukea juttua, olen niiiiin pahoillani:(
N. 30 000 alle 5-vuotiasta lasta kuolee nälkään joka ikinen päivä. Itket varmaankin myös heidän vuoksi?
Olen lapseton ja olen ollut todella surullinen sen jälkeen, kun luin uutisen kuolemasta. En tajua näitä "oman lapsen myötä...". Eikö teillä ollut tunteita sitä ennen vai...?
Eli itkette, koska säälitte itseänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kuoli maailmassa n. 10 000 lasta.
Ja huomenna saman verran.
Perinteinen, empatiakyvyttömän vastaus revitellä kommentissaan tilastoihin vedoten ja täten mitätöiden ap:n reaktion surulliseen uutiseen.
Menepä ulisemaan tuota tilastoa tuon kuolleen 3-vuotiaan lapsen vanhemmille. Mitä hei suremaan yhtikäs ketään kun muillekin tapahtuu samaa!
Miehen veljelle oli sanottu, kun lapsi kuoli, että no onneksi teillä on vielä toinen lapsi ja olettehan te vielä nuoria, voitte saada lisää. Saivatkin, vakavasti sairaan. Tää kuollut kuoli äkillisesti, oli terve (muutin hiukan jutun juonta, ettei kukaan tunne, mutta tarinan idea on tämä)
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja olen ollut todella surullinen sen jälkeen, kun luin uutisen kuolemasta. En tajua näitä "oman lapsen myötä...". Eikö teillä ollut tunteita sitä ennen vai...?
...te siis mietitte vain omaa lastanne ja surette, että voi, voi jos omalle lapselleni sattuisi jotain.
Minä ajattelen juuri tuota lasta, hänen vanhempia... Lapsenne on tehnyt teistä entistä itsekkäämpiä, jos mahdollista...
29, mä itken usein. En mitenkään rajaa, et toisten lasten kuolema liikuttais ja toisten ei. Oon itkenyt myös kuolleiden oppilaitteni vuoksi, hukkuneiden pakolaislasten jne. Normaali ihmisellä on kyky surra monia asioita.
Vierailija kirjoitti:
N. 30 000 alle 5-vuotiasta lasta kuolee nälkään joka ikinen päivä. Itket varmaankin myös heidän vuoksi?
Miten se liittyy tähän?Itken nyt nimenomaan tätä tänään hukkunutta kolmevuotiasta.Nyt ei ole kyse 30 000 muusta.Vaan tästä yhdestä.Miksi pirussa tätä ei saisi surra?
Pieni lapsi on kuollut, rauha hänen muistolleen.Älkää viitsikö tapella.
Miten se koiraki on kuollut?? Koirat osaa uida??
Ihan yhtä pahalta tuntuu vaikka se lapsi ei olisi pieni enää. Mun lapset 12 ja 14v. Rakkaus vaan kasvaa kun vuosia tulee lisää.
Kyllä tähän varsin pienten lasten äidit samastuu ja samalla se lisää pelkoa omien lasten puolesta.
Voi kun voisi välttää näitä uutisia sillä ei nämä mitenkään päivää piristä. En itke mutta alakuloisaksi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se liittyy tähän?Itken nyt nimenomaan tätä tänään hukkunutta kolmevuotiasta.Nyt ei ole kyse 30 000 muusta.Vaan tästä yhdestä.Miksi pirussa tätä ei saisi surra?
En sanonut, ettei saisi itkeä tai surra. Normaali tunnereaktiohan se on. Siksihän juuri kysyinkin. :) Jos yhden tuntemattoman lapsen kuolema herättää noin paljon tunteita, että ihan monta tuntia väännät itkua, olettaisin että itket yleensäkin paljon pikkulasten kuolemien takia.
Surullinen tapaus kyllä, mutta näitä sattuu. Toivottavasti vanhemmilla on hyvä tukiverkosto ympärillään.
Näitä uutisia on 10 vuodessa...ja silti alle 5-vuotiaat livistää vanhempiensa silmistä tuon tuosta. Mä en tunne empatiaa enkä surua, vain kiukkua.
Eerika on ainoa joka on saanut mulle kyyneleen silmäkulmaan.
Minullakin pyörinyt mielessä koko päivän tuo uutinen :( pahalta tuntuu niiden vanhempien puolesta, mitä ne joutuu tälläkin hetkellä kokemaan :(((( Kyllä vetää mielen haikeaksi ja itkuiseksi vaikka en heitä edes tunne :((((((
Itselläkin on 5 vuotias tytär ja poika tulossa... Tuo on kaikista kamalinta mitä vanhemmat voi joutua kokemaan ;(((((((((((((((((((((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kuoli maailmassa n. 10 000 lasta.
Ja huomenna saman verran.
Perinteinen, empatiakyvyttömän vastaus revitellä kommentissaan tilastoihin vedoten ja täten mitätöiden ap:n reaktion surulliseen uutiseen.
Menepä ulisemaan tuota tilastoa tuon kuolleen 3-vuotiaan lapsen vanhemmille. Mitä hei suremaan yhtikäs ketään kun muillekin tapahtuu samaa!
Vanhemmille lapsi on oma. Tottakai he surevat menetystään.
Ap:lle ja muille surijoille lapsi on yksi tuntematon lapsi, ihan kuten ne 10 000 muuta tänään kuollutta lasta. Miksi tämä yksi tuntematon lapsi itkettää niin paljon? Miksei ne muut itketä? Eikö ne ole mitään? Eikö heidän elämänsä merkitse mitään?
Lapsia kuolee. Ei mua itketä sen suuremmin tuntematon lapsi tai perheensä. Paska juttu mutta ei vaikuta mun arkeen.
Kyllä varmasti tuntevat. Mutta lapsen saamisen jälkeen monella tavallaan avautuvat silmät lapsen puhtaudelle ja sille rakkaudelle mitä he antavat ja mitä heitä kohtaan tuntee. Myös muiden lapsia kohtaan. Ap