Miten onnistua passikuvassa?
Uusi passikuva olisi edessä, olisiko antaa vinkkejä miten siitä saisi onnistuneen? Voiko kuvaajaa pyytää ottamaan uuden, jos ei ole kuvaan tyytyväinen? Vai maksaako se lisää?
Kommentit (38)
Itse ottaminen ei ole vaikeaa, jos on hyvät välineet. Millään kännykällä napattu kuva tuskin menee läpi. Järkkäri, jalusta, valkoinen seinä ja kuvankäsittelyn perusteet hallussa niin avot, 0e.
Ei onnistu treenaaminen selfieillä. Mulle se vaan sanoi istu penkkiin ja nappasi kuvan. Näytän ihan narkkarin ja mangustin sekoitukselta.
Minäkin mietin että kuinka vahva ehostus saa olla?
Meikki saa olla niin vahva kuin haluaa. Kunhan näytät vielä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene siihen automaattikoppiin jossa saat itse otettua kuvat? Säästät rahaa ja kone ottaa useammat kuvat joista itse valitset mieleiset TAI otat samaansyssyyn uudet ennen tulostusta jos "epäonnistuivat", se on kyseisessä automaatissa vaihtoehtona.
Ja montakohan tuhatta moisen automaatin käyttäminen maksaa minuutilta.
Millä vuosisadalla oikein elät? :D Minuuttilaskureista en ole kuullutkaan passikuva-automaateissa. Tämä lysti maksoi muistaakseni niinkin monta tuhatta kuin 6euroa ja kone tulostaa 3 kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu treenaaminen selfieillä. Mulle se vaan sanoi istu penkkiin ja nappasi kuvan. Näytän ihan narkkarin ja mangustin sekoitukselta.
😂
Minä näytän passikuvassani viikon ryypänneeltä, kaulattomalta kolmoismurhaajalta, joka on maalannut koko yläluomensa valkoisella luomivärillä :(
Itse suosittelisin luonnollista meikkiä. BB-voide tai vastaava, puuteria, ripsiväriä, siistit kulmat ja huulissa lähellä omaa väriä oleva kiilto tai rasva. Vahva meikki vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän passikuvassani viikon ryypänneeltä, kaulattomalta kolmoismurhaajalta, joka on maalannut koko yläluomensa valkoisella luomivärillä :(
Eli keskivertoa onnistuneempi kuva, onnittelut! :D
Otin aikanaan 16 v pojastani passikuvan ja hän laittoi sen siihen kuntoon että kelpasi se kuva passiin.
Mulla on nykyään vakipaikka, tulee hyvät passikuvat.
Meikkaan aika vahvasti kuvaan, enemmän kuin meikkaisin muuten, erityisesti värivoide ja silmät.
Mulla oli niin karseita kuvia ja ne meni miehen työpaikan osastosihteerille, joka hoiti viisumit kohdemaihin ja herranjumala kun hävetti ne aivan kamalat kuvat. Kävin lähikuvaamossa kesken työpäivän ja ihan kamalia. Onneksi löysin tämän paremman mestan ennen kuin piti uusia passi. Nyt on passissa oikeasti ihan tosi hyvä kuva. Maksaa ehkä tuplasti, mutta on hyvä.
En tajua miksi osa kuvauspaikoista rajaa sen naaman niin, ettei suunnilleen korvat mahdu rajojen sisään. Kun löyhemmin rajattu kuva sitten rajataan siihen passiin, mutta lopputulos on parempi kuin se suoraan naamaan kuvanottotilanteessa tiukasti zoomattu kuva. Ja silti ihan käy passiin.
Löysin tämän vanhan ketjun, kun haluaisin vinkkejä hyvään passikuvaan. Hauska ketju. Ehkä muillakaan passikuvat eivät ole kovin imartelevia.
Miten saisi itse otettua passikuvan?
Netistä löytyy vinkkejä jopa tähän. Katsoin viimeksi kun olin menossa ja kuvasta tuli parempi kuin yleensä. Muistan ainakin vinkit siristää vähän silmiä, vähän niin kuin nauraessa. Kun valkuaista ei näy niin paljon, näyttää vähemmän hölmistyneeltä. Toinen vinkki oli työntää leukaa vähän eteenpäin. Niin leuan rajan saa erottumaan paremmin ja siihen saa terävämmän varjon, efekti saa kasvot näyttämään vähemmän pyöreiltä ja hävittää kaksoisleukaa.
Kannattaa käydä otattamassa kuva valokuvaamossa. Kävin äskettäin passikuvassa, ja tällä kertaa näytän kuvassa jopa ihmiseltä. Aiemmin kävin passikuvassa jossain kameraliikkeessä, ja näytän niissä kuvissa kuin olisin vanhasta kauhuelokuvasta.
Miksi passikuvassa näyttää aina järkyttävän LÄSKILTÄ ja väsyneeltä??
N. 98% suomalaisista kyllä.