Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

siis miksi 3-vuotias meni ulkoiluttamaan koiraa?

Vierailija
13.03.2016 |

haloo 3v...???

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, en tiedä. Enkä uskalla veikatakkaan kysymykseesi vastausta, ihan siitä syystä etten ole ollut paikalla, enkä ole asian osainen.

Itse voin vaan miettiä mitä itse tein lapsena. Ja olin todella kova karkailemaan ihan kolmivuotiaasta asti.

Olin niinkin pöljä että 4-5 vuotiaana nappasin meidän rivarin päässä kiinni olevan täysikasvuisen saksanpaimenkoiran hyppynarun päähän ja riekuin koiran vetäessä ympäri kyliä.. ja siinä sai hoitotäti sydänkohtauksia. Puhumattakaan samaan aikaan töissä olevat vanhemmat. Olin suorastaan mestari karkailija niin pienestä pitäen kun vaan tiedän. Ja ihan joka tilaisuuden tullen sen tein. Pidin sitä hauskana leikkinä, ja minua eivät huudot ja pienet selkäsaunat lannistaneet. (70 luvun lapsi)

Joten kun ajattelenkaan millainen itse olin lapsena, eli varsinainen mestari karkailija, jokaista tilaisuutta kytäten, niin en jollain tavalla ihmettele yhtään miten 3 vuotias onnistuu pääseemään karkuun, vaikkei niin tietenkään pitäs käydä.

Toi karkaaminen tai häviäminen ei ole meidän perheessä vielä ajakohtaista, kun lapsi on vielä konttausikäinen, mutta todella kädet ristissä toivon, ettei vaan tule minuun, vaan rauhalliseen isäänsä.

Tota tapausta ei kannata spekuloida liian pitkälle, koska kukaan ei meistä tiedä mitä siellä on todellisuudessa tapahtunut. Voihan olla niinkin että lapsi on ollut jonkun muun hoidossa kuin vanhempien. Mutta nuo vanhemmat tuleevat koko loppu elämänsä kantamaan taakkaa, jota ei kellekkään soisi. Ja varmasti nuo vanhemmat tulevat ikävä kyllä saamaan vihapostia, kun täällä on niin ponnekasta ja täydellistä porukkaa selvittämässä lapsensa menettäneen perheen henkilötietoja ja tarkkaa asuinpaikkaa. En voi muuta toivoa kuin vain jaksamista näille vanhemmille. Toivottavasti he eivät myöskään koskaan eksy lukemaan mitä kaikkea netissä kirjoitetaan.

Onnettomuuksia voi sattua vaikka vieressä seisoisit, toki niitä pyritään kaikin keinoin välttämään. Mutta syyttely ei auta tässä tapauksessa ketään. Tämän uutisen toivoisi vain olevan muistutus jokaiselle meidtä vanhemmista, että koitetaan pitää se silmä kovana ja ne silmät auki siellä selässäkin, ettei omalle lapselle kävis koskaan noin pahasti.

Vierailija
2/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipiha on monelle turvallinen. Tuo pennun ulkoiluttaminen pihalla on voinut olla lapselle ihan tuttu asia. Toinen vanhempi on voinut vaikka olla pihalla kun lapsi on sinne mennyt. Vaikka kuinka vihjaatte, en usko minkäänlaiseen laiminlyöntiin. Jokainen tuntee lapsensa, kunnes ne tekee jotain yllättävää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei voi sanoa myöskään että ei laiminlyöntiä, kun ei perhettä tunne. Ei voi myöskään puolustella täällä, jos ei tiedä tilannetta.

Vierailija
4/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalon pihalla koirat ulkoilee ihan vapaana, ei siellä erikseen ulkoiluteta.

Vierailija
5/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tyttö ulkoiluttaa koiraa mutta vanhemman täytyy olla ihan lähellä. Siellähän oli joki lähellä. Aina näitä sattuu ihan turhia kuolemia. 

Vierailija
6/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sanottu, et tyttö olisi ollut ulkoiluttamassa koiraa?

Vierailija
7/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on voinut mennä ulos salaa, jos on aamulla kadonnut on voinut mennä vaikka vanhempien nukkuessa.

Vierailija
8/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus nro 1 vastaus

Vierailija
9/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten totta. Onko missään edes sanottu että rekku olisi ollut hihnassa?

Vierailija
10/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin uskon minäkin, että lapsi ja koira ovat olleet yhdessä omassa kotipihassa ja koira ollut (tietysti) vapaana.

Vierailija
11/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätee ilmeisesti myös lapsiin.

Vierailija
12/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää suunnattomasti, miksi näin vakavaa ja surullista asiaa spekuloidaan täällä , kun ei kenelläkään ole TIETOA, miten onnettomuus on tapahtunut ! !

Vierailija
13/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä te jankkaatte tästä asiasta täällä? Onko teillä joku vika päässä?! Vittu mitä idiootteja!!

Vierailija
14/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että nämä yksin ulkoilevat lapset on niitä liian aikaisin yksin ulos päästettyjä. Näitä tapahtuu niin usein ettei kaikki voi olla karanneita.

Aina sama juttu 2-3v. lapsi ja joki lähellä.

Lisäksi melkein aina kyseessä ok-talo.

Vierailija
15/15 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä siksi jankataan, että muut ottaisivat toisten virheestä opiksi. Ettei kaikkea tarvitse itse kokeilla kantapään kautta. Jos vaikka seuraavilta vastaavilta uhreilta vältyttäisiin.

Nyt on siis opittu, että 3v:n ei sovi ulkoilla yksin ja ei ainakaan koiran kanssa. Vielä olisi opittavaa. Esim vaikka se, että miten tällaiseen karkaamistapaukseen jouduttiin, missä oli vastuussa oleva aikuinen?