Miten eroon menkoista?
Esivaihdevuosien myötä aina säännöllinen kierto on alkanut seota eli vuoto voi alkaa milloin vain. Todella ärsyttävää olla aina varautunut. Voiko jollain vaihdevuosi- tms hoidolla päästä eroon menkoista?
Kommentit (12)
Kierukka, ehkäisykapseli tai pillerit tauotta.
Käy gynekologin vastaanotolla. On vuotoa hillitseviä lääkkeitä ja kohdun- ja munasarjojen poisto leikkauksella myös mahdollista jne.
Hormonikierukka pitää vuodot poissa?
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo ratkaisu. Identifioit itsesi mieheksi. Allekirjoitat yhden A4-arkin ja asia on sillä selvä. Hyvää matkaa!
Sori mutta hoidot on edelleen tutkimusten ja lääkärien lausuntojen takana.
Olen 56 ja minulla ei ole ollut kuukautisia 17 vuoteen. Minulla on kohdussa myoomia jotka aiheuttivat järjettömän runsaat kuukautiset. Vuodin pari viikkoa putkeen älyttömiä määriä. Hemoglobiini laski ja elämä oli hirveää. Lääkäri määräsi Cerazette-tabletteja ja sanoi että niitä voi syödä koko ajan, ei tarvitse pitää taukoja. Kuukautiset loppuivat kuin seinään. Joillekin tulee välivuotoja yms. mutta minä olin onnekas ja ne todellakin loppuivat. Elämänlaatu parani 1000 %.
Hormonikoerukka, -kapseli, tms ja sitten on lääkitys.
Vaihdevuosioireota voidaan käsittääkseni myös helpottaa.
Hakeudu gynelle, jos on varaa mene yksityselle ja etsi vaihdevuosiin erikoistunut gyne. Mieluummin ehkä nuorta koulukuntaa
Kierukka tai pillerit. Itselläni minipillerit eivät poistaneet menkkoja. Onhan se ärsyttävää kun esioireet tulevat ja alkavat vaikuttaa kiertoon, aina piti olla varautunut. Kohtu on poistettu,?mutta taatusti sitä ei vain siksi tehä että ärsyttää kun kierto ei enää pyöri säännöllisesti.
Hormonikierukka on hyvä, kuukautiset loppuu. Parin vuoden päästä tarvitset mahdollisesti hormonikorvaushoitoa ja estrogeenigeeliä + hormonikierukkaa pidetään lääketieteessä yleisesti parhaana yhdistelmänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo ratkaisu. Identifioit itsesi mieheksi. Allekirjoitat yhden A4-arkin ja asia on sillä selvä. Hyvää matkaa!
Sori mutta hoidot on edelleen tutkimusten ja lääkärien lausuntojen takana.
Sori mutta sitä ei tarkotettu niin vakavaksi. Kuka puhui mistään hoidoista? Tänä päivänä "miehet" synnyttää niin miks ei toisinkin päin?