Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 6 vuotta työttömänä, aloitan työt enkä hyödy rahallisesti mitään

Vierailija
29.06.2008 |

Sentään elätät itsesi. Eikö se merkkaa mitään? Työssäkäymällä voi myös palkka kasvaa ja sitä myötä elintaso nousta. Tuet eivät nyt koskaan merkittävästi nouse.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki lähtee, päivähoitomaksu nousee, lääkkeet ja sairaanhoito pitää itse maksaa ja myös sähkö ja kotivakuutus.

Vierailija
2/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyminen on perinnöllistä, olet lapsillesi tärkeä työssäkäyvänä roolimallina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela vaatii maksamaan opintolainarästitkin kun menen töihin, eli jää vähemmän rahaa itselle tai lapselle kuin nyt työttömänä ollessa.

En välitä siitä elätänkö itseni vai elättääkö yhteiskunta minut. Eläke ei ole päätä huimaava, koska töitä on vain vuodeksi ja en ole ollut edes kahta vuotta töissä aikuisiälläni

Vierailija
4/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kotona makaamista ja yhteiskunnan kustannuksella loisimista?

Kela vaatii maksamaan opintolainarästitkin kun menen töihin, eli jää vähemmän rahaa itselle tai lapselle kuin nyt työttömänä ollessa.

En välitä siitä elätänkö itseni vai elättääkö yhteiskunta minut. Eläke ei ole päätä huimaava, koska töitä on vain vuodeksi ja en ole ollut edes kahta vuotta töissä aikuisiälläni

Vierailija
5/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on ollut mahdollisuus harrastella päivisin kaikkea omaksi iloksi. En tosiaankaan ole maannut kotona päivääkään koko työttömyysaikana, vaan kaikki päivät olen liikekannalla, kirjastossa, kirppareilla, uimahallissa, kyläilemässä ja työttömien yhdistyksessä. Kivaa on ollut, nyt menee sekin vapaus eikä rahaa ole yhtään enempää

Vierailija
6/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tollaset lusmut.

Vierailija
7/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on ollut mahdollisuus harrastella päivisin kaikkea omaksi iloksi. En tosiaankaan ole maannut kotona päivääkään koko työttömyysaikana, vaan kaikki päivät olen liikekannalla, kirjastossa, kirppareilla, uimahallissa, kyläilemässä ja työttömien yhdistyksessä. Kivaa on ollut, nyt menee sekin vapaus eikä rahaa ole yhtään enempää

Itse ollut pitkiäkin aikoja työttömänä ja en ikinä aio töitä tehdäkään, maksakoon yhteiskunta, kun ei kerta tarjoa töitä, on paljon mukavampi kuljeskella vapaana kuin raataa jossain saatanan konttorilla. Ja rahatkin saa riittämään, ei se raha kaikkea tuo vaan se vapaus.

Uskoisin että moni olisi mieluimmin vapaa ja kuitenkin toimeentuleva kuin rikas ja kahlittuna.

Vierailija
8/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan kustantamana en hyväksy.

Kyllä se tosielämä joskus teillekin valkenee. Kun lapsenne on teinejä, ei työttömyyskorvauksella pysty enää kaikkea kustantamaan. Tai kun jäätte eläkkeelle, on turha itkeä kun rahat ei riitä edes lääkkeisiin.

Lisäksi on todella lapsellista olettaa tilanteen jatkuvan ikuisuuksia samanlaisena. Mitä jos yhteiskunta ei enää elätäkään kaltaisianne lusmuilijoita tulevaisuudessa? Kukaan ei palkkaa töihin 20 vuotta työttömänä ollutta. Ei ainakaan sellaisella palkalla, että sillä elää.

Vierailija
9/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten kuin teinien harrastusmaksunkin saa lastensuojelusyistä soskusta sekä lukio tai amiskirjat. Elämä on helppoa, kun vähän viitsii hakemuspapereita täyttää

Vierailija
10/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitten johtuu alati kasvavat leipäjonot?

Taidat olla hieman sinisilmäinen?

samaten kuin teinien harrastusmaksunkin saa lastensuojelusyistä soskusta sekä lukio tai amiskirjat. Elämä on helppoa, kun vähän viitsii hakemuspapereita täyttää

Vierailija
11/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soskun rahat menee viinaan, tupakkaan tai aineisiin. Ruoka käydään sitten hakemassa Pelastusarmeijasta. Kyllä ilman leipäjonoja pärjää jos ei käytä päihteitä tai tupakoi. ap

Vierailija
12/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on tärkeää, että en joudu selittelemään kellekään tilitapahtumiani, voin ottaa lainaa ja töissä tapaan ihmisiä. Tuntee itsensä ihan ihmiseksi kun käy kaupassa ja maksaa itsetienatuilla rahoillaan ruokansa.

Vierailija
13/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on aina ollut vain työtön. Ja vaikka sossu maksaa "kaiken" niin ei niillä rahoilla kuitenkaan juhlita. Ei ole varaa tehdä ulkomaanmatkoja, ostaa merkkifarkkuja, pleikkaria, kännykkää, mb3-soitinta jne. jne. mitä teinit yleensä haluavat.

Ja jossain vaiheessa voi sosiaalijärjestelmä muuttua, eli ei enää maksetakaan yhtä "hyvin" mitä tänä päivänä. Tai laitetaan jokainen työtön tekemään töitä korvauksensa eteen, vaikka sitten "ojia kaivamaan". Jos suunnittelee sossupummin uraa, niin kannattaa tosiaan muistaa että ajat muuttuvat...!

Ja se oma ammattitaito karisee mitä enemmän vuosia kuluu ilman että tekee töitä. Kohta kukaan ei palkkaa sinua, kun olet tippunut uusista jutuista pois koska viimeisin työkokemus on esim. 10-vuoden takaa. Ja ylipäätään ei näytä hyvältä että on ollut työttömänä vuosikausia.

Niin, ja vaikka NYT käteen tuntuisi jäävän vähemmän mitä työttömänä ja ärsyttää menettää vielä se "vapauskin", niin älä unohda urakehitystä...! Jos tekee hommat hyvin niin yleensä alalla kun alalla on mahdollisuus edetä parempaan asemaan työpaikalla/vaihtaa parempaa työhön toiseen firmaan jne.

Ja työn ohella voi myös opiskella lisää, monissa työpaikoissa työpaikka tukee työntekijöidensä lisäkoulutusta.

Eli jos olet kauppiksen käynyt myyjä kaupassa ja et kovin hyvää palkkaa NYT saa, niin vuosien varrella voit edetä työssäsi. Ensin sinusta tulee tietyn osaston vastaava, sitten kouluttaudut lisää työn ohessa ja saatat päästä myymäläpääliköksi jne.

Tai jos olet lähihoitaja, voi kouluttautua sairaanhoitajaksi työn ohessa, ja sitten vaikka päätyä lääke-esittelijäksi tmv. eli ura- ja PALKKAkehitys on nousujohteinen.

Toki vaatii vaivanäköä ja hieman kunnianhimoa myös, mutta harva on eläkeikään saakka samassa työssä samalla palkalla. Ensin noviisina pohjalta aloitetaan ja keski-iässä ollaan edetty jo tasoja ylemmäs ja palkka kasvanut.

Vierailija
14/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnosta enää maksaa sunkin kotivakuutusta, ihan vaan sen takia, että sä voit päivisin käydä kirjastossa.argh

Vierailija
15/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut nousta huimasti sitten 90-luvun alun, jolloin itse olin työttömänä. Asumistukea sain, mutta silti... riitti se raha ruokaan ja vaatteisiin, muttei juuri muuhun. Kun pääsin töihin, tulot kolmin kertaistui. Ja sittemmin noussut moneen kertaan.

En kyllä vaihtaisi työssäoloa työttömän "vapauteen", ei niillä työttömyyspäivärahoilla juuri matkustella, ostella omakotitaloja, uusia autoja, harrastella mitä huvittaa, käydä kuukausittain kosmetologilla&kampaajalla, shoppailla uusia vaatteita...

Vierailija
16/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sossus asiakkaita ollaan oltukin vuosia... Ei ne sosiaalituet nyt niiiin pieniä ole, mutta heti jos on velkaa niin sitten on ikävämpää.

15

Vierailija
17/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

24e*20 kuussa yksinasuvalla

Kauhean pieneltä kuulostaa, tälläkö summalla ostellaan pleikat ja tietokoneet, merkkivaatteet ja ulkomaan matkat?

Vierailija
18/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kyllä ulkomailla käydä kun ei olla matkusteluihmisiä. Mieluummin ostellaan roinaa kuin mennään minnekään.

Vierailija
19/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

666e bruttona on mulla työkkärikorvaus kun on kolme lasta

Ei me kyllä ulkomailla käydä kun ei olla matkusteluihmisiä. Mieluummin ostellaan roinaa kuin mennään minnekään.

Juu, ette tosiaan ole matkustusihmisiä noilla tuloilla! Mutta tuskin kauheasti roinaakaan ostelet noilla tuloilla... ;-DDDDDDD

Vierailija
20/49 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran jälkeen jää noin 1400e käytettäväksi.

22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän