Millaisia ihmisiä asuu Helsingin Kalliossa?
Poika harkitsee muuttamista sinne. Eikö ole aika huonomaineinen paikka?
Kommentit (25)
Kaiken kokoisia , näköisiä, ikäisiä, värisiä ja painoisia, eri sosiaaliluokista.
Millaisia ihmisiä asuu Turun keskustassa?
Täynnä narkkeja, juoppoja, rosvoja. Kaikki pöllitään heti ja pimeällä ei pihallemwnwmisyämenemistä.
Subunarkkeja ja ekshibitionisteja.
Paljon äärimmäisen normaaleja ja mukavia ihmisiä! Yksi parhaista asuinpaikoistani koskaan.
Kaikilla alueilla on maine, mikä on aina paisuteltu äärimmilleen. Ja ne paisuttelijat eivät tietenkään koskaan ole asuneet näillä alueilla, koska he "tietävät". Parhaat asiantuntijat ovat niitä, jotka eivät tiedä mistään mitään.
Kallio mm. on turvallinen paikka ihmisen elää.
Paljon nuoria ihmisiä. Hipstereitä ja ihan normaaleja ihmisiä ja mummoja.
Älä huomioi näitä muita kommentoijia, itse olen asunut siellä lapsena 4 vuotta, yläasteen kävin siinä A Kivessä. Eli tiedän mistä puhun.
Paljon toki on spurguja ja narkkeja pyörii siellä, mutta vaikka osan ajasta asuimme kaupungin vuokrakämpässä niin ei kyllä yksikääm naapureista ollut mitenkään ihmeellisiä.
Itse olen maalta, mutta olen asunut jonkun aikaa Kalliossa kun olin kesätöissä Helsingissä ja todella mukavaa aluetta. Ihmisiä on tosiaan laidasta laitaan. On nuoria, vanhoja, normaaleja ja vähän epämääräistäkin sakkia. Kaikennäköistä kulkijaa löytyy, mutta enimmäkseen tietysti normaaleja nuoria ihmisiä. Jonkinlainen huono maine Kalliolla kai on, mutta ei sitä huonomaineisuutta kyllä huomaa siellä mitenkään paitsi ehkä jossain tietyillä alueilla. Itse muuttaisin mielelläni uudestaankin ja kertaakaan ei kyllä pelottanut tällaisena 20v neitosena kulkea siellä iltaisin.
Mutta Kallion huono maine on siis tosiasia? Kai sillä jokin tausta on?
Jos siellä jotain tapahtuu, niin poliisit ovat paikalla parissa minuutissa. Samaa ei voi sanoa jostain Porin asuinalueesta. :D
Taitaa olla asukkkailtaan Helsingin nuorin kaupunginosa. Syy on pienten vuokra-asuntojen suuri määrä ja Kallion sijainti ydinkeskustan tuntumassa. Siellä viihtyy, kun ei vielä tarvitse yli sataa neliötä perheelle.
Siellä kasvatetaan hamppua joka toisessa asunnossa.
Kallio on hyvä paikka asua, siistiytynyt huimasti takavuosista. Olen asunut sekä Krunikassa, että Töölössä, kyllä Kallio vie voiton. Ei ole hiljaista, eikä tylsää!
Asuin Kalliossa 17 neliön yksiössä muutaman vuoden. Muutin pois kun mun lapsi oli puoli vuotias. Sain asunnon halvemmalla kauempaa. Mun perhe muuten asui Kalliossa silloin kun synnyin.
En muuttaisi Kalliosta pois kuin pakon edestä.
Ainakin paljon vihreiden äänestäjiä. Tai ainakin ne jotka itse tiedän tai tunnen. Tämä tais olla kyllä itsestäänselvyys.
Maalaisia, jotka luulevat olevansa cool kun asuvat Kalliossa. Kallis. Sellainen ex-työläis-, ex-taiteilija -ja nykyhipsteriasuinkaupunginosa, mutta vähän rähjäisempi kuin punavuori.
Paljon juottoloita. Ei siellä pulaan joudu jos ei itse niihin hankkiudu.
Aika epämääräisiä, etenkin huoria ja homoja paljon. Kiertäsin kaukaa.
Hipsterit lisääntyy alueella, joten varoita poikaasi niistä.
Kyllä siellä nuori ihminen pärjää.