Te, joiden lapsellisessa perheessä nukutaan krapulaa pois.
Miten selitätte lapsille, miksi aikuinen tai pahimmassa tapauksessa molemmat aikuiset nukkuvat puoleen päivään?
Kehtaatteko valehdella, että äidillä tai isillä on vatsatauti tai flunssa?
Nimimerkillä onneksi olen absolutisti, ei olisi pokkaa valehdella.
Kommentit (16)
Hyvä, että tuli tämäkin selväksi, että joukossamme on parempi ihminen.
Ei nuo 2,5-vuotias ja kolmekuinen paljoa perusta, että iskä tällä hetkellä makaa sängyssä. Kävi tuo isompi kyllä painimassa hiukan isän kanssa, että kai se sitten lapsen mielestä kivaa.
Mies ei ole kiukkuinen mörkö krapulassa.
Meillä sanottiin että öidillä on pää kipee ja äiti on vähän väsynyt, jos annetaan äidin nukkua. Olin siis eilen kaverin synttäreillä ja tänään mies on onneks hoitanut kaikki aamutouhut muksujen kanssa. Äiti on saanut nukkua ja kattoo rauhassa netflixiä. Jeesus mikä olo!
Juhlistin eilen kolmekymppisiäni joten joo, on melkoinen kankkunen :D Eipä noille lapsille tarvitse mitään sanoa, meillä on ihan normaalia että toinen vanhempi antaa toisen nukkua vaikka ei olisi krapulaakaan. Hittoako sitä toista pitää potkia viikonloppuna ylös jos itse nousee ensin? Käydään n. 2x vuoteen ulkona per nenä, eikä käytetä kotona alkoa lainkaan. Mutta kyllä, nyt kasvaa lapset kieroon :D
Mitenköhän sun juomattomuus vaikuttaa siihen että et joudu "valehtelemaan" miehen oloista lapsille?
Ei siinä mitään. Meillä nukutaan yleensä 10-11:een kun edellisenä iltana on otettu kunnolla keittoa. Lapset tulevat joskus vähän ennen herättämään, mutta sanotaan, että aikuiset ovat väsyneitä ja halutaan vielä nukkua. Näin on mennyt jo monta vuotta.
Meillä asia ei edes herätä mitään hämmennystä, sillä mies nukkuu aina viikonloppuisin todella myöhään, vaikkei yleensä olekaan krapulassa. Useimmiten me syödään lasten kanssa viikonloppuisin lounas keskenämme, mies ryömii olohuoneeseen vasta puolilta päivin. Lapsille se on täysin normaalia.
Meillä on ihan normaalia, että toinen (tai molemmat) nukkuu pitkään ilman krapulaakin. Viikolla tahtoo aina kertyä univelkaa sen verran. Sitä vartenhan aamuisin tulee telkkarista lastenohjelmia, ettei tarvitse nousta kukon laulun aikaan touhuamaan.
Lapsellinen perhe? Lapsellinen ihminen
Silloin harvakseltaan kun ollaan krapulassa niin ei erityisesti mainosteta lapsille että ollaan juotu vaan esim pikkujoulujen jälkeen sanon vaan että tulin vasta neljältä kotiin ja siksi olen väsynyt. En kiellä ettenkö joisi mutta en nyt erityisesti lapsille hehkuta että otin 10 siideriä.
Kotona juodaan myös lasten nähden jos sattuu huvittamaan esim aina lauantaisin juon saunan jälkeen siiderin.
Alkoholi ei ole tabu.
Meillä nukutaan (ts lojutaan/köllötellään/lepäillään/sekstaillaan) viikonloppuisin pitkään ihan ilman krapulaakin, joten eipä tuo nyt lapsille mitenkään kummallinen tilanne ole.. :D
Niinno siis, meillä ei kyllä ole krapulaa kellään nyt, mutta mies nukkuu kun valvoi pitkään eilen. Lapsetkin kyllä nukkuivat johonkin 9.30 asti.
Meillä pikkulapsiperheessä viikonloput menee niin että toisena päivänä toinen nousee lasten kanssa ja toisena toinen. Molemmat saa siis yhtenä päivänä nukkua pitkään. Eipä tuo krapula vaikuttaisi mitenkään aamuihin.
Olin eilen krapulassa ja oksensin koko aamupäivän. Lapset oli vaan että voi äiti parkaa, äidillä on oksennustauti. Ei siinä mitään sen ihmeempää. Eipä nuo ole kieroon kasvaneet.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tuli tämäkin selväksi, että joukossamme on parempi ihminen.
Tyypillinen alkoholiongelmaisen vastaus.
Olin eilen tyttöjen kanssa baarissa kolmeen asti yöllä. En myöskään juo mutta tietysti on väsy. Mitä sitten jos makaa sängyssä pitkään!
Tarvitseeko selittää mitään? Sanoisin, että isi on ollut eilen juhlimassa ja tuli myöhään ravintolasta kotiin ja siksi nukkuu tänään normaalia myöhempään.