Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiukset katkeilee ja tippuu

Liinuski
12.03.2016 |

Vuoden vaihteen jälkeen on hiukset ollu tosi huonoina. Suihkussa lähtee koko ajsn hiuksia kun pesee ja hiukset on ohentunut enemmän. Onks kikkoja kellään, joku samppoo tai biotiinia oon miettiny, oisko se esim hyvä?? Help!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Onko kaljuja kohtia?

Syötkö hyvin ja monipuolisesti? Liikutko? Uni? Stressiä?

Vierailija
2/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Onko elämäntilanteessasi tapahtunut jotain muutoksia viime aikoina? Tai ruokavaliossa? Millaisessa kunnossa päänahka on? Biotiinia, sinkkiä ja monivitamiinia kannattaa syödä, kollageeni voi olla myös hyvä. Tarpeeksi proteiinia. Ja mahdollisesti jättää maitotuotteet pois. Jostain luin että sahapalmukapselit auttaisivat hiustenlähtöön. Ja Plantur-kofeiinishampoo (saa apteekista). 

T: sama ongelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä mitään srressiä ole. Ihan normisti oon omasta mielestä ollu. Ehkä syön vähän kevyemmin nykyään kyl. Ei ny viel kaljukohtia oo mutta pelkään että tulee. Ohkaset ne on.

Vierailija
4/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut paljon stressiä?

biotiini, sinkki, d-vitamiini ja c-vitamiini kai ovat ainakin hyväksi hiuksille :) itse syön noita kaikkia (en kylläkään vain hiusten vuoksi), ja ainakin biotiini on omien havaintojeni mukaan nopeuttanut hiusten kasvua - siitä en osaa sanoa, auttaako hiusten putoiluun...

Ja jostain olen kuullut, että vihreän teen antidioksidantit voisivat hillitä hiusten putoilua :)

Vierailija
5/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorin

Vierailija
6/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Onko elämäntilanteessasi tapahtunut jotain muutoksia viime aikoina? Tai ruokavaliossa? Millaisessa kunnossa päänahka on? Biotiinia, sinkkiä ja monivitamiinia kannattaa syödä, kollageeni voi olla myös hyvä. Tarpeeksi proteiinia. Ja mahdollisesti jättää maitotuotteet pois. Jostain luin että sahapalmukapselit auttaisivat hiustenlähtöön. Ja Plantur-kofeiinishampoo (saa apteekista). 

No biotiinia aattelin kans, monet on niin kalliita vaan apteekissa. En tiiä ees toimiiko. Joku Strong biotiini oli vähän halvempi mut en tiiä onko kokemuksia kellään meneekö rahat hukkaan..

Vierailija
7/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priorin

Toi oli niin kauheen hintanen ettei rahat kyl riitä ku opiskelenki vielä.

Vierailija
8/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä? Ravitsemus kunnossa?

Mulla itselläni oli pitkään ongelmia hiusten ohenemisen kanssa. Kalju päälaella melkein paistoi, eikä nämä nyt vieläkään mitkään mahdottoman tuuheat ole, vaikka tilanne on jo paljon parempi. Mulla tuo pitkäaikainen stressi ja riittämätön ja yksipuolinen ravitsemus oli aika rasite hiuksille.

Mulla tilanne parani kun elämäntilanne helpotti lievittäen stressiä ja paransin ruokavaliotani. Jo se etten aina ollut miinuskaloreilla varmaa helpotti tilannetta. Lisäsin veden juontia,sekä lisäsin öljyjä sekä pähkinöitä ja siemeniä ruokavalioon. Rupesin käyttämään monivitamiini-lisää.

Itse en usko että millään tietyllä vitamiinilla tai hivenaineelle on niin suurta merkitystä vaan ennemminkin että,kun kokonaisuus on kunnossa niin hiuksetkin voi paremmin.

Vierailija
9/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No biotiinia aattelin kans, monet on niin kalliita vaan apteekissa. En tiiä ees toimiiko. Joku Strong biotiini oli vähän halvempi mut en tiiä onko kokemuksia kellään meneekö rahat hukkaan..

Toimii mulla.. Olen syönyt biotiinia puolisen vuotta ja uutta tukkaa tulee runsaasti. Olen saanut myös kulmakarvat takaisin, kilpirauhasen vajis aikanaan harvensi niitä pahasti.

Vierailija
10/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten biotiinit on halvempia, mutta ihan samaa tavaraa kuin ihmistenkin. 

Yksi mikä monia on auttanut on MSM-jauhe. Kannattaa selata juurikasvu-foorumia, siellä on näitä vinkkejä vaikka kuinka.

Vierailija
11/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii mulla.. Olen syönyt biotiinia puolisen vuotta ja uutta tukkaa tulee runsaasti. Olen saanut myös kulmakarvat takaisin, kilpirauhasen vajis aikanaan harvensi niitä pahasti.

Ok kiitti vastauksista. Varmaan tilaan tota Biotiin Strongia kokeeksihttp://www.apteekkishop.fi/epages/ApteekkiShop.mobile/fi_FI/?ObjectID=2…

jos on se ollu muilla hyvä. Kaikki keinot käyttöön ku ei muuten oo ollu stressiikään. Ehkä ne lähtee taas paksummiks :)

Vierailija
12/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin hiukset ohenivat paljon,eivät sentään putoilleet! Suomessa vitamiinit ovat aika kalliita, joten tilasin iherbistä :) listaan tähän alle tuotteita, jotka auttoivat:

http://www.iherb.com/21st-Century-Health-Care-Biotin-High-Potency-800-m…; Biotiini, hintaa noin 2$

http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best-MSM-1500-1500-mg-120-Tablets/3&…; MSM-jauhetta! näyttäisi auttavan kynsiäkin vahvistumaan... Aluksi kannattaa sekoittaa pieniä määriä veteen, muuten ainakin itselle tuli ikäviä ilmavaivoja!

http://www.iherb.com/21st-Century-Health-Care-Zinc-50-mg-110-Tablets/43…; sinkkiä kannattaa syödä biotiinin yhteydessä :) pelkän biotiinin syöminen kai saattaa aiheuttaa iholle finnejä, mutta sinkin avulla asia hoituu (ja hintaa myös tällä vain noin 2$)

tämän hoitoaineen pitäisi auttaa hiusten putoiluun, itse olen sitä käyttänyt vasta niin vähän aikaa etten osaa toimivuudesta vielä sanoa mitään, mutta hyvältä se ainakin tuoksuu! : http://www.iherb.com/Mane-n-Tail-Herbal-Gro-Conditioner-12-fl-oz-355-ml…

Tuolta sivulta löytyy myös esimerkiksi macaa, joka on mielestäni auttanut hiusten kanssa :) Jos päädyt tuolta tilaamaan, niin koodilla DTZ552 saat 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta (ja minä saan "palkkioksi" uuden tilaajan hankkimisesta muutaman sentin käyttööni tuolla, mutta sitä ei tietenkään lisää sinun ostoskorisi hintaa :D ). mutta jos et tuolta sivulta päädy tilaamaan, niin noita kaikkia löytyy varmasti myös ihan suomesta!

Vierailija
13/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tilannut biotiinia iherbistä, siellä on edullisempaa ja isommat purkit :)

Vierailija
14/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisään (viestittelijä #12) yhden hyvän vinkin! Kokeile normaalin hiusnaamioiden ym. sijasta käyttää kookosöljyä tai esimerkiksi manteliöljyä :) niitäkin tuolta iherbistä löytyy, ja ihan ruokakaupoista suomessa! iherbissä kookosöljy maksaa alle 5€, suomessa ruokakaupoissa hinta yleensä noin 15€ :) noita öljyjä hierotaan hiuspohjaan, annetaan olla päässä ~7h (tai vaikka yön yli) ja sitten pestään pois, kosteuttavat hiuspohjaa. Kuiva hiuspohja saattaa aiheuttaa hiusten putoilua :(

Vierailija
15/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoot ja hoitoaineet kannattaa vaihtaa silikonittomiin ja mahdollisimman luonnonmukaisiin.

Vierailija
16/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäätkö tai muuten käsittelet hiuksia paljon? Minulla on ollut kampaamossa asiakkaita, jotka ovat värjänneet niin paljon hiuksiaan, että paljon muuta ei ole enää tehtävissä, kuin saksia lyhyt kampaus. Jos värjäät hiuksia, niin lopeta se ensimmäiseksi.

Vierailija
17/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri neuvoi ostamaan eläimille tarkoitettua biotiinia. Ei maksa ihan hirveesti. Lisäksi pesu oliiiöljysaippualla. Monivitamiinitabletti käyttöön. Biotiinia otin kaksi kappaletta päivässä. Ei siis ohjeessaa olevan painon mukaan. Kampaajathan eivät tästä tykkää, kun haluavat myydä kalliitta erikoisshampoitaan.

Minulla ongelmana huono ravitsemus. Jos ruoka pysyy muuten sisällä, niin käy ravitsemusterapeutilla.

Kävin jus kampaajalla ja hän sanoi että minulla on paljon hiuksia, vaikka ovatkin "suomalaislaatuista hentoa" tuli hyvä mieli.

Kärsin hiustenlähdöstä kolme vuotta. Tsemppiä sulle!

Vierailija
18/18 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samaa ongelmaa ja oon nyt viime syksystä asti vetänyt sinkkiä, biotiinia ja kollageenia, lisäksi olen jättänyt maitotuotteet ja viljat pois iho-ongelmien takia mutta en tiedä onko se vaikuttanut hiuksiin, mutta joka tapauksessa päästä sojottaa aika paljon viiden sentin mittaista uutta tukkaa, eli jotain teen selkeesti oikein. :) MSM-jauhettakin söin mutta se loppui eikä ole ollut vielä varaa ostaa uutta… 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan