Mä en voi enää käydä perhekerhossa. : (
Joka ikinen kerta siellä avaudutaan siitä miten keskiverto Espoolainen äiti on huono. Siellä haukutaan niitä jotka asuvat alueellamme omakotitalossa. On pihassa uutta autoa ja lapsia kuskataan harrastuksiin jne. Minkä ihmeen takia on ostettu kallis omakotitalo kun siellä ei sitten vietetä sitä laatuaikaa perheen kanssa yms. Alle kouluikäistä ei saisi viedä harrastuksiin (jotka ovat vaan elintason merkki), ja muutenkin puistoon tullaan vaan näyttämään uusia haalareita. Äidit seisoo sitten puistossa uusissa hienoissa ulkoiluvaatteissaan, eivätkä voi edes huomenta sanoa muille...
Ompa sitten mukavaa olla sellainen äiti, joka asuu alueellamme omakotitalossa, pihassa on kaksi uudehkoa autoa ja lapset käyvät uimassa ja tennistä pelaamassa. Mukavaa on myös käydä asukaspuistossa kun kaikki katsoo päästä varpaisiin. Sitten kun tervehdit, niin joku ehkä vähän ynähtää.
Minä en todellakaan ole katsonut ketään halveksuen asuinpaikan tai pukeutumisen suhteen. En takuulla ajattele ketään huonoksi äidiksi, vaikka ei olisikaan varaa viedä lapsiaan uimahalliin joka viikko. Olen itse huonosti koulutettu, moni puistossa seisovista on varmasti huomattavasti viisaampi kuin minä. Olemme vaan sattuneet perimään huomattavan summan rahaa molemmilta puolilta. Mieheni " nauttii" varmasti aivan normaalia DI:n palkkaa, itse minimi äippärahaa.
Toivoisin vaan, että me voisimme olla tasavertaisia perhekerhossa. Että ketään ei halveksuttaisi " yhteiskuntaluokan" , ihonvärin tai uskonnon vuoksi. Että kaikkien lapset voisivat leikkiä samassa puistossa haalarimerkistä riippumatta tms. Eivät lapset eroa huomaa, vaan äidit!
Kommentit (5)
mistä joku on rahansa saanut. Mielestäni tuollaisessa seurakunnan perhekerhossa ei kenenkään tarvitse selitellä rahojensa alkuperää. Sinne saa kukin tulla juuri sellaisista oloista kuin tulee. Ja minä olen todellakin ollut siellä ystävällinen kaikille. Paitsi kerran kun kaikki urakalla haukkuivat lestadiolaisia äitejä. Kyllä oli mukava katsoa sitä lestadiolaista äitiä, joka kiemurteli penkissään vaivautuneena. Silloin minä aukaisin suuni ja sanoin olevani syvästi pettynyt keskustelun tasoon. Eipä näkynyt sitäkään äitiä sen jälkeen kerhossa. Itse päätin että minua ei sieltä noin savusteta ulos, mutta en viitsi kuunnella tuollaista jauhamista.
minun lapseni voisivat leikkiä tasavertaisina heidän kanssaan!
Eikö niillä kerrostaloissa asuvilla ole muuta tekemistä, kuin kytätä aamusta iltaan ikkunassa miten usein joku vie lapsiaan harrastuksiin? Sekö sitä on sitten, laatuajan viettämistä " tulepas maija tänne äitin syliin, kun äiti kyttää naapureita" xD
Itse olen huomannut, että se usein paras tapa selviytyä, ja se myös jakaa joukon.
Toiset äidit eivät ehkä ole tuleet ajatelleeksi, että sinä mielläät itsesi heidän haukkumisensa kohteeksi. Kerro heille reilusti, että sinusta tuntuu pahalta kuulla moista arvostelua. Kerro myös tuo, minkä kerroit täällä meille perheesi taloudellisen vaurauden syystä sekä se, että et millään muotoa kuvittele olevasi muita parempi, vaikka teillä ehkä onkin rahaa enmmän kuin useimmilla. Avoimuus ja reiluus tuottavat usein hyviä tuloksia. Jos joku todellakin syrjii sinua rahojesi tähden vielä tämänkin jälkeen kertoo hänestä ainoastaan ikäviä asioita. Useimmat kuitenkin varmaan haluavat olla kanssasi tasavertaisia ystäviä.