Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä mielestänne normaalia? ( Liittyy jännittämiseen)

Vierailija
12.03.2016 |

Olen aivan kamala jännittäjä. Toisinaan etukäteen jännitän sosiaalisia tilanteita, mutta pahinta on esiintymiskammoni.
Tunnen kuinka sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja olotila lähentelee pakokauhua. Olen hankkinut propralia, jota otankin, jos tilanne on etukäteen tiedossa. Yhtäkkisiin tilanteisiin sillä ei saa apua. Lääkäri teki mielestäni tympeästi kun sain vain 30 kpl purkin tabletteja ja nyt taas jo puolen vuoden päästä uudelleen lääkäriin ja pelkkä lääkäriajan varaaminen ja käynti aiheuttaa jännittämistä ja stressiä. Olen kovin stressaavassa työssä ja koen näitä tunteita viikottain. Mietin, että olisiko minun aika miettiä jotain toista lääkettä vai onko tämä vain normaalia ihmiselämää..Kokevatko muut samaa? :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko eläessäni pitämään esitystä/töissä soittamaan ilman propralia. Vaikka nykyisin henkinen jännitys on OK, silti pelkkä tieto esityksestä nostaa pulssin 150 ja alkaa olla vaikeuksia hengittää. Hengitystä olen tietysti jo harjoitellut (suosittelen myös ap:lle!), mutta se ei poista täysin fyysisiä reaktioita.

Vierailija
22/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä kerralla annetaan tuo 30 tablettia. Voit varata uuden ajan ja pyytää 100 kpl tai uusiminen isompaan määrään voi onnistua sähköisestikin tai terveyskeskuksen vastaanottotiskillä. Lähinnä lääkäriä kiinnostaa se, soveltuuko lääke sinulle (ei esim. saa verenpainetta liian alhaiseksi). Muutoinhan propral on hyvin harmiton eikä aiheuta fyysistä riippuvuutta.

Itse olen siirtynyt satunnaiskäyttäjästä päivittäiseen käyttöön niin, että otan joka työpäivä, kun olen ihmisten ilmoilla, lääkettä. Otan aamulla yhden ja päivällä toisen. Pysyn näin levollisena koko päivän. Propral pitää ottaa myös hyvissä ajoin, noin tuntia ennen jännittävää tilannetta.

Lisään vielä sen verran, että uusin reseptini on ns. "vuosiresepti" eli voin hakea lääkettä 100 kpl:een purkeissa aina kun tarvitsen. Tietenkin apteekissa seurataan etten ostele liikaa, mutta voin ostaa uuden satsin 2-3 kk:n välein. Kyse on 40 mg propralista. Pienemmistä määristä ei olisi mitään apua, vaikka lääkkeen voi halutessaan puolittaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut Propralista muuta haittaa kuin että juoksulenkkiä ei tee mieli tehdä samana päivänä kuin on ottanut lääkettä.  Hengästyttää.

Vierailija
24/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaankin vielä kovempi jännittäjä.En uskaltaisi koskaan tekemään tuollaista työtä kuin sinä.

Teen mieluiten töitä, joissa ei tarvitse niin paljon näkyä/kuulua.

Joten et todellakaan ole pahimmasta päästä!

Vierailija
25/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada paljon vastauksia ja tietää, ettei ole ainut näiden asioiden kanssa painiva, vaikka esiintymiskammoa ja jännittämistä en soisi pahimmalle vihamiehellenikään.. Kuka tietää vaikka joku työkavereista kärsisi samasta.

Ihmiset jotka ei siitä kärsi eivät asiaa ymmärrä. Paras ystävänikin kehoitti juomaan kahvia, että on energisempi olo :D syke vain nousisi entisestään ja voin sanoa että siinä jännitystilassa ole millään tapaa kyllä väsynyt..

Vierailija
26/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varmaankin vielä kovempi jännittäjä.En uskaltaisi koskaan tekemään tuollaista työtä kuin sinä.

Teen mieluiten töitä, joissa ei tarvitse niin paljon näkyä/kuulua.

Joten et todellakaan ole pahimmasta päästä!

Ikävä kuulla. Paljon tsemppiä sinulle jatkoon!

Onhan se aivan typerää, että itsekin teen puhelintyötä, sillä voin sanoa, että olen elämäni ajan ollut myös puhelinkammoinen. En vain ole muita töitä enää saanut kun kerran puhelintöihin päässyt.

Vierailija
27/27 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva saada paljon vastauksia ja tietää, ettei ole ainut näiden asioiden kanssa painiva, vaikka esiintymiskammoa ja jännittämistä en soisi pahimmalle vihamiehellenikään.. Kuka tietää vaikka joku työkavereista kärsisi samasta.

Ihmiset jotka ei siitä kärsi eivät asiaa ymmärrä. Paras ystävänikin kehoitti juomaan kahvia, että on energisempi olo :D syke vain nousisi entisestään ja voin sanoa että siinä jännitystilassa ole millään tapaa kyllä väsynyt..

Joo, kaikki eivät ymmärrä... Minun mieheni ei ymmärrä millään, miksi ihmeessä käytän lääkettä tähän vaivaan. Hän on itse tosi itsevarma esiintyjä ja luulee, että mielen lujuudella tästä ongelmasta pääsee. Viimeksi eilen väittelimme asiasta. Hän ei vain ymmärrä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi