Mieheni 11-vuotiaalla tyttärellä alkoi menkat tänään!
Käytiin kahvilla ja leivoksella, ei halunnut, että iskälle puhutaan asiasta;-)
Oma pian 13-vuotias tyttäreni leikkii barbeilla ja nuohoaa talleilla päivät pitkät. Näyttääkin nuoremmlta kuin siskopuolensa!
Näin olemme erilaisia kaikki:)
Vähän suhteellisuutta pienten äideille, jotka miettivät joka käänteessä, onko vauvan kehitys normaalia;-)
Kommentit (10)
Meidän pojalla on neurologinen häiriö, jota vasta tutkitaan, vuosien oireilun jälkeen!
Vierailija:
vastattiin jostain lapsen henk.kohtasista asioista? Saanko kysyä mikä lapsellasi on?
Lapsellani on neurofibromatoosi, erittäin monioireinen sairaus. Pojalla on sidekudoksen liikakasvua pikkuaivoissaan ja se aiheuttaa sen että poika ei vieläkään osaa lukea, puhua kunnolla tai kirjoittaa.. =(
Ja jotkut joutuvat ottamaan hormoonipistoksia käynnistääkseen murrosiän.
Itse olin kans 11v kun menkat alkoi
Siis oikeasti. Olisipa oma äitini ollut yhtä ihana. Tuliko tyttö kertomaan sulle?
En leikkinyt barbeilla enää 13-vuotiaana
ja jo 8-vuotiaana kävin valkovuodon takia lääkärissä joka silloin totesi että olen vain varhain kehittynyt. Tädilläni alkoi 9-vuotiaana.
Murkuthan kapinoivat vanhempiaan vastaan.
Toivoisin, että kun omalla tyttärellänikin alkaa murrosikä, hänellä olisi joku luotto AIKUINEN kenen kanssa puhua, jos mut silloin diskataan..
ap
vaan että tytöt ovat niin erioloisia ja näköisiä, nuorempi on jo teini, vanhempi lähes lapsi vielä.
Ja että tällaistahan se on! Monesti juuri me vanhemmat stressaamme lasten kehityksesta, me kysymme herkästi ' onko normaalia' ...kun kyse vain yksilöllisistä eroista:)
ap
Poika tosin kyseessä. Minäkin kyselin alkuun huolissani onko se ja se asia normaalia ja aina vastattiin että joo....
Nelivuotiaana sitten diagnosoitiin parantumaton sairaus.
Edes neuvola ei ottanut vanhempia tosissaan VAAN VASTA KUN POIKA KÄVI HOITOTÄTINSÄ KANSSA MUUN LAPSEN ASIOILLA NEUVOLASSA JA HOITOTÄTI SITTEN KYSELI POJASTANI SAMALLA REISSULLA! Vasta sitten alkoi tapahtua!
vastattiin jostain lapsen henk.kohtasista asioista? Saanko kysyä mikä lapsellasi on?