Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalaiselle poikaystävälle töitä

JenkkiSuomeen
11.03.2016 |

Poikaystäväni on ensi syksynä muuttamassa Suomeen. Hän puhuu Suomea todella alkeellisesti ja äidinkieli on englanti. Onko kellään kokemusta, millaista työtä voisi Suomesta saada ilman että puhuisi suomea? IT-ala on poissa kysymyksestä.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Osittain venäläinen nimi isänsä puolen vuoksi. Mieheni on syntynyt USAssa ja käynyt siellä koulunsa. Tohtoriksi ei ole väitellyt, mutta Exec MBA NYUsta kyllä löytyy. Nigerialaisten kouluista tai kaluista en tiedä. 

Suomessa on kysyntää mieheni osaamisesta, käy joskus konsultoimassa suomalaisissa rahoitusyrityksissä, mutta oma firmansa on USAssa. Siksi asumme Suomessa vain osa-aikaisesti. Uskoisin, että monikin firma Suomessa hänet ottaisi mielellään listoilleen. Taitaa kuitenkin olla liian tykästynyt omaansa. 

Lähiövalaat voivat viehättyä tai olla viehättymättä miehestäni siinä missä muutkin naiset. Komea ja menestyvä mieshän tuo on. [/

Ja mitä sinä itse teet elämässäsi?

ihan sama tuli mieleen...mun mies sitä, mun mies tätä... ihan kuin se olis jotenkin kyseisen kommentoijan ansio että mies on sitä ja tätä. Leijutaan sillä miehellä kun omat ansiot on - mitä? Av-palstailu?

Olen nähnyt saman tyypin monessakin ketjussa, ja olen funtsinut, että voisiko tuo olla totta. Haluaisiko joku kertoa tällaisessa paikassa noin paljon yksityiskohtia elämästään? Ja toisaalta miten ne sattuvatkin olemaan niin stereotyyppisiä (on ollut isoa kullia, 193-senttistä kroppaa, huippuälyä sun muuta juuri av:lla pinnalla olevaa ominaisuutta - jopa miesten tavoittelu huippumallien taholta on mainittu, mikä on hyvin av:maista).

Vierailija
82/86 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie VOK:n, valtio elättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irma-Anneli kirjoitti:

Onko 1/4 mustaihoisen, neron 160 äo:n omaavan miehesi nimi sattumalta Nelli Kuuger? Saatan silloin tuntea hänet? Myös Nigeriasta tulee jatkuvalla syötöllä Suomeen yhtä oppineita tohtoriksi väitelleitä isomunaisia miehekkäitä miehiä. Todellisia lähiövalaan unelmia siis. Vahinko vain että Suomessa ei ole tarjolla töitä näille huippuosaajille vaan he päätyvät sossun asiakkaiksi muutettuaan ensin Suomeen perhesiteiden perusteella...

Ei ole. Osittain venäläinen nimi isänsä puolen vuoksi. Mieheni on syntynyt USAssa ja käynyt siellä koulunsa. Tohtoriksi ei ole väitellyt, mutta Exec MBA NYUsta kyllä löytyy. Nigerialaisten kouluista tai kaluista en tiedä. 

Suomessa on kysyntää mieheni osaamisesta, käy joskus konsultoimassa suomalaisissa rahoitusyrityksissä, mutta oma firmansa on USAssa. Siksi asumme Suomessa vain osa-aikaisesti. Uskoisin, että monikin firma Suomessa hänet ottaisi mielellään listoilleen. Taitaa kuitenkin olla liian tykästynyt omaansa. 

Lähiövalaat voivat viehättyä tai olla viehättymättä miehestäni siinä missä muutkin naiset. Komea ja menestyvä mieshän tuo on. 

Työkaverilla on töissä kyseisen koulun matrikkeli. Voin tsekata maanantaina, löytyykö kyseisin tiedoin olevaa henkilöä, niin selviää, onko meitä trollattu vai ei.

Vierailija
84/86 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän saa oleskeluluvan Suomeen? Ei poikaystävä sellaista saa. Hänellä täytyy olla vakituinen työpaikka tai koulu että hän saa jäädä tänne asumaan. Ja ei sillä 3kk turistiviisumilla töitä saa tehdä.

Vierailija
85/86 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt saman tyypin monessakin ketjussa, ja olen funtsinut, että voisiko tuo olla totta. Haluaisiko joku kertoa tällaisessa paikassa noin paljon yksityiskohtia elämästään? Ja toisaalta miten ne sattuvatkin olemaan niin stereotyyppisiä (on ollut isoa kullia, 193-senttistä kroppaa, huippuälyä sun muuta juuri av:lla pinnalla olevaa ominaisuutta - jopa miesten tavoittelu huippumallien taholta on mainittu, mikä on hyvin av:maista).

Onhan Suomalaisilla naisilla ja myöskin miehillä tuolla rapakon takana ihan oikeasti menestyviäkin puolisoja, mutta että siitä pitää suu vaahdossa jauhaa av:lla antaa vähintäänkin mielenkiintoisen kuvan tästä naisesta. 

Vierailija
86/86 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomalaisilla naisilla ja myöskin miehillä tuolla rapakon takana ihan oikeasti menestyviäkin puolisoja, mutta että siitä pitää suu vaahdossa jauhaa av:lla antaa vähintäänkin mielenkiintoisen kuvan tästä naisesta. 

Suu vaahdossa on mielenkiintoinen kuvaus. Kerron täällä huomattavasti vapaammin elämästämme, koska asumme Suomessa loppujenlopuksi aika vähän ja meillä on Suomessa todella pienet piirit. USAn puolella on toinen juttu. Lisäksi minusta on kiva jutella Suomeksi ja suomalaisten asioista. Ja Suomessa käydessäni minulla on oikeasti paljon tyhjää aikaa, kun kaikki ystävät elävät eri aikavyöhykkeellä ja täällä Suomessa ihmiset ovat töissä.

Miehelläni on paljon juuri noita "haluttuja" ominaisuuksia, joka on melko huvittavaa näin oikeassa elämässä, koska kuten kaikilla, myös hänellä on sitten aivan yhtä paljon niitä ei-haluttuja ominaisuuksia tasoittamaan.  

Omista ansioistani, minulla on kaksi pientä lasta. Kunhan he kasvavat, menen takaisin yliopistoon. Minulla ei kuitenkaan ole mitään isoa urakiinnostusta eikä suurta kunnianhimoa. Ei taitaisi meidän perhe toimiakaan, jos olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme