Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalaiselle poikaystävälle töitä

JenkkiSuomeen
11.03.2016 |

Poikaystäväni on ensi syksynä muuttamassa Suomeen. Hän puhuu Suomea todella alkeellisesti ja äidinkieli on englanti. Onko kellään kokemusta, millaista työtä voisi Suomesta saada ilman että puhuisi suomea? IT-ala on poissa kysymyksestä.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irmeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anneli 150/92 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jorman kirjoitti:

Kielikurssifirmaan natiiviksi keskusteluryhmän vetäjäksi tai sitten mäkkiin tiskin taakse myymään kluppurkereita. Jos ei ole ole mustaihoinen niin heti kielikurssille opiskelemaan suomea.

Ja jos on musta?

No sitten hakkaamaan bongorumpuja kadulle tms. mihin vaan riittää oppimiskapasiteettia...

Se ei siis voi riittää suomen oppimiseen? Hate to break it to you, mutta ainoa mensalainen jonka tunnen ja ainoa, jonka firma noteerataan jatkuvasti Forbesissa ja FT:ssä, on 1/4 musta (syntymätodistuksessa tulee musta). Aviomieheni. Ja iso peniskin periytyi nähtävästi valkoisen isän puolelta... Että se niistä myyteistä.

En ymmärrä miksi yksikään äiti haluaa antaa lapselleen niin huonot lähtökohdat että hankkii tälle mustaihoisen isän... Äo:ltaan lievästi kehitysvammaisen lapsen pitää tehdä paljon enemmän töitä oppiakseen edes perusasiat...

No, aviomieheni musta äiti ainakin hankki lapselleen valkoisen isän. Hassusti kyllä se oli juurikin se musta äiti, joka ilman High Schoolia opetti mieheni lukemaan ja laskemaan 3-vuotiaana. 4 vuotiaana mies osasi jo kertolaskut ja jakolaskut. Ihan sen mustan äitinsä opettamana. Mustan äidin, joka oli niin fiksu, että raahasi kirjastosta hirveät kasat kirjoja ja opiskeli itse opettamaan lastaan mahdollisimman hyvin. Se perheen ainoa valkoinen sen sijaan katsoi asiakseen vain raiskata tyttöystäväänsä ja hankkia potkut itselleen. 

Miehen syntymätodistuksessa lukee musta (äidin mukaan, vaikka mies ei mustalta näytä) ja kummasti mies on pärjännyt elämänsä aikana. SAT-kokeissa sai 99th percentile, mikä vastaa käytännössä 12 L ylioppilaskirjotuksissa. Perusti tyhjästä firman, joka oli yksi harvoista, jotka eivät joutuneet irtisanomaan ketään vuosien 2007-2008 aikana. 

USAn mensassa annetaan vielä numeroita ja miehen ÄO on yli 160. Uskalsin huoletta antaa lapsilleni niin huonot lähtökohdat, että "hankin" heille mustan isän. 

Todella upeaa ja kerroit vielä edellisessä viestissäsi että miehesi peeniskin on iso. Isomunainen neron tasolla oleva mies on varmaan jokaisen paksun matamin unelma. Olen todella iloinen puolestanne, mutta jos miehesi ei ole edes mustan näköinen niin miksi haluat korostaa asiaa?

Vierailija
42/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että suomalaiset ymmärtävät miltä tuntuu maksaa 5000 dollaria kuussa pelkästään asuntoveroa.

Tämänsuuruista kiinteistöveroa joutuu maksamaan kai jostakin miljoonien arvoisesta asunnosta, ei tavalliset ihmiset pysty tällaisia maksamaan. Otetaan summasta yksi nolla pois, niin sitten on lähempänä totuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa asutte? Jos on suht iso kaupunki Suomessa, töitä voisi löytyä elintarviketyöntekijänä tai tuotantotyöntekijänä jossain tehtaassa. Ei tarvitse paljoo kielipäätä, koska työt tehdään nimenomaan käsin ja vuoropäälliköt ja työkaverit osaa kyl sen verran englantia, että perehdytys onnistuu. Itse olen töissä elintarvikefirmassa ja meil on paljon virolaisia ja venäläisiä työntekijöitä :)

Vierailija
44/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yritit salata että se on nekru, sis jenkin vihollinen. Nekruilla ei ole erityisesti tilausta Suomeen. Vois jäädä raiskailemaan sinne onnelaanne.

Tää eskaloitui aika nopeasti. :D

Vierailija
45/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 1/4 mustaihoisen, neron 160 äo:n omaavan miehesi nimi sattumalta Nelli Kuuger? Saatan silloin tuntea hänet? Myös Nigeriasta tulee jatkuvalla syötöllä Suomeen yhtä oppineita tohtoriksi väitelleitä isomunaisia miehekkäitä miehiä. Todellisia lähiövalaan unelmia siis. Vahinko vain että Suomessa ei ole tarjolla töitä näille huippuosaajille vaan he päätyvät sossun asiakkaiksi muutettuaan ensin Suomeen perhesiteiden perusteella...

Vierailija
46/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irmeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irmeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anneli 150/92 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jorman kirjoitti:

Kielikurssifirmaan natiiviksi keskusteluryhmän vetäjäksi tai sitten mäkkiin tiskin taakse myymään kluppurkereita. Jos ei ole ole mustaihoinen niin heti kielikurssille opiskelemaan suomea.

Ja jos on musta?

No sitten hakkaamaan bongorumpuja kadulle tms. mihin vaan riittää oppimiskapasiteettia...

Se ei siis voi riittää suomen oppimiseen? Hate to break it to you, mutta ainoa mensalainen jonka tunnen ja ainoa, jonka firma noteerataan jatkuvasti Forbesissa ja FT:ssä, on 1/4 musta (syntymätodistuksessa tulee musta). Aviomieheni. Ja iso peniskin periytyi nähtävästi valkoisen isän puolelta... Että se niistä myyteistä.

En ymmärrä miksi yksikään äiti haluaa antaa lapselleen niin huonot lähtökohdat että hankkii tälle mustaihoisen isän... Äo:ltaan lievästi kehitysvammaisen lapsen pitää tehdä paljon enemmän töitä oppiakseen edes perusasiat...

No, aviomieheni musta äiti ainakin hankki lapselleen valkoisen isän. Hassusti kyllä se oli juurikin se musta äiti, joka ilman High Schoolia opetti mieheni lukemaan ja laskemaan 3-vuotiaana. 4 vuotiaana mies osasi jo kertolaskut ja jakolaskut. Ihan sen mustan äitinsä opettamana. Mustan äidin, joka oli niin fiksu, että raahasi kirjastosta hirveät kasat kirjoja ja opiskeli itse opettamaan lastaan mahdollisimman hyvin. Se perheen ainoa valkoinen sen sijaan katsoi asiakseen vain raiskata tyttöystäväänsä ja hankkia potkut itselleen. 

Miehen syntymätodistuksessa lukee musta (äidin mukaan, vaikka mies ei mustalta näytä) ja kummasti mies on pärjännyt elämänsä aikana. SAT-kokeissa sai 99th percentile, mikä vastaa käytännössä 12 L ylioppilaskirjotuksissa. Perusti tyhjästä firman, joka oli yksi harvoista, jotka eivät joutuneet irtisanomaan ketään vuosien 2007-2008 aikana. 

USAn mensassa annetaan vielä numeroita ja miehen ÄO on yli 160. Uskalsin huoletta antaa lapsilleni niin huonot lähtökohdat, että "hankin" heille mustan isän. 

Todella upeaa ja kerroit vielä edellisessä viestissäsi että miehesi peeniskin on iso. Isomunainen neron tasolla oleva mies on varmaan jokaisen paksun matamin unelma. Olen todella iloinen puolestanne, mutta jos miehesi ei ole edes mustan näköinen niin miksi haluat korostaa asiaa?

En tiedä onko jokaisen paksun matamin unelma. Tuskin jokaisen. Monelle nuorelle nätille naisille (myös malleille) näyttäisi kelpaavan. 

Rodulla ei oikeasti ole mitään merkitystä älyn tms. kannalta. Ei sitten tippaakaan. Aivan täyttä typeryyttä (#tatuvanhanen) edes väittää niin. Omat kaksi tytärtäni ovat osaksi mustia. Se ei tee heistä tippakaan huonompia kuin joku muu. Se ei tee heistä sen tyhmempiä tai lahjattomampia. Siksi haluan korostaa asiaa, koska en halua että tyttäriäni kohdellaan väärin perustein. Mieheni osaa puolustaa ihan itse itseään.

Suomessa rodulla on enemmän väliä, koska rasismia on Suomessa enemmän, kuin USAssa. En ole koskaan nähnyt, että nuorta mustaa tyttöä nimiteltäisi kadulla New Yorkissa, mutta olen nähnyt sitä Helsingissä. Ja puuttunut siihen. Täytyy sanoa, että onneksi tyttäreni menevät valkoisesta.

Jos rasismi ei olisi Suomessa näin iso ongelma, painaisin enemmän päälle että muuttaisimme kokonaan Suomeen. Nyt asumme osan aikaa Suomessa ja osan USAssa.

Vierailija
47/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa asutte? Jos on suht iso kaupunki Suomessa, töitä voisi löytyä elintarviketyöntekijänä tai tuotantotyöntekijänä jossain tehtaassa. Ei tarvitse paljoo kielipäätä, koska työt tehdään nimenomaan käsin ja vuoropäälliköt ja työkaverit osaa kyl sen verran englantia, että perehdytys onnistuu. Itse olen töissä elintarvikefirmassa ja meil on paljon virolaisia ja venäläisiä työntekijöitä :)

Tää on se kohtalo Suomessa. Joku fiksu jenkkien yliopiston käynyt tyyppi joka on tottunut siistiin näpynäpytyöhön jenkeissä kelpaa Suomessa nippanappa johonkin aivot narikkaan duuniin jossa työkavereina on elämäm koulun käyneitä ja virolaisia. Tervetuloa Suomeen! 

Vierailija
48/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäriin

Vierailija
49/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen syntymätodistuksessa lukee musta (äidin mukaan, [b]vaikka mies ei mustalta näytä) [/b]ja kummasti mies on pärjännyt elämänsä aikana. SAT-kokeissa sai 99th percentile, mikä vastaa käytännössä 12 L ylioppilaskirjotuksissa. Perusti tyhjästä firman, joka oli yksi harvoista, jotka eivät joutuneet irtisanomaan ketään vuosien 2007-2008 aikana. 

USAn mensassa annetaan vielä numeroita ja miehen ÄO on yli 160. Uskalsin huoletta antaa lapsilleni niin huonot lähtökohdat, että [b]"hankin" heille mustan isän. [/b]

Miehellähän oli fiksu äiti; poika, joka ei näytä mustalta ja kaikesta päätellen ei muutenkaan vaikuta keskiverto afroamerikkalaiselta, pääsi nauttimaan affirmative actionista. Tuosta on nimitäin paljon etua kanssatovereihin esim. opiskelussa.,

Määritteleekö mies itsensä mustaksi, vai onko tässä nyt kyseessä neidin oma pakkomielle miehesi ihonväriä kohtaan? Koska epäilen että olet se sama henkilö, joka tässä päivä pari sitten voivotteli kun Yhdysvaltojen orjuus on Suomessa vähemmän tunnettu kuin holokausti.

Vierailija
50/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irma-Anneli kirjoitti:

Onko 1/4 mustaihoisen, neron 160 äo:n omaavan miehesi nimi sattumalta Nelli Kuuger? Saatan silloin tuntea hänet? Myös Nigeriasta tulee jatkuvalla syötöllä Suomeen yhtä oppineita tohtoriksi väitelleitä isomunaisia miehekkäitä miehiä. Todellisia lähiövalaan unelmia siis. Vahinko vain että Suomessa ei ole tarjolla töitä näille huippuosaajille vaan he päätyvät sossun asiakkaiksi muutettuaan ensin Suomeen perhesiteiden perusteella...

Ei ole. Osittain venäläinen nimi isänsä puolen vuoksi. Mieheni on syntynyt USAssa ja käynyt siellä koulunsa. Tohtoriksi ei ole väitellyt, mutta Exec MBA NYUsta kyllä löytyy. Nigerialaisten kouluista tai kaluista en tiedä. 

Suomessa on kysyntää mieheni osaamisesta, käy joskus konsultoimassa suomalaisissa rahoitusyrityksissä, mutta oma firmansa on USAssa. Siksi asumme Suomessa vain osa-aikaisesti. Uskoisin, että monikin firma Suomessa hänet ottaisi mielellään listoilleen. Taitaa kuitenkin olla liian tykästynyt omaansa. 

Lähiövalaat voivat viehättyä tai olla viehättymättä miehestäni siinä missä muutkin naiset. Komea ja menestyvä mieshän tuo on. 

Vierailija
51/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin hänenä yhteyttä kieliä opettaviin firmoihin. Opettajat kiertävät firmoissa ja opettavat asiakkaille kieliä näiden työpaikoilla. Kaikilla ei todellakaan ole kympin englantia, vaikka moni luuleekin niin. 

Vierailija
52/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen syntymätodistuksessa lukee musta (äidin mukaan, [b]vaikka mies ei mustalta näytä) [/b]ja kummasti mies on pärjännyt elämänsä aikana. SAT-kokeissa sai 99th percentile, mikä vastaa käytännössä 12 L ylioppilaskirjotuksissa. Perusti tyhjästä firman, joka oli yksi harvoista, jotka eivät joutuneet irtisanomaan ketään vuosien 2007-2008 aikana. 

USAn mensassa annetaan vielä numeroita ja miehen ÄO on yli 160. Uskalsin huoletta antaa lapsilleni niin huonot lähtökohdat, että [b]"hankin" heille mustan isän. [/b]

Miehellähän oli fiksu äiti; poika, joka ei näytä mustalta ja kaikesta päätellen ei muutenkaan vaikuta keskiverto afroamerikkalaiselta, pääsi nauttimaan affirmative actionista. Tuosta on nimitäin paljon etua kanssatovereihin esim. opiskelussa.,

Määritteleekö mies itsensä mustaksi, vai onko tässä nyt kyseessä neidin oma pakkomielle miehesi ihonväriä kohtaan? Koska epäilen että olet se sama henkilö, joka tässä päivä pari sitten voivotteli kun Yhdysvaltojen orjuus on Suomessa vähemmän tunnettu kuin holokausti.

Itse asiassa olen rouva. Mieheni määrittelee itsensä mixed raceksi, käytännössä musta/valkoinen-miksiksi, koska äitinsä oli todella tumma. Lapset mies määrittelee multi racialeiksi. "Pakkomielle" minulla on ihonväriä kohtaan, koska olen nähnyt kuinka lähellä asuva adoptoitu musta poika joutuu kohtaamaan rasismia täällä Suomessa. Omat lapseni ovat kuitenkin osittain mustia. 

Ns. positive actionista oli varmasti oma hyötynsä, mutta en koe, että mies pääsi kouluun sen avulla. Kaiken kaikkiaan kyseessä on epäonnistunut ohjelma. Monelta löytyy sen verran mustaa taustaa, ainakin epäiltyä (ja näitähän ei tarkisteta), että jos et ole vaaleahiuksinen, lakanaihoinen ja sinisilmäinen, ei siitä ruksista jää kiinni.

Osallistuin kyllä siihen keskusteluun, minut sieltä tunnistaa kyllä, mutta en aloittanut sitä. Mielestäni kumpikaan ei ole kummankaan varjossa. Enkä tiedä miksi USAn orjuushistorian pitäisi muka olla sen tunnetumpi Suomessa kuin holokaustin.

Vierailija
53/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä porukkaa taas tässäkin ketjussa. Tsemppiä AP:lle ja poikaystävälle, oli sitten musta tai valkoinen!

Vierailija
54/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on se kohtalo Suomessa. Joku fiksu jenkkien yliopiston käynyt tyyppi joka on tottunut siistiin näpynäpytyöhön jenkeissä kelpaa Suomessa nippanappa johonkin aivot narikkaan duuniin jossa työkavereina on elämäm koulun käyneitä ja virolaisia. Tervetuloa Suomeen! 

No mitä voit olettaa? Että tuo Jenkki kelpaa samaan näpynäpy hommaan Suomessakin? Itse ovat elämänsä valinneet ja ihan turha luulla, että Suomessa pääsevät koulutustaan vastaaviin hommiin.

Vierailija
55/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia tämäkin keskustelu taas meni siihen perinteiseen paskanjauhamiseen. Erikoisinta tässä on se ettei ap ole missään vaiheessa kertonut edes miehensä rotua. 

Vierailija
56/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä voit olettaa? Että tuo Jenkki kelpaa samaan näpynäpy hommaan Suomessakin? Itse ovat elämänsä valinneet ja ihan turha luulla, että Suomessa pääsevät koulutustaan vastaaviin hommiin.

Suomessa on paljonkin amerikkalaisia, jotka ovat koulutustaan vastaavassa työssä. Onko se sinulle joku yllätys?

Vierailija
57/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh noita viestejä, onpa katkeria ihmisiä tämä palsta täynnä :D

Mun mies muutti tänne Meksikosta 4 vuotta sitten. Suomen alkeiskurssille meni saman tien, olin tosin jo opettanut häntä itse jonkin verran (asuimme ensin yhdessä Meksikossa). Hänellä on kielipäätä minunkin edestä ja koska taitaa espanjan ja englannin lisäksi italian ja ranskan, sai hyvin äkkiä töitä kieltenopettajana, ensin tuntiopettajana, sijaisuuksia jne. sitten kansalaisopiston ja kielikeskuksen kursseja useamman per lukuvuosi. Lisäksi hän käy vierailevana luennoitsijana mm.Meksikon kulttuurista ja historiasta. Nykyään puhuu suomeakin erittäin sujuvasti, se lisää tietysti työmahdollisuuksia mutta alkuun pärjäsi englannilla ihan hyvin.

Vierailija
58/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten Suomi-mies kelvannut... Onko miehesi afro?

Vierailija
59/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten Suomi-mies kelvannut... Onko miehesi afro?

Mitä väliä onko afro? Löytyyhän niitä suomi-afrojakin. 

Vierailija
60/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani oli management eventsillä ensin ja sitten siirtyi myyntihommiin. Suomea ei osaa, mutta muita eurooppalaisia kieliä kyllä. Tästä ollut paljon hyötyä.

Toki start-upit ja muutenkin IT-alalla palkayaan, vaikka ei puhu suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi