Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikkalaiselle poikaystävälle töitä

JenkkiSuomeen
11.03.2016 |

Poikaystäväni on ensi syksynä muuttamassa Suomeen. Hän puhuu Suomea todella alkeellisesti ja äidinkieli on englanti. Onko kellään kokemusta, millaista työtä voisi Suomesta saada ilman että puhuisi suomea? IT-ala on poissa kysymyksestä.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti miehesi ei ole tummaihoinen. Suomi on paljon rasistisempi ja ahdasmielisempi maa kun USA..

Hahahahha. Jos lasketaan teot niin usa on tuhat kertaa rasistisempi ja jos puheet niin 500 kertaa rasistisempi

Vierailija
22/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti miehesi ei ole tummaihoinen. Suomi on paljon rasistisempi ja ahdasmielisempi maa kun USA..

Tämän allekirjoitan 100%. Oma mieheni on 1/4 musta ja vaikka se ei suoraan näy, mutta mies on tummempi kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei amiriikan mustat oo jenkkejä, jenkithän vihaa niitä.

Vierailija
24/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kielitaito on kyllä aika lailla pakollinen juttu, jos mitään töitä haluaa. Nekin firmat, joissa työkieli on englanti yleensä edellyttävät sujuvaa suomea jostain käsittämättömästä syystä. Oma jenkkini oli aika pitkään työttömänä lähinnä tästä syystä. 

Joo oon huomannut samaa kun ollaan katseltu työilmoituksia. 

Vierailija
25/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol auki ja valitse englanninkieliset ilmoitukset, sieltä sitten valitsemaan. :)

Mä laittaisin sen myyntiin. Suomessa on virheellinen ajatus siitä että äänekkyys/esiintyminen/itsensä vahvasti esiintuominen on myyntibisneksessä ominaisuuksia joilla pääsee hetkessä huipulle ja amerikkalainen olemus uppoaa juuri noihin rekrytoijiin kuin kuuma veitsi voihin.

Vierailija
26/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielikurssifirmaan natiiviksi keskusteluryhmän vetäjäksi tai sitten mäkkiin tiskin taakse myymään kluppurkereita. Jos ei ole ole mustaihoinen niin heti kielikurssille opiskelemaan suomea.

Vierailija
27/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin ehkä henkilöstövuokrausfirmoilta kaupungissasi. Esim. Sol, Vmp, Pesti, Opteam, Kairest yms. voisi olla miehellesi jotain annettavaa. Mulla oli yks amerikkalainen kaveri töissä koulun yhteiskeittiössä ja ei se ainakaan siihen mitään koulutusta tarvinnut, hygieniapassi kuitenkin pitäisi suorittaa.

Sori, tarkoitin tosiaan "sairaalan yhteiskeittiötä"

Vierailija
28/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mol auki ja valitse englanninkieliset ilmoitukset, sieltä sitten valitsemaan. :)

Mä laittaisin sen myyntiin. Suomessa on virheellinen ajatus siitä että äänekkyys/esiintyminen/itsensä vahvasti esiintuominen on myyntibisneksessä ominaisuuksia joilla pääsee hetkessä huipulle ja amerikkalainen olemus uppoaa juuri noihin rekrytoijiin kuin kuuma veitsi voihin.

Ja ohjeista miestä, että jos sanoo osaavansa jonkun asian, se on sitten oikeasti osattava ilman apua. Suomessa ei yleensä mikromanageerata, eikä anneta jatkuvasti palautetta, positiivista ei ehkä koskaan. 

Vierailija
29/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jorman kirjoitti:

Kielikurssifirmaan natiiviksi keskusteluryhmän vetäjäksi tai sitten mäkkiin tiskin taakse myymään kluppurkereita. Jos ei ole ole mustaihoinen niin heti kielikurssille opiskelemaan suomea.

Ja jos on musta?

Vierailija
30/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää naimisiin ja muuttakaa Jenkkeihin. Tässä perslävessä ei kannata asua. Viimeinen sammuttaa valot.

Tälle peukkua! Juuri näin! Ei kysymystäkään, kummassa kannattaa asua. Täällä oikeasti ei ole mitään enää. Tulevaisuus on nolla, kansa kurjistuu, ostovoima on rapautunut entisestään ja meillä on työttömiä työnhakijoita 600 000 työkkärin kirjoilla. Virallisesti joku 300 000, mutta nuo loput on niitä, joilla on joku kurssi tai "työ" tällä hetkellä, mutta työ on esimerkiksi ihan lyhyt pätkä tai ilmaistyö tai joku osa-aikainen eli ovat ilmoittautuneet hakemaan parempaa työtä myös työkkärin kautta.

Esimerkiksi itse en ole tällä hetkellä virallisesti työtön, vaikka olin sitä viikko sitten ja olen taas huhtikuun alusta, ellei sitten tule taas jostain 1-3 viikon pätkää...

Vierailija
31/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää naimisiin ja muuttakaa Jenkkeihin. Tässä perslävessä ei kannata asua. Viimeinen sammuttaa valot.

Tälle peukkua! Juuri näin! Ei kysymystäkään, kummassa kannattaa asua. Täällä oikeasti ei ole mitään enää. Tulevaisuus on nolla, kansa kurjistuu, ostovoima on rapautunut entisestään ja meillä on työttömiä työnhakijoita 600 000 työkkärin kirjoilla. Virallisesti joku 300 000, mutta nuo loput on niitä, joilla on joku kurssi tai "työ" tällä hetkellä, mutta työ on esimerkiksi ihan lyhyt pätkä tai ilmaistyö tai joku osa-aikainen eli ovat ilmoittautuneet hakemaan parempaa työtä myös työkkärin kautta.

Esimerkiksi itse en ole tällä hetkellä virallisesti työtön, vaikka olin sitä viikko sitten ja olen taas huhtikuun alusta, ellei sitten tule taas jostain 1-3 viikon pätkää...

Eikö? Kyllä minä ainakin miettisin tarkkaan. Varsinkin, jos lapsia on tarkoitus tehdä, niin jäisin kyllä Suomeen, jos työttömänä on kummassakin maassa. Mitkä ihmeen kullanvuolemiskuvitelmat teillä on USAsta? Ihan samalla tavalla siellä on kamalasti työttömyyttä, asunnot kalliita, verotus älytöntä, sairasvakuutus paljon kalliimpaa kuin kuvittelette yms. Eikä se bensakaan ole halpaa... Ruokakin saman hintaista.

Vierailija
32/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli 150/92 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jorman kirjoitti:

Ja jos on musta?

No sitten hakkaamaan bongorumpuja kadulle tms. mihin vaan riittää oppimiskapasiteettia...

Se ei siis voi riittää suomen oppimiseen? Hate to break it to you, mutta ainoa mensalainen jonka tunnen ja ainoa, jonka firma noteerataan jatkuvasti Forbesissa ja FT:ssä, on 1/4 musta (syntymätodistuksessa tulee musta). Aviomieheni. Ja iso peniskin periytyi nähtävästi valkoisen isän puolelta... Että se niistä myyteistä.

Vierailija
33/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa tosiaan Jenkkilään jos mahdollista. Olet sen oloinen, että osaat varmasti puhua englantia. Siellä löydät varmasti töitä jostain ja pääsette aloittelemaan elämää. Samaahan se jengi teki sata vuotta sittenkin. Muuttivat Euroopasta ilman kielitaitoa ja onnistuivat jotenkin. siellä työppaikkojakin on paljon enemmän kuin täällä ja ihan tosi monella eri alalla. Täällä miehesi tuskin tulee saamaan muuta kun sanomalehdenjakajan hommia jos niitäkään.

Vierailija
34/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa tosiaan Jenkkilään jos mahdollista. Olet sen oloinen, että osaat varmasti puhua englantia. Siellä löydät varmasti töitä jostain ja pääsette aloittelemaan elämää. Samaahan se jengi teki sata vuotta sittenkin. Muuttivat Euroopasta ilman kielitaitoa ja onnistuivat jotenkin. siellä työppaikkojakin on paljon enemmän kuin täällä ja ihan tosi monella eri alalla. Täällä miehesi tuskin tulee saamaan muuta kun sanomalehdenjakajan hommia jos niitäkään.

Niin. 100 vuotta sitten. Kuka se sanoikaan, että älykkäät muuttivat 1807 Britteihin, 1907 USAan ja 2007 Aasiaan?

Jenkeissä ei ole sen helpompaa kuin Suomessa. Oikeasti. Kaiken jo luettelemani päälle päivähoitomaksut, koulumaksut, tuitionit. En usko, että suomalaiset ymmärtävät miltä tuntuu maksaa 5000 dollaria kuussa pelkästään asuntoveroa.

Vierailija
35/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Kyllä minä ainakin miettisin tarkkaan. Varsinkin, jos lapsia on tarkoitus tehdä, niin jäisin kyllä Suomeen, jos työttömänä on kummassakin maassa. Mitkä ihmeen kullanvuolemiskuvitelmat teillä on USAsta? Ihan samalla tavalla siellä on kamalasti työttömyyttä, asunnot kalliita, verotus älytöntä, sairasvakuutus paljon kalliimpaa kuin kuvittelette yms. Eikä se bensakaan ole halpaa... Ruokakin saman hintaista.

Jenkeissä maksaa opiskelu liikaa ja perheenperustaminen on myös tosi kallista. :(

Vierailija
36/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua että Suomessa sais töitä vaikka ois Harvardista kandit. Suomalainen elämäm koulu pomo ei työllistä muutenkaan kuin 25v DI:n joka mielellään osaa duunin systeemit jo etukäteen koska perehdydtystä ei ole ja siihen ei ole varaa käyttää euroakaan koska työntekijä on jo niiiiiiiiiiiiiin saatanan kallis investointi joka mieluiten pitäisi viedä saunan taakse samantien.

Jos nyt kuitenkin tehdään silleen, että poikkiksesi pysyy siellä jenkeissä ja sä lähdet kans sinne. 

Vierailija
37/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimia hakemuksia nyt: pankit ja kaikki kv pörssiyhtiöt. Tilintarkastusthtiöt.

Vierailija
38/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako ne muka töihin ilman suomenkielen taitoa?

Vierailija
39/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JenkkiSuomeen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako ne muka töihin ilman suomenkielen taitoa?

No ei tietenkään ota. Varsinkaan jos ei ole koulutusta SUOMALAISESTA koulusta. Ja noihin paikkoihin hakee satoja ekonomeja ja tradeja.. siinä ei joku "jenkeissä veroilmoituksia tehnyt" kaveri aiheuta muuta reaktiota kun huutonaurun hr-natsille.

Vierailija
40/86 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irmeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anneli 150/92 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jorman kirjoitti:

Ja jos on musta?

No sitten hakkaamaan bongorumpuja kadulle tms. mihin vaan riittää oppimiskapasiteettia...

Se ei siis voi riittää suomen oppimiseen? Hate to break it to you, mutta ainoa mensalainen jonka tunnen ja ainoa, jonka firma noteerataan jatkuvasti Forbesissa ja FT:ssä, on 1/4 musta (syntymätodistuksessa tulee musta). Aviomieheni. Ja iso peniskin periytyi nähtävästi valkoisen isän puolelta... Että se niistä myyteistä.

En ymmärrä miksi yksikään äiti haluaa antaa lapselleen niin huonot lähtökohdat että hankkii tälle mustaihoisen isän... Äo:ltaan lievästi kehitysvammaisen lapsen pitää tehdä paljon enemmän töitä oppiakseen edes perusasiat...

No, aviomieheni musta äiti ainakin hankki lapselleen valkoisen isän. Hassusti kyllä se oli juurikin se musta äiti, joka ilman High Schoolia opetti mieheni lukemaan ja laskemaan 3-vuotiaana. 4 vuotiaana mies osasi jo kertolaskut ja jakolaskut. Ihan sen mustan äitinsä opettamana. Mustan äidin, joka oli niin fiksu, että raahasi kirjastosta hirveät kasat kirjoja ja opiskeli itse opettamaan lastaan mahdollisimman hyvin. Se perheen ainoa valkoinen sen sijaan katsoi asiakseen vain raiskata tyttöystäväänsä ja hankkia potkut itselleen. 

Miehen syntymätodistuksessa lukee musta (äidin mukaan, vaikka mies ei mustalta näytä) ja kummasti mies on pärjännyt elämänsä aikana. SAT-kokeissa sai 99th percentile, mikä vastaa käytännössä 12 L ylioppilaskirjotuksissa. Perusti tyhjästä firman, joka oli yksi harvoista, jotka eivät joutuneet irtisanomaan ketään vuosien 2007-2008 aikana. 

USAn mensassa annetaan vielä numeroita ja miehen ÄO on yli 160. Uskalsin huoletta antaa lapsilleni niin huonot lähtökohdat, että "hankin" heille mustan isän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän